Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen
Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?
Kommentit (912)
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas sen ironian huomaa: ettehän te itsekään hyväksy noita miesten arvoja, miksi miesten pitäisi hyväksyä teidän?
"Miehet ei suostu"
Onneksi ei ole mikään itseisarvo miehillekään enää ns "päästä" parisuhteeseen. Ilmankin voi elää hyvää ja onnellista elämää. Ja muualtakin voi puolisoa etsiä kun täältä.
Miesten arvot on että nainen on miestä alempiarvoisempi... en näe mitään outoa siinä että ei halua olla ovimatto.
Ja koko ajanhan uutisoidaan miesten "yksinäisyydestä" kun naiset ei enää halua parisuhteeseen. Joten kyllä se tuntuu itseisarvo aika monelle miehelle olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa huutavat vihervassarinaiset ovat naisten pohjasakkaa samalla tavalla kuin naisille ovat terassilla notkuvat persumiehet.
Yleensä nämä naiset vihervassarinaiset ovat korkeammalle koulutettuja, paremmissa töissä, rikkaampia ja itsenäisempiä. Matkustelevat ja puhuvat kieliä. Pariutuvat toisten samanlaisten kanssa. Heillä menee hyvin!
Elä kuvitelmissasi mutta miehiä tällaiset naiset iljettävät.
Luulen muuten, että naiset elävät viimeisiä hyviä aikoja juuri nyt. Kun Suomi ajetaan velanotolla konkurssiin niin kaikki verotulot ohjataan velkojen maksuun ja koko julkinen sektori, koulut, sairaalat,.. myydään. Silloin joutuu töitä tekemään ihan oikeasti jos meinaa töitä saada eikä suojatyöpaikkoja ole. Samoin naisten ja miesten pariutumattomuus estää miesten kuppaamisen ja
Eiköhän kaikissa yhteiskunnissa töitä riitä lääkäreille, sairaanhoitajille, opettajille jne mitä nuo julkisen sektroin naisten työt ovat. Mikä juttu tuo periminen on? Kyllä tyttäret perii isänsä siinä missä pojatkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. Haluan konservatiivisen miehen, enkä mitään viherhippi/ sateenkaari-ihmistä, joka pukeutuu kuin pultsari. Haluan myös,että mies ymmärtäisi, että miehet ja naiset ovat erilaisia. Olen koko elämäni yksin tai sitten yritän tutustua mieheen, joka on kotoisin jostain konservatiivisesta maasta, myös islamilaiset maat kelpaa. Sääli vaan, että sielläkin alkaa olemaan jo samat arvot kuin länsimaissa.
Hahhahah islamilaisissa maissa samat arvot kuin länsimaissa? Olisiko muita satuja tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas sen ironian huomaa: ettehän te itsekään hyväksy noita miesten arvoja, miksi miesten pitäisi hyväksyä teidän?
"Miehet ei suostu"
Onneksi ei ole mikään itseisarvo miehillekään enää ns "päästä" parisuhteeseen. Ilmankin voi elää hyvää ja onnellista elämää. Ja muualtakin voi puolisoa etsiä kun täältä.
Ei kukaan pakota hyväksymään, kun me naiset ollaan mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa. Kyllä se paistaa ja kauas, jos yrittää esittää hyväksyvänsä toisen arvot.
Voitte ihan vapaasti mennä etsimään sieltä kehitysmaista vaimoa. Tästä arvoihin liittyvästä ongelmasta ei tosin täysin pääse eroon silläkään. Kun se teidän tuontivaimo integroituu yhteiskuntaan, niin tajuaa kyllä tehneensä huonot kaupat ennemmin tai myöhemmin.
Mun kaveri työssään tapaa välillä näitä tuontivaimoja, ja pitää kyllä huolen että he kuulevat oikeuksistaan Suomessa. Olen myös kuullut tapauksista missä integroituaan yhteiskuntaan thaikkuvaimo saa tarpeekseen veltosta suomiukosta, ottaa eron ja pärjäilee hyvin yksikseen.
Täällä helveksitaan dunnarimiehiä näköjään. Pitäisi olla korkeakoulutettu, vaikka tutkinnon keskiarvo olisikin 1, eikä koskaan työllisty tutkinnolla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko näin naisena sanoa, että järkyttää vähän suomalaisten miesten asenteet tuon artikkelin luettua ja graafit nähtyä. Mistä tuo miesten lisääntynyt kireys ja tasa-arvoa (ja naisiakin) kohtaan lisääntynyt viha on lisääntynyt?
Mä sain eilen tästä osani, kun miestä kuulemma vituttaa minun itsekeskeisyys. Eli käytännössä hyvä itsetuntoni ja se, että priorisoin useimmiten oman onnellisuuteni, että jaksan arjessa ja olla muille läsnä. Tulihan se sitten sieltä lopulta rivien välistä, että minun pitäisi naisena priorisoida hänen onnellisuus miehenä itseni yli. Sekö ei sitten ole itsekeskeistä hänen puolelta, en ymmärrä millä logiikalla. Taitaa tulla ero ja loppuelämä yksin, kun en osaa olla alistuva palvelijanainen, jota minulta on aina odotettu parisuhteissa ja johon en suostu rajojani enempää.
Hyvin tyypillistä, yleensä ne eivät vaan sano sitä noin suoraan. Ota ihmeessä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa huutavat vihervassarinaiset ovat naisten pohjasakkaa samalla tavalla kuin naisille ovat terassilla notkuvat persumiehet.
Yleensä nämä naiset vihervassarinaiset ovat korkeammalle koulutettuja, paremmissa töissä, rikkaampia ja itsenäisempiä. Matkustelevat ja puhuvat kieliä. Pariutuvat toisten samanlaisten kanssa. Heillä menee hyvin!
Luulen muuten, että naiset elävät viimeisiä hyviä aikoja juuri nyt. Kun Suomi ajetaan velanotolla konkurssiin niin kaikki verotulot ohjataan velkojen maksuun ja koko julkinen sektori, koulut, sairaalat,.. myydään. Silloin joutuu töitä tekemään ihan oikeasti jos meinaa töitä saada eikä suojatyöpaikkoja ole. Samoin naisten ja mie
Millä niitä tyttäriä syntyy kun maassa on kohtaanto-ongelma eikä se tunnu naisia huolettavan lainkaan, eikä kyllä miehiäkään. Erossakaan ei saa puolta mukaansa jos ei liittoa ole koskaan syntynyt. Omillaan se on naisten pärjättävä koko elämänsä niinkuin Koreassa. Ps. Älä laske kelatukien varaan yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Miehet noin huolissaan syntyvyyden laskusta, kun naiset ei... Ei mene yksiin sen kanssa miten miehet eivät useimman halua lisääntyä näin omien havaintojen mukaan. Ja miten noilla asenteilla parisuhteeseen ja isäksi pääsisi jos eroavat niin paljon naisten arvomaailmasta.
Miehet myös vinkuvat jatkuvasti elareiden maksamisesta (ajatella että mies joutuu kustantamaan OMAN lapsensa elämistä, mitä riistoa!) eivätkä myöskään välitä hoitaa niitä lapsia vaikka lupaavat ummet ja lammet. Tuntuu enemmän että pitää saada se oma siemen itämään ja muulla ei ole väliä. Omien geenien eteenpäin laittaminen on ainoa mikä merkitsee. Lapsella naisen saa myös paremmin loukkuun parisuhteeseen, mistä kielii se kuinka usein täälläkin puhutaan kuinka mies muuttui lapsen synnyttyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen muuten, että naiset elävät viimeisiä hyviä aikoja juuri nyt. Kun Suomi ajetaan velanotolla konkurssiin niin kaikki verotulot ohjataan velkojen maksuun ja koko julkinen sektori, koulut, sairaalat,.. myydään. Silloin joutuu töitä tekemään ihan oikeasti jos meinaa töitä saada eikä suojatyöpaikkoja ole. Samoin naisten ja miesten pariutumattomuus estää miesten kuppaamisen ja
Mikä helvetin aivo-oksennus tämä oli? Kuvitteletko sinä ressukka pärjääväsi yhteiskunnassa ilman julkista sektoria? Mitä helvettiä sinä teet työksesi, että sinulla on varaa mollata julkista sektoria, jota me kaikki ylläpidämme? MIllainen mies tulee edes toimeen ilman julkista sektoria? Sellaista ei ole. Ja mikä miesten kuppaaminen? Tee prkle töitä edes viikko, jotta voit moisesta edes puhua. SInua ei olisi olemassa ilman julkista sektoria ja naisia, paina se pieneen kalloosi nyt!
Feminismiin pohjautuvasta tasa-arvoideologiasta ei ole yhteiskunnan kokonaisuuden kannalta hyötyä. Naiset ja miehet ovat olemuksellisesti erilaisia. Amerikkalaisten onnellisuustutkimusten mukaan naisten onnellisuus on tasa-arvoideologian myötä jatkuvasti heikentynyt: naisten mielenterveysongelmat, päihdeongelmat ja mielialalääkkeiden käyttö ovat lisääntyneet.
Olen avoimesti feminismiä vastaan eikä ole tähän mennessä naisia haitannut. Jotkut ovat jopa olleet ns. feministejä omien sanojensa mukaan, mutta minut tavatessaan on Aate aika nopeasti karissut pois, koska ovat halunneet miellyttää minua tai muuten vain ovat tulleet järkiinsä. :D Feminismiä käytetään aseena säälittäviä tossumiehiä vastaan, mutta heti kun mies ei nakkaakaan paskaakaan, naisen pöksyt kostuvat, kun kerrankin joku näyttää kaapin paikan eikä välitä tai alistu. Sellaisia naiset ovat.
Kaikki nuo haastateltavat kuulostavat aika yksinkertaisilta minusta. Yksi ukko päivittelee miten pitäisi kaikkien uskoa Jumalaan ja yksi muija on että omg Suomi on niin rasistinen maa ja suomalaiset ei tajua sitä! Tääkin muikkeli vois mennä johonkin Euroopan ulkopuolelle jos luulee että suomalaiset on jotenkin erityisen rasistisia. Toinen ukko kuulostaa tyypilliseltä konservatiivilta jonka mielestä feministit on niin ärsyttäviä kun eivät tajua että kaikki miehet ei halua naisille oikeuksia hei.
Onneksi tämä on Suomi eikä tarvitse seurustella kenenkään kanssa. Lähi-idässä olisi naisena vähän vähemmän vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Feminismiin pohjautuvasta tasa-arvoideologiasta ei ole yhteiskunnan kokonaisuuden kannalta hyötyä. Naiset ja miehet ovat olemuksellisesti erilaisia. Amerikkalaisten onnellisuustutkimusten mukaan naisten onnellisuus on tasa-arvoideologian myötä jatkuvasti heikentynyt: naisten mielenterveysongelmat, päihdeongelmat ja mielialalääkkeiden käyttö ovat lisääntyneet.
Ja silti incelit ovat niitä, jotka äänekkäimmin ulisevat, kun eivät saa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen muuten, että naiset elävät viimeisiä hyviä aikoja juuri nyt. Kun Suomi ajetaan velanotolla konkurssiin niin kaikki verotulot ohjataan velkojen maksuun ja koko julkinen sektori, koulut, sairaalat,.. myydään. Silloin joutuu töitä tekemään ihan oikeasti jos meinaa töitä saada eikä suojatyöpaikkoja ole. Samoin naisten ja mie
Kiitos vain kommentista. Olen asunut kymmenen vuotta Aasiassa ilman julkista sektoria ja ihan olen hengissä selvinnyt, niinkuin ne sadat miljoonat muutkin ihmiset siellä päin maailmaa.
Se on muuten silmiä avaava kokemus elää yhteiskunnassa jossa eletään täysin omillaan. Jos rahat loppuu niin kuolee nälkään, kukaan ei auta. Kaikki aasialaiset tietää sen ja sitä stressin määrää mitä ne kantavat sisällään on vaikea kuvitella.
Suomesta sanoisin, että harva suomalainen tuntuu tajuavan miten heikoilla jäillä täälläkin eletään, ja miltä se elämä näyttää jos julkinen sektori romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin.
Ja kun teinityttäresi ovan 60-vuotiaita, yksinäisiä ja katkeria elämästään elämästä ja katselevat kateellisina tuttujensa lapsia ja lapsenlapsia niin sitten on myöhäistä katua.
Lapsen saaminen ei edellytä parisuhdetta, varsinkaan miehen kanssa. Minulla on kaksi lasta ja en ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä miehen kanssa. N32
Friikkitouhua. Miksi niin monet naiset vihaavat ihmisyyttä näin paljon? Koko ajan vaan pitää ajautua kauemmas ihmisyydestä vaan sen takia et itellä ois mahdollisimman kivaa.
Miksi miehet vihaavat naisia niin paljon että naisten mielestä on parempi olla yksin?
Aina se on parempi olla yksin kuin ihmisen kanssa joka ei pidä sinua tasavertaisena kumppanina.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten miesten arvot tulleet konservatiisemmaksi -> koska nuorissa miehissä on suomessa tätä nykyä todella paljon muslimiperheestä. Ja arvot levittyvät myös kantasuomalaisille nuorille koska ovat samaa kaveriporukkaa usein.
M*slimit on toki konservatiivisia ja heidän uskontonsa naisia vihaava mutta kyllä luulen että suomalaiset miehet vihaavat sitä että feminismi on antanut naisille enemmän vapauksia, sekä sitä että yhä useampi nainen mieluummin valitsee sinkkuuden kuin huonon parisuhteen. Siitä tämä konservatiivisuuden nousu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä helveksitaan dunnarimiehiä näköjään. Pitäisi olla korkeakoulutettu, vaikka tutkinnon keskiarvo olisikin 1, eikä koskaan työllisty tutkinnolla..
Naiset on statushakuisia. Se on turvaa ja vahvuutta. Luonnollinen ominaisuus vaikea sanoa hyvä vai huono. Nostaahan se koulutustasoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen avoimesti feminismiä vastaan eikä ole tähän mennessä naisia haitannut. Jotkut ovat jopa olleet ns. feministejä omien sanojensa mukaan, mutta minut tavatessaan on Aate aika nopeasti karissut pois, koska ovat halunneet miellyttää minua tai muuten vain ovat tulleet järkiinsä. :D Feminismiä käytetään aseena säälittäviä tossumiehiä vastaan, mutta heti kun mies ei nakkaakaan paskaakaan, naisen pöksyt kostuvat, kun kerrankin joku näyttää kaapin paikan eikä välitä tai alistu. Sellaisia naiset ovat.
Mikä uros. Kaikkien naisten unelma. Voi vattu.
Suurin ongelma parisuhteiden syntymiseen on se että naiset vaan yliarvioivat oman tasonsa.
Ruma nainen luulee olevansa kaunis ja lihava nainen luulee olevansa normaalipainoinen/hoikka, tämä naisten oman tason yliarvioiminen johtaa siihen että lähes kaikki naiset etsii sitä lentäjälääkärimiestä joka näyttää miesmallilta.
Mistä tämä siis johtuu? Siitä että naiset katsoo hömppää telkkarista vai siitä että rumaa naista sanotaan kauniiksi? Siitä että lihavaa naista sanotaan normaalipainoiseksi? Se on jopa sairasta minusta että lihava nainen väittää olevansa normaalipainoinen, mistä tämä vääristymä johtuu?
Luulen muuten, että naiset elävät viimeisiä hyviä aikoja juuri nyt. Kun Suomi ajetaan velanotolla konkurssiin niin kaikki verotulot ohjataan velkojen maksuun ja koko julkinen sektori, koulut, sairaalat,.. myydään. Silloin joutuu töitä tekemään ihan oikeasti jos meinaa töitä saada eikä suojatyöpaikkoja ole. Samoin naisten ja miesten pariutumattomuus estää miesten kuppaamisen ja perimisen mikä johtaa siihen, että naiset tulevat olemaan todella yksin tässä yhteiskunnassa.