Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen

Vierailija
21.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20092961

Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?

Kommentit (912)

Vierailija
61/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin parisuhdetta edes tarvitsee nykyään? Kun siemeniä saa lääkäriltä ja kuluista joutuu joka tapauksessa vastaamaan itse, on sama tehdä 1 lapsi yksin kuin 2 miehen kanssa. Helpommalla pääsee ilman miestä, eikä joudu seksiorjaksi. Kukaan ei pilaa lapsenkaan elämää

Parisuhde ja avioliitto ovat hienoista aatteistaan huolimatta kääntyneet lähes poikkeuksetta naisen hyväksikäytöksi, polkemiseksi ja pahoinpitelyksi. Naiset ovat kovalla työllä raivanneet tiensä pois kompulsiivisesti siittävän ja raivoavan sukupuolen nurkista, niin mikä ongelma?

Siitä vaan, jos luulet, että seksi on pahin asia elämässä ja että elokuvissa on mukava yksin käydä tai että keskustelut lapsen kanssa on yhtä antoisia kuin toisen aikuisen.

En mä susta tiedä mutta ainakin itselläni on ystäviä ja kavereita, joiden kanssa voin keskustella. En tarvitse siihen puolisoa (tai lasta).

Vierailija
62/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, en halua miestä enkä lapsia elämääni

Sama täällä. Jos löytyy hyvä mies, joka jakaa samat arvot, niin parisuhdetta voi miettiä siinä tapauksessa. Eipä ole vielä vastaan tullut. Yhteen en muuttaisi ikinä. Sitäkin on kokeiltu ja huonoksi todettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin. 

Ja kun teinityttäresi ovan 60-vuotiaita, yksinäisiä ja katkeria elämästään elämästä ja katselevat kateellisina tuttujensa lapsia ja lapsenlapsia niin sitten on myöhäistä katua.

Voi että. 60-vuotias lapseton nainen todennäköisesti erittäin tyytyväinen elämäänsä. Ne on ne miehet, jotka lapsia haluaa (kun eivät niitä joudu hoitamaan) ja yksinäisyyttä pelkäävät.

Vierailija
64/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin. 

Ja kiitos demaripirujen = femakoiden, se "rikkaus" tulee vielä räjähtämään silmille kuten ruotsissa. Toivottavasti seisovat sanojensa takana vielä siinä kohtaan. Jostain kumman syystä en kyllä itse pidättelisi hengitystäni sitä linjanpitoa odotellessani....

Mikähän tässä on olevinaan logiikka? Ei ainoa vaihtoehto ole ottaa huonon suomalaisen miehen sijaan vielä huonompaa muslimimiestä, vaan voi olla ihan yksinkin. Ongelma ei ole se että teillä on kilpailua, vaan se, että kaikki kilpailijat kuuluisivat todellisuudessa paralympialaisiin.

Vierailija
65/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoilla ei naista saada, se on nähty. Ihan sama minkälainen tasa-arvoritari satut olemaan, mutta jos ei pituus, hartiat, status ja muut pinnallisuudet ole kohdillaan, niin yksin jäät.

Vierailija
66/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin järjissään olevalle miehelle parisuhteen löytäminen on helpompaa kuin koskaan, kun öyhöt eristävät itsensä markkinoilta aivan itse.

Vierailija
67/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun teinityttäresi ovan 60-vuotiaita, yksinäisiä ja katkeria elämästään elämästä ja katselevat kateellisina tuttujensa lapsia ja lapsenlapsia niin sitten on myöhäistä katua.

Voin näin useamman lapsen äitini vakuuttaa että kun omat kakarat saa kämpästä ulos niin ei vttujakaan kiinnosta kuunnella yhdenkään mukulan rääkymisiä eikä nähdä niitä missään, saatanan työleirit. 

No huh, huh! Terv. Onnellinen pienten lasten äiti.

Vierailija
68/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän näihin juttuihin ei koskaan oteta mukaan erilaisia haastateltavia. Nythän oli otettu ääriliberaalit ja todella nuoret siskokset sekä konservatiiviset ja melkein aikuiset miehet.

Missä ääriliberaali 50v mies, konservatiivinen 40v nainen sekä vasta täysikäinen hällä väliä jonne/jonna?

Itsehän en mene mihinkään laariin ja siksi puoluekartalta ei löydy minulle sitä joka ajaisi asiaani. Kun multa on arvoja kysytty niin en ole voinut vastata kun vaihtoehdoissa ei ole ollut sitä minkä ottaisin.

Vierailija
69/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää työtä on tehnyt valtamedia ja eliitti... hajoita ja hallitse... valitse puolesi, keskitietä ei ole...

Siellä taas tyypillinen perssyöpäläinen. aina se vika on jossain muualla kuin itsessä..Koitas runkkari katsella joskus sinne peiliin.

Vierailija
70/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttele sen miehen kanssa avoimin mielin tuosta. Älä tee johtopäätelmiä sen perusteella mitä kaverisi miesvihassaan haukkuu. 

Toinen vaihtoehto: ala kunnolla ikävästi pöyristelemään "kaverisi" kuullen tuota miehen käytöstä, ni johan tää kaverikin hyökkäisi puolustamaan miestä ja kertoisi ehkä miten asia on. 

(Nähty monesti)

Miten jotkut on näin naiiveja???

Nähty monesti? Liikut toooodella oudossa seurassa. Kuulutko johonkin lahkoon tai muuhun suljettuun yhteisöön?

Sivusta kummasteleva

??? Nyt en oikein ymmärtänyt..

Tuo on tuttu ilmiö, että nainen haukkuu miestään ja liiottelee, mutta ans olla kun joku kääntääkin nuo sanat häntä vastaan. Piru on irti. 

Joko on totta, tai ei. Totuus ei voi vaihdella sen mukaan, mitä kenel

Et ymmärtänyt? Eli siis elät jossain oudossa lahkossa tai yhteisössä, missä käyttäydytään noin oudosti. En ole kuullut koskaan naisten käyttäytyvän noin tässä normaalissa maailmassa. Puhumattakaan, että olisin itse tavannut noin käyttäytyviä naisia. Mutta varmaankin teidän suljetussa yhteisössä on lähtenyt tuollainen käytös periytymään.

Vierailija
71/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, en halua miestä enkä lapsia elämääni

Sama täällä. Jos löytyy hyvä mies, joka jakaa samat arvot, niin parisuhdetta voi miettiä siinä tapauksessa. Eipä ole vielä vastaan tullut. Yhteen en muuttaisi ikinä. Sitäkin on kokeiltu ja huonoksi todettu.

Arvojen jakajia on paikat täynnä, mutta mitenkäs tuo muu hyvyys? Ei taida 171 cm mies kelvata, vaikka LBGT-tukeminen olisikin hänelle tärkeä osa elämää?

Vierailija
72/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin järjissään olevalle miehelle parisuhteen löytäminen on helpompaa kuin koskaan, kun öyhöt eristävät itsensä markkinoilta aivan itse.

Ei ole totta. Minä varmasti olen täysjärkisin ikäiseni sinkkumies mutta naiset ei sitä tiedä kun hylkäävät vain kuvien perusteella lukematta mitään mitä olen kirjoittanut.

Vierailija
73/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet noin huolissaan syntyvyyden laskusta, kun naiset ei... Ei mene yksiin sen kanssa miten miehet eivät useimman halua lisääntyä näin omien havaintojen mukaan. Ja miten noilla asenteilla parisuhteeseen ja isäksi pääsisi jos eroavat niin paljon naisten arvomaailmasta. 

Kohderyhmä, jota tapaat ja deittailet on täysin erilainen kuin artikkelissa haastatellut. 

35-43v miehet kohderyhmä, ja ne jotka ovat tuttavapiirissä lisääntyneet vasten tahtoaan. Ilman ehkäisyä ovat tiedostaneet kyllä olleensa.

Vierailija
74/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttele sen miehen kanssa avoimin mielin tuosta. Älä tee johtopäätelmiä sen perusteella mitä kaverisi miesvihassaan haukkuu. 

Toinen vaihtoehto: ala kunnolla ikävästi pöyristelemään "kaverisi" kuullen tuota miehen käytöstä, ni johan tää kaverikin hyökkäisi puolustamaan miestä ja kertoisi ehkä miten asia on. 

(Nähty monesti)

Miten jotkut on näin naiiveja???

Nähty monesti? Liikut toooodella oudossa seurassa. Kuulutko johonkin lahkoon tai muuhun suljettuun yhteisöön?

Sivusta kummasteleva

??? Nyt en oikein ymmärtänyt..

Tuo on tuttu ilmiö, että nainen haukkuu miestään ja liiottelee, mutta ans olla kun joku kääntääkin nuo sanat häntä vastaan. Piru on irti. 

Joko on totta, tai

En elä lahkossa. Kokeile ihmeessä itsekin

Itse en hauku miestäni muille. Mutta tätä on nähty toooooodella paljon. 

Vierailija
75/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet noin huolissaan syntyvyyden laskusta, kun naiset ei... Ei mene yksiin sen kanssa miten miehet eivät useimman halua lisääntyä näin omien havaintojen mukaan. Ja miten noilla asenteilla parisuhteeseen ja isäksi pääsisi jos eroavat niin paljon naisten arvomaailmasta. 

Kohderyhmä, jota tapaat ja deittailet on täysin erilainen kuin artikkelissa haastatellut. 

35-43v miehet kohderyhmä, ja ne jotka ovat tuttavapiirissä lisääntyneet vasten tahtoaan. Ilman ehkäisyä ovat tiedostaneet kyllä olleensa.

Siis parisuhteissa vasten tahtoaan lisääntyneet ja tiedostaen ilman ehkäisyä.

Vierailija
76/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei olen kohderyhmää kerrankin 😁

Kuulun johonkin joukkoon. Mahtavaa

Vierailija
77/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia on nykyisin enemmän kaikissa julkisissa viroissa ja eduskunnassa, ja Eu:ssa ym länsimaisisa järjetelmissä.

Kyllä se näkyy päätöksissä ja usein siinä, että "rahaa on".

Onko se sitten naisten syy, jos miehet eivät viitsi opiskella ja edetä uralla, joka vaatii ponnisteluja ja ylimääräistä työtä. 

Yksikään naiskansanedustaja ei ole päässyt eduskuntaan ilman kovaa työtä, sitä ennen on toimittu kuntapolitiikassa ja erilaisissa luottamustehtävissä ja tehty paljon ilmaista työtä esim. hallituksissa, harrastusseuroissa, nuorisojärjestöissä jne. Tietysti sama koskee mieskansanedustajia. 

Esim. Petteri Orpo on aloittanut "uransa" jo teininä, olemalla partiossa ja isosena seurakunnassa.

Nykyään tuntuu, etteivät miehet selviinny edes normaali arjestaan, vaan odotetaan äidin tai tyttöystävän ne tekevän, saati, että miehet osallistuisivat palkatta yhteisen hyvän eteen. 

Vierailija
78/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on muuttunut, varsinkin suomalaiset ja muut pohjoismaalaiset naiset eivät varsinaisesti tarvitse miestä mihinkään. Taloudellisesti he ovat itsenäisiä, joten naisten ei tarvitse mennä naimisiin henkensä pitimiksi. Tämä on monille todella vaikea pilleri niellä mutta tässäpä tulee: miehen pitää tuoda jotain lisäarvoa naisen elämään, että parisuhde muodostuu.

Enkä tarkoita nyt paksua tilipussia, vaan kumppanuutta, kannustusta, rakkautta, turvaa. Ei minullakaan iso tilipussi ole, itseasiassa päinvastoin kun vaimo on lääkäri niin tienaa huomattavasti minua enemmän. Itse olen mielenterveyspuolen sairaanhoitaja. Olen tuonut muuta siihen paljon puhuttuun pöytään. Haluan uskoa olevani hyvä kumppani, hyvä keskustelija, avoin, suvaitsevainen, kannustava ja hellä rakastaja. Uskon myös tuovani turvaa vaimolle ja lapsillemme. Ainakin lasten mielestä olen paras iskä, se riittää minulle.

M42

Vierailija
79/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Minä varmasti olen täysjärkisin ikäiseni sinkkumies mutta naiset ei sitä tiedä kun hylkäävät vain kuvien perusteella lukematta mitään mitä olen kirjoittanut.

Kun olin vielä sinkku, olisi voinut deittailla enemmän kuin jaksoin. Koskaan ollut puutetta seurasta ilman laatikkoleukaa, hartioita tai lihaksia. Instatiliä minulla ei edes ole.

Vierailija
80/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet ja naiset on aivopesty pikkuhiljaa riitelemään toistensa kanssa koska maassa ei tunnu olevan isompia ongelmia.

En usko tähän. Suomessa naisvihamielinen kulttuuri on miesten keskuudessa paljon yleisempää kuin 10v sitten. Tämän lisäksi samaan aikaan naiset ovat itsenäistyneet ja johtavat koulutuksen suhteen miehiä kirkkaasti. Naiset ovat yhä enemmän ymmärtäneet kuinka suuri vitsi se on, että miehet edelleen tienaavat enemmän.

Ei kai siinä mistään aivopesusta ole kyse. Molemmat ihan puhtaita tosiasioista. Naisvihan näkee tällä palstalla, ylilaudalla, twitterissä paikallispubeissa ja pahimmillaan ihan tavallisilla työpaikoilla. Myös politiikassa tämä on nähtävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi