Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen
Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?
Kommentit (912)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei tykkään islmaislaisista arvoista, siksi ne ei mene Turkkiin, Naiset taas tykkäävät, eivätkä ota suomalaista miestä.
Itseäni huvittaa kun lukee näiden konservatiivimiesten arveluja siitä, millaiset miehet nykynaisille kelpaa. Onko tullut mieleen, että kun tarjonta on mitä on, monet nuoret naiset pärjää vallan hyvin kokonaan ilman miestä. Naisten seura mukavampaa ja turvallisempaa, ja seksiäkin voi naiset harrastaa ihan keskenään.
Kerran te naiset pärjäätte omillanne niin helkkarin hyvin, niin saisiko ne naiset sitten ajettua pois sieltä vientiteollisuuden taskulta ja ottamaan julkisen velan omiin nimiinsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä tunne yhtään miestä joka sanoo että raiskaukset ovat hyväksyttäviä, koska harvat niitä tekee. Miehenä mua ärsyttää, että miehiä (siis minuakin) yleistetään raiskaajiksi, kun pidän sitä sairaana tekona ja ärsyttää että mua leimataan sellaiseksi, vaikka en ole yhtään sellainen eikä kukaan mun kavereista. En muista koko elämäni ajalta yhtään tilannetta jossa raiskaamista olisi pidetty hyväksyttävänä niissä piireissä missä olen liikkunut.
Mitens toi Sauli Niinistön mielipide siitä, että raiskaus ei ole raiskaus, jos se tapahtuu avioliitossa?
Ensimmäinen kerta kun kuulen että Niinistö olisi sitä mieltä. Ei kuulosta häneltä. Enkä ole samaa mieltä, jos hän on sitä mieltä.
Oli hänen mielipiteensä, kun lak
Oli 90-luvulla. Siitä on 30 vuotta aikaa. Voisiko olla mahdollista, että sittemmin Niinistökin olisi viisastunut ja peräti muuttanut mieltään asian suhteen. Fiksut ihmiset sivistävät itseään, eivätkä jää märhetimään menneeseen.
Koko Niinistöjuttu on vain yksi esimerkki siitä miten kaikki kärjistetään. Hän ei varmasti ole koskaan sanonut edes 30 vuotta sitten että "mitäs pikku raiskaukset avioliitossa haittaa?" kuten edellä annettiin ymmärtää. Annettiin kuinkin ymmärtää että se on just hänen kantansa ja että on edelleen sama nyt 30 vuotta myöhemmin. Hyvä esimerkki siitä miten halutaan hakea kaukaa tukea omalle miesvihalleen.
Vierailija kirjoitti:
Kohta Venäjä hyökkää tänne ja saadaan perinteiset arvot takaisin. Tuskinpa naisista on arvojaan puolustamaan aseellisesti.
Ei ne arvot yhdellä hyökkäyksellä takaisin tule. Eivätkä kahdellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on muuttunut INCEL-palstaksi 🤔🤔 Eikö teille ole ihan omia naisvihaforumeita joissa voitte fantasioida keskenänne???
Sua harmittaa että et ole kaikukammiossa, jossa kaikki yläpeukuttaa sun miesvihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen oikeasti haluaa mitään sössöttävää hipsterimiestä. Se miesten viehättävyys on juuri se tietynlainen miehekkyys ja suoraviivaisuus. Anteeksi nyt vaan, mutta oikeastiko te haluatte harrastaa jonkun maailmaahalailevan hintahtavan miehen kanssa seksiä? Miehen pitää olla mies. Ei se tarkoita, että sikailee, hakkaa ja on supersovinisti. Pieni sanailukin sukupuolista on vaan hauskaa, kunhan perusasiat on tasapainossa. Ei mua haittaa, että mun mies kuittaa liikenteessä naiskuskeista, johon voin sujuvasti muistuttaa, että kumpi johtaa peltikolaritilastoa. Ei kaikkea tarvi ottaa niin vakavasti ja on hauskaakin joskus laskea leikkiä sukupuolieroista. Koska onhan niitä. Ei me olla samanlaisia.
Mielenkiintoista miten joillekin on olemassa vain sikaniska joka öyhöttää naiskuskeista (ja todennäköisesti lähtee vänkäämään vastaan jos muistuttaa tilastoista koska tutkittu tie
Puhuit tosi loukkaavasti maaseudun väestöstä. Anna kun arvaan: olet niitä kallion vihreitä jotka eivät eläessään ole maalla edes asuneet tai edes tunne maalla-asujia. Fatim Diarran hengenheimolainen.
Tottakai maalla asuessa täytyy olla omatoimisempi ja riuskempi, käsillätekijätyyppi joka osaa korjata kaikkea ja jolla ei sormi mene helpolla suuhun. Mutta tämä koskee myös naisia.
Maalle jää paljon sellaisia nuoria miehiä, joille vapaus ja luonto on tärkeitä. Asioita, joista kaupungin vihreillä ei ole hajuakaan. Täällä on paljon nuoria miehiä, joilla on valtavasti luovuutta. He maalaavat ja harrastavat kädentaitoja ja luonnossa samoilua.
Naiset ja miehet kuten tytöt ja pojat ovat AINA olleet täysin eri planeetoilta. Ei mitään uutta siis.
Vierailija kirjoitti:
Koko Niinistöjuttu on vain yksi esimerkki siitä miten kaikki kärjistetään. Hän ei varmasti ole koskaan sanonut edes 30 vuotta sitten että "mitäs pikku raiskaukset avioliitossa haittaa?" kuten edellä annettiin ymmärtää. Annettiin kuinkin ymmärtää että se on just hänen kantansa ja että on edelleen sama nyt 30 vuotta myöhemmin. Hyvä esimerkki siitä miten halutaan hakea kaukaa tukea omalle miesvihalleen.
No niin hän vain kommentoi, että avioliitossa tapahtuvia rai*kauksia ei pitäisi kriminalisoida, sillä tunteet nyt voivat välillä kuumentua.
Eikä hän muuten ole julkisuudessa kertaakaan muuta kyseisen asian suhteen kommentoinut, joten hänen mielipiteensä on saattanut muuttua tai sitten ei. Joka tapauksessa, minä en vihaa miehiä, vaikka Niinistöstä en ole koskaan pitänyt.
Tällä palstalla on paljon ihmisiä, jotka puhuvat loukkaavasti milloin kenestäkin. Maaseudun ihmisistä, miehistä, naisista, mistä tahansa. Heille on yhteistä se, että heidän antama kuvansa lässähtää heti kun astuu kodin ulkopuolelle ja katsoo ympärilleen. Maltillisia ihmisiä, monet ystävällisiä. Moni pitää ovea auki, naapureita jotka tervehtii, suurin osa vain asiallisia ihmisiä jotka kulkevat ohi sen kummemmin mitään tekemättä.
Ei näykään niitä sekopäitä kaikkialla mitä vauva-palstalla maalailtiin.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on paljon ihmisiä, jotka puhuvat loukkaavasti milloin kenestäkin. Maaseudun ihmisistä, miehistä, naisista, mistä tahansa. Heille on yhteistä se, että heidän antama kuvansa lässähtää heti kun astuu kodin ulkopuolelle ja katsoo ympärilleen. Maltillisia ihmisiä, monet ystävällisiä. Moni pitää ovea auki, naapureita jotka tervehtii, suurin osa vain asiallisia ihmisiä jotka kulkevat ohi sen kummemmin mitään tekemättä.
Ei näykään niitä sekopäitä kaikkialla mitä vauva-palstalla maalailtiin.
Ikävä vastaikkainasettelu syntyy pelkästään siitä, että pieni ja katkeroitunut miesvähemmistö määrittelee mieheyden omien homehtuneiden kriteereidensä perusteella. He edustavat kuitenkin oikeassa maailmassa nykyisin vähemmistöä. Tähän tulee suhtautua kuin lapsen itkupotkuraivareihin. Maailma ei pyöri enää heidän ehdoillaan, vaikka he kirjoittelisivat palstat täyteen illuusioitaan. Edes suurin osa miehistä ei jaksa tuollaista ottaa vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Tälle palstalla kun tulee niin oikein hyökyaaltona tulee vastaan miesvihaa. Mietin vain, että mistä nämä on omaksuttu? Itse olen ihan tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä, kasvanut lapsuuden 90-luvulla. Kaikki oli ihan hyvin, 2000-luvulla vielä myös. Olen aina ollut sitä mieltä että samalla arvostuksella kaikkia kohdeltava miehiä ja naisia. Olisin kyllä huomannut, jos jotain naisten sortoa olisi ollut. Mutta nyt 2010 ja 2020 luvulla on tällainen räjähdys miesvihassa. En ymmärrä mistä se on tullut. Ja nyt puhutaan että miehet ovat tosi väkivaltaisia, yrittävät alistaa naisia, haluavat vain seksiä, yms. yms. demonisointia. Ei tällaista ennen ollut. Enkä ole siis nähnyt mistä tämä tulee. Ne ystävien perheet mitä olen nähnyt, niissä on ollut ihan tavallisia työssäkäyviä isiä ja äitejä. Samoin omassa perheessä, yhteistyössä tehty kaikki. Aivan kuin eri ulottuvuudesta puhuisivat, jossa näitä demonimiehiä on kaikkialla.
Tilastot kuitenkin kertovat aivan muuta. Suomalaiselle naiselle Suomi on toiseksi vaarallisin paikka Eu-maista, tulla kohdatuksi väkivaltaa, tulla henkirikoksen uhriksi ja kuolla omassa kodissaan ja tekijä on puoliso.
https://rikoksentorjunta.fi/vakivaltarikokset
Ei tässä ole mitään uutta. Me eletään patriarkaalisessa maailmassa. Nyt vihdoin naiset laittavat kunnolla vastaan, sanovat ääneen kohtaamansa vääryydet ja vaativat tasa-arvoa. Eivät suostu alistettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta Venäjä hyökkää tänne ja saadaan perinteiset arvot takaisin. Tuskinpa naisista on arvojaan puolustamaan aseellisesti.
Sen vuoksi kuulutaan Natoon ja Venäjän sotakalusto on jo hätää kärsimässä Ukrainassa, joten mitään hyökkäystä Suomeen ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun teinityttäret (17 ja 19 v) ihmettelee miksi kukaan edes haluaa parisuhdetta. Eivät he näe sellaisessa mitään tavoittelemisen arvoista. Elämä on hyvää ja rikasta ilmankin.
Ja kun teinityttäresi ovan 60-vuotiaita, yksinäisiä ja katkeria elämästään elämästä ja katselevat kateellisina tuttujensa lapsia ja lapsenlapsia niin sitten on myöhäistä katua.
Lapsen saaminen ei edellytä parisuhdetta, varsinkaan miehen kanssa. Minulla on kaksi lasta ja en ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä miehen kanssa. N32
Nainen on itsekkäin eläin. Nainen kuvittelee, että hänen oikeutensa lapseen on suurempi kuin lapsen oikeus isään. Ja tällaisia ihmisiä vielä pitäisi oman henkensä uhalla sotatilanteessa puolus
Ei ole olemassa mitään universaalia oikeutta isään. Eihän lapsi isää osaa kaivata, jos sellaista ei ole koskaan ollut. Lapselle on tärkeää, että ympärillä on rakastavia, läheisiä ihmisiä; isä voi kuulua näihin läheisiin, mutta ei se mikään pakko ole. Taisit puhua omasta näkökulmastasi ja oikeudesta isyyteen, joka sekään ei mikään kiveen hakattu oikeus ole. Se on etuoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vuoksi kuulutaan Natoon ja Venäjän sotakalusto on jo hätää kärsimässä Ukrainassa, joten mitään hyökkäystä Suomeen ei ole tulossa.
Venäjä voi olla muutaman vuosikymmenen jäljessä, mutta siellä on hätä kädessä, kun Pietarissa ja Moskovassa opiskeelleet naiset eivät enää huoli toksisia solttupoikia. Putler käy tuhoontuomittuvia taistelua lumivyöryä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tälle palstalla kun tulee niin oikein hyökyaaltona tulee vastaan miesvihaa. Mietin vain, että mistä nämä on omaksuttu? Itse olen ihan tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä, kasvanut lapsuuden 90-luvulla. Kaikki oli ihan hyvin, 2000-luvulla vielä myös. Olen aina ollut sitä mieltä että samalla arvostuksella kaikkia kohdeltava miehiä ja naisia. Olisin kyllä huomannut, jos jotain naisten sortoa olisi ollut. Mutta nyt 2010 ja 2020 luvulla on tällainen räjähdys miesvihassa. En ymmärrä mistä se on tullut. Ja nyt puhutaan että miehet ovat tosi väkivaltaisia, yrittävät alistaa naisia, haluavat vain seksiä, yms. yms. demonisointia. Ei tällaista ennen ollut. Enkä ole siis nähnyt mistä tämä tulee. Ne ystävien perheet mitä olen nähnyt, niissä on ollut ihan tavallisia työssäkäyviä isiä ja äitejä. Samoin omassa perheessä, yhteistyössä tehty kaikki. Aivan kuin eri ulottuvuudesta puhuisivat, jossa näitä demonimiehiä on kaikkialla.
Missä ihmeen lintukodossa elät?
Kansainvälisen tutkimusten mukaan, Suomi on toiseksi väkivaltaisin maa naiselle kaikista Eu-maista. Lisäksi Suomessa nainen kohtaa seksuaalista häirintää, vähättelyä jne. työssään muita enemmän. Tätä tuki myös Naton tutkimus v. 2022, kun tutkittiin naispolitiikkoihin ja ministereihiin kohdistuvaa häirintää ja vähättelyä, mitä esim. viisikko sai osakseen.
https://stat.fi/uutinen/valituloksia-eurooppalaisesta-vertailututkimuks…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin järjissään olevalle miehelle parisuhteen löytäminen on helpompaa kuin koskaan, kun öyhöt eristävät itsensä markkinoilta aivan itse.
Ei ole totta. Minä varmasti olen täysjärkisin ikäiseni sinkkumies mutta naiset ei sitä tiedä kun hylkäävät vain kuvien perusteella lukematta mitään mitä olen kirjoittanut.
Naiset ja miehet kohtaavat myös tosielämässä. Kannattaa varmaan unohtaa tuollaiset sovellukset jos niistä ei ole ollut apua.
No siis.
Näyttää kaikkien lukujen valossa siltä että länsimainen demokratia kokee ihan samalla tavalla collapsen kuin kaikki muutkin sivilisaatiot ja valtakunnat tähän saakka. Ihan jokainen. Yksikään ei ole ollut ikuinen tähän saakka.
Ja se kehitys on loppujen lopuksi hyvin selvä kun ihmiset eivät lisäänny keskenään niin väestö vain vähenee ja korvautuu erilaisella väestöllä. Ja sitä väestöä on siellä globaalissa etelässä ja muualla maailmassa yllin kyllin, eivätkä he ajattele kuten me ajattelemme.
Weak men, hard times.
Nykyajan miehet ovat surkimuksia ja ovat antaneet naisten kävellä ylitsensä.
Kun sotia syttyy, niin se on aina miehet jotka sinne menevät. Suomalainen nainen haukkuu suomalaista miestä nyt, mutta katso ympärillesi, ylipäätään koko maan olemassaolo on siksi että miehet taistelivat, eivät paenneet.
Weak men hard times
Väittäisin, että naiset ovat enemmän muuttuneet kuin miehet. Varsinkin naisten ajatukset. Ne ovat muuttuneet miesvihamielisiksi. Ennen väitetysti naisilla oli asiat huonommin, mutta naiset näkivät ennen miehet paremmassa valossa silloin. Paljon paremmassa. Ei pohjaudu realismiin tämä miesviha. Eikä pohjaudu siihen mikä on naisen saama kohtelu.