Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen

Vierailija
21.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20092961

Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?

Kommentit (912)

Vierailija
41/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin. 

Ja kun teinityttäresi ovan 60-vuotiaita, yksinäisiä ja katkeria elämästään elämästä ja katselevat kateellisina tuttujensa lapsia ja lapsenlapsia niin sitten on myöhäistä katua.

Höpöhöpö. Heillä on ystäviä ja sukulaisia, kivoja harrastuksia ja mielekästä sisältöä elämässä. Eikä kukaan muukaan nykyään tee enää lapsia, joten seuraa riittää kyllä.

Onnea vain sinullekin elämääsi.

Kiitos, olenkin aika onnellinen. Mulla on kiva työ, hyvä palkka, ihania ystäviä, aikaa matkustella ja harrastaa. Vapaus maistuu aika hyvältä.

Vierailija
42/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko näin naisena sanoa, että järkyttää vähän suomalaisten miesten asenteet tuon artikkelin  luettua ja graafit nähtyä. Mistä tuo miesten lisääntynyt kireys ja tasa-arvoa (ja naisiakin) kohtaan lisääntynyt viha on lisääntynyt?

Yhteiskunta ei toimi enää heidän apunaan naisten alistamisessa ja yksittäinen mies tuntee voimattomuutta ettei saa enää patriarkaatin tukea ilmaisen kodinkoneen ja seksiorjan hankintaan. Tämä nostaa miehissä agressiivisuutta koska heidät on hylätty yksittäisinä ihmisinä alistamaan naista ja kaikilla ei ole osaamista eikä voimia siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele sen miehen kanssa avoimin mielin tuosta. Älä tee johtopäätelmiä sen perusteella mitä kaverisi miesvihassaan haukkuu. 

Toinen vaihtoehto: ala kunnolla ikävästi pöyristelemään "kaverisi" kuullen tuota miehen käytöstä, ni johan tää kaverikin hyökkäisi puolustamaan miestä ja kertoisi ehkä miten asia on. 

(Nähty monesti)

Miten jotkut on näin naiiveja???

Nähty monesti? Liikut toooodella oudossa seurassa. Kuulutko johonkin lahkoon tai muuhun suljettuun yhteisöön?

Sivusta kummasteleva

Vierailija
44/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko näin naisena sanoa, että järkyttää vähän suomalaisten miesten asenteet tuon artikkelin  luettua ja graafit nähtyä. Mistä tuo miesten lisääntynyt kireys ja tasa-arvoa (ja naisiakin) kohtaan lisääntynyt viha on lisääntynyt?

No itse naisena en ihmettele yhtään. Sitä saadaan mitä on tilattu. Olen iloinen, että miehet ei jää jalkoihin, vaan pitävät puolensa. Ja naiset ei varmasti vihaa yhtään vähempää miehiä. Molemminpuolistahan tuo näyttää olevan. Sen näkee kommenteistakin

Vierailija
45/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin. 

Ja kun teinityttäresi ovan 60-vuotiaita, yksinäisiä ja katkeria elämästään elämästä ja katselevat kateellisina tuttujensa lapsia ja lapsenlapsia niin sitten on myöhäistä katua.

Lapsen saaminen ei edellytä parisuhdetta, varsinkaan miehen kanssa. Minulla on kaksi lasta ja en ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä miehen kanssa. N32

Vierailija
46/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain eilen tästä osani, kun miestä kuulemma vituttaa minun itsekeskeisyys. Eli käytännössä hyvä itsetuntoni ja se, että priorisoin useimmiten oman onnellisuuteni, että jaksan arjessa ja olla muille läsnä. Tulihan se sitten sieltä lopulta rivien välistä, että minun pitäisi naisena priorisoida hänen onnellisuus miehenä itseni yli. Sekö ei sitten ole itsekeskeistä hänen puolelta, en ymmärrä millä logiikalla. Taitaa tulla ero ja loppuelämä yksin, kun en osaa olla alistuva palvelijanainen, jota minulta on aina odotettu parisuhteissa ja johon en suostu rajojani enempää. 

Vierailija
47/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa toisilla koville, että jonkun tavoite elämässä ei ole parisuhde tai perhe-elämä. Vähän valoja tauluun nyt. Jos se on teille elämän tarkoitus, niin ei se silti ole ainoa oikea valinta jokaiselle ihmiselle.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä vimmaa arvostella tuntemattomien ihmisten valintoja pelkän oman kokemuspohjan perusteella. Muut ihmiset eivät ole yhtä kuin te. Heillä on erilaisia toiveita ja haluja, nauttivat eri asioista ja näkevät maailman erilailla.

Mulla ei ole lapsia, enkä ole kertaakaan niiden puuttumista katunut. Ja teille, jotka huutelette, että edessä on yksinäinen vanhuus, sanoisin...että niin on teilläkin. Lapsenne tulee olemaan töissä, eikä teitä kukaan ympärivuorokautisesti passaa ja holhoa. Käyvät hoitokodissa kerran kuussa, kun omilta kiireiltään ehtivät. Ollaan kaikki samassa veneessä.

Vierailija
48/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on todettava että naiset eivät oikein tajua maailman menoa. Mitä vähemmän naiset ovat kotona, sen huonommin maailmassa on asiat. 

Vierailija
49/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse naisena en ihmettele yhtään. Sitä saadaan mitä on tilattu. Olen iloinen, että miehet ei jää jalkoihin, vaan pitävät puolensa. Ja naiset ei varmasti vihaa yhtään vähempää miehiä. Molemminpuolistahan tuo näyttää olevan. Sen näkee kommenteistakin

Mitähän tämä miesten jalkoihin jääminen olisi, osaatko kertoa?

Vierailija
50/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet noin huolissaan syntyvyyden laskusta, kun naiset ei... Ei mene yksiin sen kanssa miten miehet eivät useimman halua lisääntyä näin omien havaintojen mukaan. Ja miten noilla asenteilla parisuhteeseen ja isäksi pääsisi jos eroavat niin paljon naisten arvomaailmasta. 

Vierailija
51/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, en halua miestä enkä lapsia elämääni

Vierailija
52/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttele sen miehen kanssa avoimin mielin tuosta. Älä tee johtopäätelmiä sen perusteella mitä kaverisi miesvihassaan haukkuu. 

Toinen vaihtoehto: ala kunnolla ikävästi pöyristelemään "kaverisi" kuullen tuota miehen käytöstä, ni johan tää kaverikin hyökkäisi puolustamaan miestä ja kertoisi ehkä miten asia on. 

(Nähty monesti)

Miten jotkut on näin naiiveja???

Nähty monesti? Liikut toooodella oudossa seurassa. Kuulutko johonkin lahkoon tai muuhun suljettuun yhteisöön?

Sivusta kummasteleva

??? Nyt en oikein ymmärtänyt..

Tuo on tuttu ilmiö, että nainen haukkuu miestään ja liiottelee, mutta ans olla kun joku kääntääkin nuo sanat häntä vastaan. Piru on irti. 

Joko on totta, tai ei. Totuus ei voi vaihdella sen mukaan, mitä kenellekin sanotaan.

Vierailija
53/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen saaminen ei edellytä parisuhdetta, varsinkaan miehen kanssa. Minulla on kaksi lasta ja en ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä miehen kanssa. N32

Friikkitouhua. Miksi niin monet naiset vihaavat ihmisyyttä näin paljon? Koko ajan vaan pitää ajautua kauemmas ihmisyydestä vaan sen takia et itellä ois mahdollisimman kivaa. 

Vierailija
54/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain eilen tästä osani, kun miestä kuulemma vituttaa minun itsekeskeisyys. Eli käytännössä hyvä itsetuntoni ja se, että priorisoin useimmiten oman onnellisuuteni, että jaksan arjessa ja olla muille läsnä. Tulihan se sitten sieltä lopulta rivien välistä, että minun pitäisi naisena priorisoida hänen onnellisuus miehenä itseni yli. Sekö ei sitten ole itsekeskeistä hänen puolelta, en ymmärrä millä logiikalla. Taitaa tulla ero ja loppuelämä yksin, kun en osaa olla alistuva palvelijanainen, jota minulta on aina odotettu parisuhteissa ja johon en suostu rajojani enempää. 

Kokeile sanoa sille, että hän on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan. Miehet vihaa sitä kun niille sanoo noin. Raivostuu ihan silmittömästi.

Vierailija
55/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku teidän arvo

Muuten tässä hölistään ymmärtämättä mistä puhutaan.

Tuo ylen juttu oli sitä samaa mitä muutkin asiaa kärjistävät artikkelit ja kysymksien vastausvaihtoehdot selvästi painotettuja.

Esimerkiksi vaihtoehdoista "eri mieltä", "osittain eri mieltä" ja "samaa mieltä" en voinut valita mitään koska olisin halunnut valita "osittain samaa mieltä"

Vierailija
56/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet noin huolissaan syntyvyyden laskusta, kun naiset ei... Ei mene yksiin sen kanssa miten miehet eivät useimman halua lisääntyä näin omien havaintojen mukaan. Ja miten noilla asenteilla parisuhteeseen ja isäksi pääsisi jos eroavat niin paljon naisten arvomaailmasta. 

Kohderyhmä, jota tapaat ja deittailet on täysin erilainen kuin artikkelissa haastatellut. 

Vierailija
57/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet ja naiset on aivopesty pikkuhiljaa riitelemään toistensa kanssa koska maassa ei tunnu olevan isompia ongelmia.

Vierailija
58/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet kaipaavat niitä vanhoja hyviä aikoja, mitkä olivat hyviä vain miehille.

Ja kun eivät saa palata 1950-luvulle, jolloin miehet oli rautaa, ja naiset nyrkin ja hellan välissä, niin sitten kiipeävät kohtuun takaisin, eli istuvat vain kotona, pelaamassa ja kirjoittamassa naisia vihaavia tekstejä vauvapalstalla.

Naiset eivät tarvitse enää miehiä yhtä paljon kuin ennen, ja se muutos ei vaan miehille passaa.

Vierailija
59/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sanoa sille, että hän on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan. Miehet vihaa sitä kun niille sanoo noin. Raivostuu ihan silmittömästi.

Jaa en mää vaa raivostu koska kaikkihan on vastuussa vain omasta elämästään ja onnellisuudestaan.

Vierailija
60/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ottaa toisilla koville, että jonkun tavoite elämässä ei ole parisuhde tai perhe-elämä. Vähän valoja tauluun nyt. Jos se on teille elämän tarkoitus, niin ei se silti ole ainoa oikea valinta jokaiselle ihmiselle.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä vimmaa arvostella tuntemattomien ihmisten valintoja pelkän oman kokemuspohjan perusteella. Muut ihmiset eivät ole yhtä kuin te. Heillä on erilaisia toiveita ja haluja, nauttivat eri asioista ja näkevät maailman erilailla.

Mulla ei ole lapsia, enkä ole kertaakaan niiden puuttumista katunut. Ja teille, jotka huutelette, että edessä on yksinäinen vanhuus, sanoisin...että niin on teilläkin. Lapsenne tulee olemaan töissä, eikä teitä kukaan ympärivuorokautisesti passaa ja holhoa. Käyvät hoitokodissa kerran kuussa, kun omilta kiireiltään ehtivät. Ollaan kaikki samassa veneessä.

Kyllä ottaa toisilla koville, että jonkun tavoite ei ole olla täydellinen tuotanto-orja valtiolle ja eliitille. Sitähän sinkkutaloudet ovat. Ovat raukat täysin riippuvaisia valtiosta, ei ole ketään kenen puoleen kääntyä/turvautua, ei ketään joka auttaa hädän hetkellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä