Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen

Vierailija
21.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20092961

Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?

Kommentit (912)

Vierailija
361/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle palstalla kun tulee niin oikein hyökyaaltona tulee vastaan miesvihaa. Mietin vain, että mistä nämä on omaksuttu? Itse olen ihan tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä, kasvanut lapsuuden 90-luvulla. Kaikki oli ihan hyvin, 2000-luvulla vielä myös. Olen aina ollut sitä mieltä että samalla arvostuksella kaikkia kohdeltava miehiä ja naisia. Olisin kyllä huomannut, jos jotain naisten sortoa olisi ollut. Mutta nyt 2010 ja 2020 luvulla on tällainen räjähdys miesvihassa. En ymmärrä mistä se on tullut. Ja nyt puhutaan että miehet ovat tosi väkivaltaisia, yrittävät alistaa naisia, haluavat vain seksiä, yms. yms. demonisointia. Ei tällaista ennen ollut. Enkä ole siis nähnyt mistä tämä tulee. Ne ystävien perheet mitä olen nähnyt, niissä on ollut ihan tavallisia työssäkäyviä isiä ja äitejä. Samoin omassa perheessä, yhteistyössä tehty kaikki. Aivan kuin eri ulottuvuudesta puhuisivat, jossa nä

Jos nainen ei hoksaa irrottautua ja järjestää asiansa niin, ettei tarvitse jäädä väkivaltaisen miehen armoille.  Mutta kun mukamas rakastavat ja antavat anteeksi, mitä siihen voi sanoa?  Tilastosijakin pitää suhteuttaa yhteiskunnallisiin oloihin ja perinteisiin.  Suomessa ilmoitusvalmius ja mahdollisuus ovat helposti saatavilla. Eri maiden miehistä se ei välttämättä kerro vielä paljoa. 

Vierailija
362/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä tämän eriytymisen huomaa jo deittipalveluissa kuten tinderissäkin. Monet suomalaiset naiset eivät halua enää parisuhdetta mutta ovat löytäneet rahastamisen mahdollisuuden pimpin myynnillä. Olet tinderissä ja jopa suomi24 palstalka törmännyt sugrdaddyä etsivien naisiin. Eli maailman vanhin ammatti on tullut takaisin eri muodoissa verkon kautta. 

Miksi vahtaat tuollaisia naisia? Heitä on kuitenkin hyvin pieni osa kaikista naisista.

Noin 95 % nykynaisista on täysin arvottomia huåria. Luku saattaa olla hieman alakanttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jokaiselle suomalaiselle miehelle aasialaista naista.

Hehheh..tämä on hyvä, vaikka jokainen persumies pelkää kuollakseen  jokaista ulkomaalaisen näköistä ja pitää ruveta puuk kojen kanssa liehumaan ja samaan aikaan unelmoidaan aasialaisesta naisesta. 

Miksi ihmeessä sitten ulisette naisen puutteessa, ettekä tuo niitä aasialaisia naisia Suomeen?

Vierailija
364/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että naiset ovat enemmän muuttuneet kuin miehet. Varsinkin naisten ajatukset. Ne ovat muuttuneet miesvihamielisiksi. Ennen väitetysti naisilla oli asiat huonommin, mutta naiset näkivät ennen miehet paremmassa valossa silloin. Paljon paremmassa. Ei pohjaudu realismiin tämä miesviha. Eikä pohjaudu siihen mikä on naisen saama kohtelu.

Olen miesvihaaja syystä kuten moni muukin nainen.

Ymmärrettävää osin mutta ei pelkkä naiseuskaan tee kenestäkään älykästä, viisasta, tasapainoista ihmistä,  Helpommin mukaan vedettävän ja vedätettävän, tunteilla pelaavan ja väsymättä nalkuttavan kyllä.

Vierailija
365/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä tämän eriytymisen huomaa jo deittipalveluissa kuten tinderissäkin. Monet suomalaiset naiset eivät halua enää parisuhdetta mutta ovat löytäneet rahastamisen mahdollisuuden pimpin myynnillä. Olet tinderissä ja jopa suomi24 palstalka törmännyt sugrdaddyä etsivien naisiin. Eli maailman vanhin ammatti on tullut takaisin eri muodoissa verkon kautta. 

Miksi vahtaat tuollaisia naisia? Heitä on kuitenkin hyvin pieni osa kaikista naisista.

Noin 95 % nykynaisista on täysin arvottomia huåria. Luku saattaa olla hieman alakanttiin.

Mikä sitten ongelma suomalaisella miehillä? Miksi julkisuudessa itkeä naisen puutteesta, jos heistä yli 95% jopa yli arvottomia. Miksi suomimiehelle kelpaa sekunda? Miksi ei pariuduta oman tasoisen kanssa ja haeta kumppania ulkomailta. 

Vierailija
366/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pohjimmiltaan haluaisin silti suomalaisen pillun kotiin mut ovat niin äkäisiä nykyään nämä suomituherut että otetaan sieltä mistä saa helpommin

Vierailija
367/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten ongelma suomalaisella miehillä? Miksi julkisuudessa itkeä naisen puutteesta, jos heistä yli 95% jopa yli arvottomia. Miksi suomimiehelle kelpaa sekunda? Miksi ei pariuduta oman tasoisen kanssa j

Internetin suurin ongelma on, että se luo illuusion massiivisesta ongelmasta, kun marginaali pitää suurta meteliä. Ei tietystikään koske pelkästään syrjäytyneitä miehiä.

Vierailija
368/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko persumiehillä peiliin katsomisen paikka, sillä harva nainen jakaa heidän kanssaan saman arvopohjan, kun sitä ei tee suurin osa miehistäkään.

Jonkun tutkimuksen mukaan, yli 60% kertoi, ettei voisi kuvitella olevansa parisuhteessa persun kanssa. Enkä ihmettele, heidän arvonsa ei vastaa tätä päivää ja ei tarvitse kuin viljaista Halla-ahon tai Purran blogi kirjoituksia esim. naisiin kohdistuvista rais kauksista. 

Persumiehet saavat sitä mitä itse ovat tilanneet. Turha itkeä, jos ympärillä olevat ihmiset kaikkoavat. 

Missäs persumiehet ovat tätä itkeneet? Anyway, jos 40% kuitenkin voisi olla parisuhteessa persun kanssa niin ei pitäisi olla mitään hätää kun puolueen kannatuskaan ei ole noin kova. Joten älä huoli, kyllä persuille löytyy parisuhteensa, ei nyt ehkä juuri sinusta. 

Vierailija
369/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jos miehet muuttaisivat asennettaan liberaalimmaksi ja ottaisivat rennosti? Onko sitä päätä ihan pakko hakata seinään kun voi saada seksiäkin???

Siis jos kokee maailman tietynlaiseksi niin yhtäkkiä vain päättää että nyt koenkin että maailman erilaiseksi ja arvostakin nyt erilaisia asioita?

Niin eikö se ole naisilla ihan sama tilanne. Kuitenkaan naiset eivät noin yleisesti itke sitä, että eivät löydä miehiä tai saa lapsia.

Vierailija
370/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastot kuitenkin kertovat aivan muuta. Suomalaiselle naiselle Suomi on toiseksi  vaarallisin paikka Eu-maista,  tulla kohdatuksi väkivaltaa, tulla henkirikoksen uhriksi ja kuolla  omassa kodissaan ja tekijä on puoliso.

https://rikoksentorjunta.fi/vakivaltarikokset

Jos tähän yhdistää sen käsityksen ettei naiset nykyään pariudu konservatiivisiä arvoja kannattavien miesten kanssa niin nuo parisuhdeväkivaltaa harjoittavat miehet on siis jotain muita kuin persuja. 

Vierailija
371/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jokaiselle suomalaiselle miehelle aasialaista naista.

Näin olen toiminut. Viimeisen 15 vuoden aikana olen ollut suhteessa vain aasialaisten naisen kanssa. Nykyisen kanssa 4 vuotta  Joskus olin 10 vuotta naimisissa suomalaisen kanssa, mutta ei onneksi ja haluttu lapsia ja pääsimme lopulta eroon toisistamme.

Mikä sitten sinulla on vikana, kun suhteet aasialaisten naisten kanssa eivät ole kestäneet?

Vierailija
372/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä huomioita. Tuo twin flame- roska (joka oli muodissa mm Jutta Gustafsbergin hehkuttamana) on todellakin puhdasta narsismia: toinen halutaan ns käsilaukuksi, somisteeksi, täydentämään omaa keinotekoista egoa. Ei aidosti erilliseksi ja erilaiseksi persoonaksi. Eli haetaan ihan illusorista yhteessulautumista ja nämähän rysähtävät joskus piankin omaan mahdottomuuteensa tai sitten rappeutuvat joksikin sadomasokistiseksi diiliksi. Tätä on nyt esitetty parisuhdemallijna ihan vakavissaan (?).

Osa miehistä ehkä suostuu tälläisten naisten kuvitteluleikkeihin. Naiset eivät ole mitenkään viattomia siinä, millaisia miehia kasvattavat, kouluttavat ja tilaavat itselleen. Löytyy aina se porukka joka kyllä lähtee peesaamaan harhoja, ikävä kyllä. Ja nuo kuplautuvat sitten omiin kaikukammioihinsa "pahalta" turvaan. 

Mitä ihmettä? Kyllä minulle itselleni on ollut parisuhdemielessä erittäin tärkeää löytää samoin ajatteleva mies kuin mitä itse olen. Olen akateeminen, liberaali nainen. Olen kosmopoliittisesti asennoitunut ja avoin uusille virikkeille. Minulla on kuitenkin tärkeää ydinperhe ja siihen sitoutuminen. Naisena en suostu alisteiseen asemaan. Miksi ihmeessä on jotenkin roskaa, etsiä samalla tavalla elämään ja maailmaan suhtautuvaa miestä? Ajatteletko, että sellaisia miehiä, kuin mitä naiset etsivät, ei ole? Se, että sinä et sellainen ole, ei tarkoita sitä, etteikö naisten arvoja vastaavia miehiä ole, joiden kanssa naiset pariutuvat ja rakentavat sen twin flame -suhteensa. Minäkin olen onnellisesti aviossa.

Vierailija
373/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vieläkään ymmärrä miksi varsinkaan miehet eivät lähde sinne Turkkiin, jos kerta kaipaavat perinteisiä arvoja.

Perinteiset arvot ovat aika erilaisia Turkissa verrattuna Suomeen. 

Vierailija
374/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko persumiehillä peiliin katsomisen paikka, sillä harva nainen jakaa heidän kanssaan saman arvopohjan, kun sitä ei tee suurin osa miehistäkään.

Jonkun tutkimuksen mukaan, yli 60% kertoi, ettei voisi kuvitella olevansa parisuhteessa persun kanssa. Enkä ihmettele, heidän arvonsa ei vastaa tätä päivää ja ei tarvitse kuin viljaista Halla-ahon tai Purran blogi kirjoituksia esim. naisiin kohdistuvista rais kauksista. 

Persumiehet saavat sitä mitä itse ovat tilanneet. Turha itkeä, jos ympärillä olevat ihmiset kaikkoavat. 

Tuohan on helkkarin kova luku. Naisethan hyväksyy yleensä alle 10%

Vierailija
375/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jos miehet muuttaisivat asennettaan liberaalimmaksi ja ottaisivat rennosti? Onko sitä päätä ihan pakko hakata seinään kun voi saada seksiäkin???

Siis jos kokee maailman tietynlaiseksi niin yhtäkkiä vain päättää että nyt koenkin että maailman erilaiseksi ja arvostakin nyt erilaisia asioita?

Niin eikö se ole naisilla ihan sama tilanne. Kuitenkaan naiset eivät noin yleisesti itke sitä, että eivät löydä miehiä tai saa lapsia.

Täällä vaan ihan päivittäin.

Vierailija
376/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Taisi olla jo joskus vuosikymmen sitten, kun joku helsinkiläinen akateeminen nainen kirjoitti hesarin yleisönosastokirjoituksena, ettei Suomesta löydy riittävästi älykkäitä miehiä.

Vierailija
377/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan Yle kuitenkin normalisoi naisten äärivihaa?

Analyysi: Miljoonat katsovat Tiktokissa sylki suussa raivoavia naisia tästä ilmiössä on kyse

Raivoavat naiset ovat nyt Tiktokin suosikkeja. Karjumisen näkeminen ja kuuleminen viihteessä rentouttaa, kirjoittaa someen erikoistunut kulttuuritoimittaja Piritta Räsänen.

https://yle.fi/a/74-20095413

Vierailija
378/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali käytös ei ole viihdettä samalla tavalla kuin äärikäytös. Välillä epäilen että täälläkin on jutut polarisoituneita, koska ihmiset eivät halua normaalia käytöstä.

Vierailija
379/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hyvätuloisena korkeakoulutettuna miehenä en voisi kuvitella seurustelevani kouluttamattoman persaukisen persun tai vassarin kanssa.

Vierailija
380/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kannattaa arvoja ja periaatteita jotka on täysin välttämättömiä suomalaisen kulttuurin ja elämäntavan säilymisen kannalta. Naiset menee muodin mukana.

No eipä siinä ne sun vanhat tavat pitkään säily kun nuoret naiset muuttaa kaupunkiin opiskelemaan ja pariutuu vain kivojen arvoliberaalien miesten kanssa. Jos sinä näet tasa-arvon ym muotioikkuna niin ehkä on ihan hyvä että näin käy. Ja näinhän käy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän