Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen

Vierailija
21.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20092961

Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?

Kommentit (912)

Vierailija
81/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia on nykyisin enemmän kaikissa julkisissa viroissa ja eduskunnassa, ja Eu:ssa ym länsimaisisa järjetelmissä.

Kyllä se näkyy päätöksissä ja usein siinä, että "rahaa on".

Tuo ei yksinkertaisesti ole totta. Eduskunnassa naisia on 46% ja EU-parlamentissa noin kolmannes. Mutta näin nämä asiat koetaan. 

Vierailija
82/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensimmäiset pari sivua ja aivan järkyttävää maailmankuvaa. Dystopiaa, jossa lapset tehdään koeputkella. Kumppanuutta, ystävyyttä, lämpöä ja välittämistä puolisoiden välillä ei tunnisteta mahdollisuudeksi, vaan toinen demonisoidaan. Samoissa perheissä ne pojat ja tytöt kasvavat aikuisiksi. Ei toinen ole pahis ja toinen hyvis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat muuttuu Eskoseni. Naisetkin voivat siis muuttua. En minä ainakaan mitään umpimielistä halua elämääni. En parisuhteen, enkä ystävyydenkään muodossa.

Jokin aika sitten kuulin, että kaverin mies ei anna niiden taaperon leikkiä "tyttöjen" leluilla ja irvistelee, jos poika haluaa jonkin pinkin asian tai lelun. Olin ihan, että et ole tosissasi. Ei kai taaperoa kiinnosta onko joku kiva väri tai lelu iskän mielestä tyttöjen vai poikien? En kyllä kestäisi noin junttia miestä.

Ja tällaista nimitetään vielä perään "äärivassariudeksi" ja puhistaan että liian pitkälle menee tämä woketus :D. En itsekään ikimaailmassa deittaisi konservatiivimiestä jolle on ongelmia mm. abortti, naisten sekä vähemmistöjen tasa-arvoiset oikeudet yhteiskunnassa, huono-osaisten tukeminen tai vaikka tuo että taapero tahtoo leikkiä "toisen sukupuolen" lelulla. Keskivertonainen kasvaa alisteisessa asemassa ja saa sietää seksuaalista ahdistelua sekä vähättelyä lapsesta lähtien ja siksi nämä asiat ovat monella sydäntä lähellä. Jos mies ei tätä ymmärrä, ei tarvitse minunkaan haaskaa aikaa hänen kanssaan kun yksinkin pärjää.

Eikä tämä nyt ole vain suomalainen ilmiö. Etelä-Koreassa naiset ovat niin kyllästyneitä yhteiskunnan järkyttävään seksismiin (esim. r*skauksia ja naisten murhia ei tutkita poliisin puolelta kuin harvoin) että ovat lakanneet seurustelemasta, harrastamasta seksiä ja synnyttämästä 4B-liikkeen mukaisesti, paikallinen miesvetoinen valtiojohto yrittää keksiä kaikenlaista porkkanaa asian korjaamiseksi paitsi tietenkin naisten aseman parannusta.

Vierailija
84/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo iäkkäämpi nainen ja olen huomannut arvomaailman nuorempien, pariutumisiässä olevien kohdalla muuttuneen. Moni nuori nainenhan on ottanut esim. ilmastonmuutoksen niin sydämelleen, että ahdistuu siitä ihan fyysisestikin. Nuoret naiset on kasvatettu pärjäämään, kouluttautumaan, olemaan yhtä globaalin maailman kanssa. Jostain syystä naimaikäiset nuoret miehet, etenkin heikommin kouluttautuneet, ovat vastaavasti vetäytyneet siilipuolustukseen ja hakeneet arvoja menneiltä vuosikymmeniltä. Ajoilta, jolloin miehet eivät osallistuneet kotitalouden pyörittämiseen vaan edellyttivät vaimon kantavan valmiit ruuat eteen ja pestyt kalsarit kaapista. Ei ole ihme ettei sukupuolet viihdy keskenään ja lapsia syntyy jos syntyy suhteissa muun maalaisten miesten kanssa.

Vierailija
85/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin. 

Ja kiitos demaripirujen = femakoiden, se "rikkaus" tulee vielä räjähtämään silmille kuten ruotsissa. Toivottavasti seisovat sanojensa takana vielä siinä kohtaan. Jostain kumman syystä en kyllä itse pidättelisi hengitystäni sitä linjanpitoa odotellessani....

Miten joku VOI olla noin typerä, että luulee maaha nmuuton ja niihin liittyvien lakien olevan demarinaisten käsialaa?

Niitä ma muja tuli Suomeen eniten 2015, kun oli oikeistohallitus.

Ja mitä punaviheremakot teki tästä viisastuneena? Helpotti perseenyhdistämisiä ja lisäsi Suomen vetotekijöitä entisestään.

Sisäministeri Mikkonen: Hallitus helpottaa juhlapaikan saaneiden perheenyhdistämistä

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/78b4a707-408a-404e-83dd-f860b4381…

Vierailija
86/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on muuttunut, varsinkin suomalaiset ja muut pohjoismaalaiset naiset eivät varsinaisesti tarvitse miestä mihinkään. Taloudellisesti he ovat itsenäisiä, joten naisten ei tarvitse mennä naimisiin henkensä pitimiksi. Tämä on monille todella vaikea pilleri niellä mutta tässäpä tulee: miehen pitää tuoda jotain lisäarvoa naisen elämään, että parisuhde muodostuu.

Enkä tarkoita nyt paksua tilipussia, vaan kumppanuutta, kannustusta, rakkautta, turvaa. Ei minullakaan iso tilipussi ole, itseasiassa päinvastoin kun vaimo on lääkäri niin tienaa huomattavasti minua enemmän. Itse olen mielenterveyspuolen sairaanhoitaja. Olen tuonut muuta siihen paljon puhuttuun pöytään. Haluan uskoa olevani hyvä kumppani, hyvä keskustelija, avoin, suvaitsevainen, kannustava ja hellä rakastaja. Uskon myös tuovani turvaa vaimolle ja lapsillemme. Ainakin lasten mielestä olen paras iskä, se riittää minulle.

M42

Oikeasti elät harhassa. Naisesi lähtee seuraavan lääkärikonferenssin aikana jännis kirurgin, joka on myös lentäjä, kanssa jatkoille eikä palaa enää sun luo

Vierailija
87/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys, että riitelyksi meni heti tämäkin ketju. Taitaa olla niin arka aihe, ettei siitä järkevästi keskustelu onnistu. Mutta tunnistan kyllä tämän kehityksen. En ole käynyt enää vuosiin edes treffeillä, mutta jo kymmenen vuotta sitten alkoi näkyä, että treffimiesten ajatusmaailmaa on hyvinkin kaukana omasta. Yritä siinä nyt sitten rakentaa jotain yhteistä. Mieluummin vietän aikaa kavereiden kanssa.

Vierailija
88/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin järjissään olevalle miehelle parisuhteen löytäminen on helpompaa kuin koskaan, kun öyhöt eristävät itsensä markkinoilta aivan itse.

Ei ole totta. Minä varmasti olen täysjärkisin ikäiseni sinkkumies mutta naiset ei sitä tiedä kun hylkäävät vain kuvien perusteella lukematta mitään mitä olen kirjoittanut.

Kun olin vielä sinkku, olisi voinut deittailla enemmän kuin jaksoin. Koskaan ollut puutetta seurasta ilman laatikkoleukaa, hartioita tai lihaksia. Instatiliä minulla ei edes ole.

Jaa mullapa ei oo mätsin mätsiä tullu viimeisten 8 vuoden aikana mistään deitti sovelluksista.

Vierailija
89/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Ettei vain kyse olisi eräästä F-alkuisesta vastakkainasettelevasta ideologiasta?

tarkoitain feminismiä.

Hyvä että selvensit, kohdeyleisö ei olisi muuten osannut sitä päätellä.

Vierailija
90/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin. 

Ja kun teinityttäresi ovan 60-vuotiaita, yksinäisiä ja katkeria elämästään elämästä ja katselevat kateellisina tuttujensa lapsia ja lapsenlapsia niin sitten on myöhäistä katua.

Tuskin

Vierailija
91/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on muuttunut, varsinkin suomalaiset ja muut pohjoismaalaiset naiset eivät varsinaisesti tarvitse miestä mihinkään. Taloudellisesti he ovat itsenäisiä, joten naisten ei tarvitse mennä naimisiin henkensä pitimiksi. Tämä on monille todella vaikea pilleri niellä mutta tässäpä tulee: miehen pitää tuoda jotain lisäarvoa naisen elämään, että parisuhde muodostuu.

Enkä tarkoita nyt paksua tilipussia, vaan kumppanuutta, kannustusta, rakkautta, turvaa. Ei minullakaan iso tilipussi ole, itseasiassa päinvastoin kun vaimo on lääkäri niin tienaa huomattavasti minua enemmän. Itse olen mielenterveyspuolen sairaanhoitaja. Olen tuonut muuta siihen paljon puhuttuun pöytään. Haluan uskoa olevani hyvä kumppani, hyvä keskustelija, avoin, suvaitsevainen, kannustava ja hellä rakastaja. Uskon myös tuovani turvaa vaimolle ja lapsillemme. Ainakin lasten mielestä olen paras iskä, se riittää minulle.

M42

Juuri näin. Naiset tarvitsevat mieheltä henkistä yhteyttä ja emotionaalista tukea. Materialla näitä ei voida korvata, vaikka ennen ei vaihtoehtoja ollutkaan.

Miehellä, jonka kanssa nainen voi jakaa samat arvot ja on yhteisiä unelmia tulevaisuudelle, jonka kanssa koetaan asioita, eletään elämää yli hyvien ja huonojen aikojen, ei ole mitään huolenhäivää pariutumisen ja vakaan liiton löytämisestä. 

Pulassa ovat ainoastaan ne miehet, jotka eivät tällaiseen kumppanuuteen kykene. Mies joka näkee parisuhteen hyötysuhteena tiimityön sijaan on vaikeuksissa, koska hänen tarjoamansa "hyöty" ei ole naisille arvokasta.

Vierailija
92/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin järjissään olevalle miehelle parisuhteen löytäminen on helpompaa kuin koskaan, kun öyhöt eristävät itsensä markkinoilta aivan itse.

Ei ole totta. Minä varmasti olen täysjärkisin ikäiseni sinkkumies mutta naiset ei sitä tiedä kun hylkäävät vain kuvien perusteella lukematta mitään mitä olen kirjoittanut.

Kun olin vielä sinkku, olisi voinut deittailla enemmän kuin jaksoin. Koskaan ollut puutetta seurasta ilman laatikkoleukaa, hartioita tai lihaksia. Instatiliä minulla ei edes ole.

Jaa mullapa ei oo mätsin mätsiä tullu viimeisten 8 vuoden aikana mistään deitti sovelluksista.

Sillä pääsee pitkälle, jos on keskustelutaitoinen, omaa yleissivistystä ja samaa arvomaailmaa. Impivaaralaisilla on ankeat ajat, ellei löydä naispuolista hengenheimolaista.

Vierailija
93/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen puhetta tämäkin on että ei tarvitse enää miestä mihinkään? Ei hyvä parisuhde olekaan koskaan ollut sitä että on pakko vasten tahotaan olla jonkun kanssa syystä x. On paljon pareja jotka kaipaavat toisiaan, kun joutuvat olemaan erossa. On yhteisiä haaveita, monilla siihen kuuluu perhe, joita tavoitella yhdessä.

Kysymykset siitä mihin parisuhdetta tarvitsee ovat outoja. Sama kuin kysyisi mihin ystäviä tarvitsee. No siihen että voi jonkun kanssa yhdessä jakaa elämää, tukea toinen toista, välittää toisesta. Ehkä hankkia lapsia yhdessä, koska niissä on paljon rakastettavaa.

Vierailija
94/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vieläkään ymmärrä miksi varsinkaan miehet eivät lähde sinne Turkkiin, jos kerta kaipaavat perinteisiä arvoja.

Miehet eivät ole vielä pääosin muslimeja.

Naisille ei ole ongelma ottaa turkkilaisia miehiä. Ovat kovia tekemään työtä ja elättävät perheensä hyvin. Kohtelevat naisiaan kuin kukkaa kämmenellä.

Mitä nyt vähän päätä patteriin ja ovenkarmiin kolistelevat, nyrkillä hivauttavat ympärikorvia kun alkaa demarointi ja f e m a k k o i s u u s puskea pintaan.

Tarvittaessa ihan vähän kunniamurhaillaan, silleen että ei satu kovin paljoa, lähtee kivasti ja nopeasti nirri pois, kun ei ala islamilaiset arvot ja tavat oikein mennä demaroinnin edelle ja yli.

Mutta naisethan ei luonnollis

Siskolla on turkkilainen mies. Osti siskolle kivan perheasunnon. Tuo kotiin joka kuukausi reilun kuuden tonnin palkkansa. Sisko saa olla kotona lasten kanssa ja nauttia. Mies ei ikinä ole ollut väkivaltainen, tuskin siihen pystyisikään.

Vierailija
95/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys, että riitelyksi meni heti tämäkin ketju. Taitaa olla niin arka aihe, ettei siitä järkevästi keskustelu onnistu. Mutta tunnistan kyllä tämän kehityksen. En ole käynyt enää vuosiin edes treffeillä, mutta jo kymmenen vuotta sitten alkoi näkyä, että treffimiesten ajatusmaailmaa on hyvinkin kaukana omasta. Yritä siinä nyt sitten rakentaa jotain yhteistä. Mieluummin vietän aikaa kavereiden kanssa.

Miksi mätsäät noiden konservatiivi persujen kanssa jos vaan sellasia treffailit? Et oo esim. mun kanssa mätsänny. Mistäkö tiedän ettet ole? No koska kukaan ei mätsää mun kanssa.

Vierailija
96/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia on nykyisin enemmän kaikissa julkisissa viroissa ja eduskunnassa, ja Eu:ssa ym länsimaisisa järjetelmissä.

Kyllä se näkyy päätöksissä ja usein siinä, että "rahaa on".

Tuo ei yksinkertaisesti ole totta. Eduskunnassa naisia on 46% ja EU-parlamentissa noin kolmannes. Mutta näin nämä asiat koetaan. 

Oisko tarkoittanut enemmän kuin ennen eikä enemmän kuin miehiä 🤔

Vierailija
97/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta konferenssia on tullut ja mennyt, ja aina on tullut takaisin, tuskinpa tulee poikkeusta jatkossakaan. Varmasti moni tuollaista helmeä kyllä havittelee, en voi syyttää jos niin tekee. 

Mut suosittelen lämpimästi ihan tutustumista naisiin, netissä pyöriessä viha ja pelko kasvaa ja näät naiset vääristyneiden lasien takaa.

Vierailija
98/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet ja naiset on aivopesty pikkuhiljaa riitelemään toistensa kanssa koska maassa ei tunnu olevan isompia ongelmia.

En usko tähän. Suomessa naisvihamielinen kulttuuri on miesten keskuudessa paljon yleisempää kuin 10v sitten. Tämän lisäksi samaan aikaan naiset ovat itsenäistyneet ja johtavat koulutuksen suhteen miehiä kirkkaasti. Naiset ovat yhä enemmän ymmärtäneet kuinka suuri vitsi se on, että miehet edelleen tienaavat enemmän.

Ei kai siinä mistään aivopesusta ole kyse. Molemmat ihan puhtaita tosiasioista. Naisvihan näkee tällä palstalla, ylilaudalla, twitterissä paikallispubeissa ja pahimmillaan ihan tavallisilla työpaikoilla. Myös politiikassa tämä on nähtävissä.

Et usko tuohon, mutta kuitenkin myönnät naisvihan yleistyneen ja että sitä esiintyy ympäri nettiä? Mistä tiedät kuka sitä naisvihaa on alunperin lähtenyt levittämään netissä? Voisi aika hyvin palvella jonkin vieraan valtion/tahon etuja, jos kansalaiset vihaavat toisiaan.

Vierailija
99/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta tästä naisten vapautumisesta huolimatta (vaiko juuri siitä johtuen?) naiset tuntuvat olevan elämäänsä tyytymättömämpiä ja onnettomampia nykyään, kuin ennen. Ei miehet halua parisuhteeseen tällaista "modernia" länsimaalaista naista. Miehet haluaa pullantuoksuisen vaimon, joka tykkää häärätä keittiössä ja hoitaa lapsia. Ja ne naiset, jotka myös kaipaavat tuota ovat onnellisimpia. Onneksi maailma on vielä pullollaan tällaisia naisia, heitä kyllä riittää suomalaisillekin miehille.

Vierailija
100/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse olen vähän ehkä sellainen perusitsekäs ihminen. Joustan luonnon ja ympäristön suojelusta, kun se alkaa vaatia minulta liikaa. Mutta kyllähän ympäristöä pitäisi pystyä suojelemaan siten, että meillä on luontoa esimerkiksi sadan vuoden päästä vielä.

Sami Koso"

Tää kertookin kaiken oleellisen näitten konservatiivimiesten ajatusmaailmasta.

Luonnonsuojelu ja ilmastonmuutoksen torjunta on tosi tärkeää, mutta se ei saa estää vaateostoksiani. Mä siis elän shoppailusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän