Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen

Vierailija
21.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20092961

Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?

Kommentit (912)

Vierailija
261/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on todettava että naiset eivät oikein tajua maailman menoa. Mitä vähemmän naiset ovat kotona, sen huonommin maailmassa on asiat. 

Ai, maailmassa huonoiten asiat Pohjoismaissa? Länsi-Euroopassa?

Itse asiassa surkeimalla tolalla asiat ovat niissä maissa, joissa naiset ovat alistetussa asemassa. Vaikkapa Afganistan, ihan täydellinen esimerkki maasta, jossa kaikki on huonosti.

Tutkitusti yksi parhaista tavoista saada yhteiskunta jaloilleen on kouluttaa tytöt siinä kuin pojatkin, saada naiset töihin ja aktiivisiksi yhteiskunnan jäseniksi.

Ja en laita lähdettä, koska tämä on keskustelupalsta ja lainaamani kirjoittaja tietää tämän kaiken, mutta purkaa vain naisvihaansa.

Naisviha on ongelma, ei edes välttämättä erilaiset arvot. Naisten kaikkialla tulisi olla nyt tarkkana, oikeutemme on hankittu kovalla työllä ja pelkään, että n

Feminismi on syynä suomen moraaliseen rappioon

Vierailija
262/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan maaseudun junteista, mutta olen kyllä nähnyt maaseutua ja sen ihmisiä vuosikymmenten ajalta. Oma äitini on kasvanut 60-70 -luvuilla maaseudulla. Hänen isänsä oli hyvin välittävä ja teki hurjasti töitä perheen eteen. Ei koskaan ollut aggressiivinen tai lyönyt eikä juonut. Aloitti työnteon jo 5-vuotiaana ottamalla hevosten hoidon vastuulleen. Oli hyvin maltillinen ja kristilliset arvot. Äiti itki vanhempana, kun muisteli miten paljon isänsä teki töitä eikä koskaan valittanut. Tietysti aina on ollut myös juoppoja ja lurjuksiakin. Mutta eivät he enemmistö ole koskaan olleet, ei maaseudulla tai muuallakaan.

Tämä palsta vääristää kuvaa niin paljon negatiivisempaan suuntaan. Täällä moni tuntuu uskovan, että miehet ovat olleet vain jotain sikoja ja ovat edelleen.

Huonot mielikuvat miehistä ovat ainakin mulla peräisin lähinnä tältä palstalta. Kaikki tosielämässä tuntemani miehet ovat mukavia. Veikkaan, että erilaisilla palstoilla on myös melko paljon vastakkainasetteluun pyrkivää hybridivaikuttamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä miehiä, jotka maksavat koko perheen elatuksen? Paljonko saatte palkkaa?

On!

Palkkaa saan riittävästi. Ankaran progressiivinen verotus on suurin ongelma. Kaksi täysin kouluttamatonta liukuhihnatyöntekijää tienaa helposti nettona enemmän kuin minkä ylempi toimihenkilö.

Naisten on siis pakko hylätä lapsensa ja mennä töihin, jotta akkakuplaan rittää verorahaa.

En nyt ihan ymmärrä vastaustasi. Sinä maksat siis vaimon ja lasten elatuksen eli yksin koko perheen menot. Entä sitten, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa? Vieläkö elätät vaimon kotiin?

Miksi en elättäisi? Mutta en aio estääkkään mikäli haluaa mennä töihin.

Vierailija
264/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö nykyään olla joka asiasta puolison kanssa samaa mieltä? Ei ihme, ettei kumppania löydy. Mä ja mun mies ollaan sopivasti samanlaisia ja erilaisia ja hyvä niin! 

Riippuu varmaan, että missä asioissa ollaan puolison kanssa eri mieltä. Minä en halua lapsia, haluan naimisiin, kumppanin pitää tehdä osansa kodin ja parisuhteen eteen, ja ihmisoikeudet ovat asia, josta ei edes neuvotella. Puolisoksi ei siis sovi mies, joka haluaa lapsia, ei halua naimisiin, odottaa minun olevan kodinhengetär ja parisuhteen ilostuttaja, ja on sitä mieltä, että tiettyjä ihmisryhmiä ei saisi olla olemassa tai niitä saa kohdella kuin pazkaa.

Vierailija
265/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset etsivät miehestä sielunkumppania ja miehet keskittyvät naisen ulkonäköön. Näin se on mennyt omassa elämässäni. 

Aamen.

Naiset höpisee näitä 🤦🤦🤦 twinflame hattivattijuttuja vaaleanpunaisissa tyllihelmoissaan.. kun mies vaan katsoo lihaa, muotoa ja pintaa ja etsii heruttavaa runsasta seksiä.

Vierailija
266/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin kans yhteen naiseen joka on elänyt vuosia naisen kanssa ja valittaa, että suhde on huono. Mietin että siinä on ensimmäistä kertaa suhde jossa ei miestä saa syylliseksi suhteen ongelmiin sitten millään.

Vierailija
267/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsimaailma on viimeisessä 50 vuodessa ottanut valtavan loikan demokratiassa ja tasa-arvossa.  Nuoret naiset haluavat käyttää uusia mahdollisuuksiaan itsenäiseen ja turvalliseen elämään ja tuntuvat edelleen tukevan yhteisöllisiä arvoja.

Nuoret miehet tuntuvat taas osin tippuvan kehityksen kärryiltä vaikka heillä on ihan samat mahdollisuudet.  Lisää tukiverkkoja nuorille miehille jotka eivät opiskele ja putoavat somen mustiin aukkoihin? Mites näitä saisi kiinni ennen kuin on liian myöhäistä?

Mites jos kasvatettais pojat samalla tavalla ottamaan vastuu omasta elämästä, kuin tytötkin? Vaaditaan heiltä samat asiat. Aika moni teinipoika vaan pelaa ja koulu menee päin persettä. Vanhemmat vaan katsoo vierestä. Mitään ei vaadita.

Mitäs jos vaan lakattaisiin pumppaamas

ta julkiseen talouteen 15 miljardia velkarahaa vuodessa.

Aika nopeasti se "koulutettu nainen" putoaisi orreltaan. Naiset on pelkkä velkakupla!

Tähän demariutopiaan se koko f e m a k k okupla pohjautuu :D 

Kun tältä utopiakuplalta kun häviää rahoitus (velkarahoitus!) ja miehet lakkaa maksamasta tämän syöpäisen kuplan alati paisumista, tapahtuu imploosio. Se romahtaa omaan mahdottomuuteensa. Ja siitähän on jo merkit olemassa, tuon demarikuplan imploosion varaahan on läsnä koko ajan ja se lähestyy vääjämättömästi valtion velkasuhteen kivutessa ylöspäin ja miesten nakatessa paskat 0-hyötysuhteiselle työnteolle alati kasvavissa määrin. Siksihän sitä demaripirut mouhuaa koko ajan "eläkkeistä", "kestävyysvajeesta", "hyvinvointivaltiosta", ja muusta vastaavasta koska ovat tuon nimenomaisen kuplan puhaltajia ja ylläpitävä voima. Ilman miehiä ja miesten nettomaksajuutta tuo kupla lakkaa olemasta välittömästi ja luonnonmukaiset roolit niin miehille kuin naisillekin astuu voimaan. Mutta mitäpä sitä turhia yksityiskohtia ottamaan huomioon, kuten miehiä. Ne kun ei sovi ikävästi femakkoiseen utopiaan ja ideologiaan. Siinä vaiheessa kun "koulutettu nainen" joutuu reaalimaailman ja todellisuuden kanssa tekemisiiin eikä demariutopian valtiota enää olekaan hyysäämässä joka välissä, sellainen nainen kuolee nälkään ja kylmään hyvinkin pikaisesti. Naisilla ei ole kykyä selvitä omillaan reaalimaailmassa, demariutopiassa kyllä pystyvät keekoilemaan ja mouhomaan hyysäröintivaltion selän takaa.

Vierailija
268/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi välittää jostain huonoista miehistä ja heidän arvoistaan? Riittää kun löytää sen yhden täydellisen miehen. Antaa muiden öyhöttää mitä haluavat, ei kiinnosta. 

Vierailija
269/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyllä sekopäiden palsta.

Vierailija
270/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet etsivät naisensa Itä-Euroopan tai Aasian kaunottarista,ja naiset vastaavasti Irakista,Turkista ja Marokosta.Kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
271/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin juuri. Mun kaverin raskasi tämän oma poikaystävä. Ei siitäkään "kiltistä lukiolaispojasta" kukaan mitään pahaa uskonut."

No onko sulla kavereita, joita ei ole raiskanneet heidän miesystävät? Onko sun miesystävä raiskannut sut? Mieti vähän minkälaista mieskuvaa annat näillä komppaamisilla. En mä sitä kiistä että tuollaista tapahtuu, mutta näitä yleistetään suunnilleen kaikkia miehiä koskeviksi jutuiksi.

Vierailija
272/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset: olemme mieluummin yksin, kuin kumppanin kanssa jonka kanssa arvot eivät kohtaa.

Miehet: me haetaan konservatiivinen nainen ulkomailta!!11!

Niin....

Vierailija
273/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet etsivät naisensa Itä-Euroopan tai Aasian kaunottarista,ja naiset vastaavasti Irakista,Turkista ja Marokosta.Kaikki ovat tyytyväisiä.

Naiset polyamoroi kimpassa yhden Chadin kanssa. Tämä on ihan luonnollinen tila simpansseille.

Vierailija
274/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irakin, Turkin ja Marokon arvoliberaalit miehet?

Vierailija
275/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää miesvihaa. Jatkuvaa tykitystä raiskauksista, pahoinpitelyistä yms. Toihan on jotain marginaalista linnakundikamaa. Ei se kadulla vastaan tuleva tavallinen mies, joka on menossa toimistoon tai työmaalle ole mikään hullu hakkaaja raiskaaja joka etsii naisesta kodinkonetta. Miksi täällä annetaan ymmärtää että normaali mies, eli se joka yleensä tulee vastaan, on jotain tuollaista hullua? Miten se edes on mahdollista, jos pojat ja tytöt kasvaa samoissa perheissä, että toisesta tulee enkeli ja toisesta demoni?

Nyt osut niin väärään kuin voi.

Ra iskaajat ja pahoinpitelijät on usein nimenomaan tavallisia miehiä ihan tavallisista perheistä. Usein vielä fiksuina pidettyjä, joista kukaan ei uskoisi mitään pahaa. Myös se mies oli em. joka mut rai skasi. Perheenisä, kunnollinen kanta-suomalainen.

Tämä o

Ne luonnevikaiset voi olla tavallisen oloisia tavallisista perheistä. Ei se tee silti kaikista tavallisista rikollisia. Useinhan sama tyyppi harrastaa tuota useasti, ei niin että kerran jokainen

Eipä kukaan tuollaista ole väittänytkään eikä ole pointti missään yhteydessä.

Tämä just kuvastaa sitä arvoeroa. Miesten mielestä r aiskauk set on jotenkin hyväksyttävää, koska vaan harvat niitä tekee. 

Ei ole ja tuo naisviha on syy, miksi parisuhteita ei muodostu.

Vierailija
276/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin juuri. Mun kaverin raskasi tämän oma poikaystävä. Ei siitäkään "kiltistä lukiolaispojasta" kukaan mitään pahaa uskonut."

No onko sulla kavereita, joita ei ole raiskanneet heidän miesystävät? Onko sun miesystävä raiskannut sut? Mieti vähän minkälaista mieskuvaa annat näillä komppaamisilla. En mä sitä kiistä että tuollaista tapahtuu, mutta näitä yleistetään suunnilleen kaikkia miehiä koskeviksi jutuiksi.

Päättyikö yleiselle syyttäjälle ja tuomioon vai puhutko paskaa?

Vierailija
277/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän näihin juttuihin ei koskaan oteta mukaan erilaisia haastateltavia. Nythän oli otettu ääriliberaalit ja todella nuoret siskokset sekä konservatiiviset ja melkein aikuiset miehet.

Missä ääriliberaali 50v mies, konservatiivinen 40v nainen sekä vasta täysikäinen hällä väliä jonne/jonna?

Itsehän en mene mihinkään laariin ja siksi puoluekartalta ei löydy minulle sitä joka ajaisi asiaani. Kun multa on arvoja kysytty niin en ole voinut vastata kun vaihtoehdoissa ei ole ollut sitä minkä ottaisin.

No juurikin sen takia että saadaan tälläistä vahvaa vastakkainasettelua missä kaikki miehen on äärioikeistoa ja naiset vapaamielisiä vasemmistolaisia. Median tärkein tehtävä on vaan jakaa kansa kahtia. Hajoita ja hallitse-taktiikka.

Vierailija
278/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on todettava että naiset eivät oikein tajua maailman menoa. Mitä vähemmän naiset ovat kotona, sen huonommin maailmassa on asiat. 

Ai, maailmassa huonoiten asiat Pohjoismaissa? Länsi-Euroopassa?

Itse asiassa surkeimalla tolalla asiat ovat niissä maissa, joissa naiset ovat alistetussa asemassa. Vaikkapa Afganistan, ihan täydellinen esimerkki maasta, jossa kaikki on huonosti.

Tutkitusti yksi parhaista tavoista saada yhteiskunta jaloilleen on kouluttaa tytöt siinä kuin pojatkin, saada naiset töihin ja aktiivisiksi yhteiskunnan jäseniksi.

Ja en laita lähdettä, koska tämä on keskustelupalsta ja lainaamani kirjoittaja tietää tämän kaiken, mutta purkaa vain naisvihaansa.

Naisviha on ongelma, ei edes välttämättä erilaiset arvot. Naisten kaikkialla tulisi olla nyt tarkkana, oikeutemme on hankittu kovalla työllä ja pelkään, että n

Tämä x 1000!!

Pidetään oikeuksistamme kiinni!

Antaa miesten öyhöttää, ei siitä tarvi piitata kunhan opiskellaan ja tehdään töitä ja pidetään huoli ettei nuo pääse yksin säätämään lakeja.

Vierailija
279/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tunne yhtään miestä joka sanoo että raiskaukset ovat hyväksyttäviä, koska harvat niitä tekee. Miehenä mua ärsyttää, että miehiä (siis minuakin) yleistetään raiskaajiksi, kun pidän sitä sairaana tekona ja ärsyttää että mua leimataan sellaiseksi, vaikka en ole yhtään sellainen eikä kukaan mun kavereista. En muista koko elämäni ajalta yhtään tilannetta jossa raiskaamista olisi pidetty hyväksyttävänä niissä piireissä missä olen liikkunut.

Vierailija
280/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin, ja päästään aitoon tasa-arvoon, jossa ketään ei vedetä perässään. Kadulle vaan ellei pärjää. Kaiken maailman tuet alas. Hyvä hallitus.