Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen

Vierailija
21.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20092961

Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?

Kommentit (912)

Vierailija
301/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä naisten kommentit on tosissaan kirjoutettu eikä provo niin sekaisin ovat ainakin tämän palstan naiset! Vainoharhaisia ja todellisuudesta irtaantuneita

Onko täällä miehiä, jotka maksavat koko perheen elatuksen? Paljonko saatte palkkaa?

Mene kelaelätti-akka töihin siitä kyselemästä ja jankkaamasta samaa paskaa. Kela tullaan sulkemaan, kannattaa olla etukenossa sen töihinmenon kanssa, niin ei tule sitten kiire lopussa kun on nälkä.

Vierailija
302/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jos miehet muuttaisivat asennettaan liberaalimmaksi ja ottaisivat rennosti? Onko sitä päätä ihan pakko hakata seinään kun voi saada seksiäkin???

Siis jos kokee maailman tietynlaiseksi niin yhtäkkiä vain päättää että nyt koenkin että maailman erilaiseksi ja arvostakin nyt erilaisia asioita?

Niin no. Olkaa sitten ilman. Se oli vain vinkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä naisten kommentit on tosissaan kirjoutettu eikä provo niin sekaisin ovat ainakin tämän palstan naiset! Vainoharhaisia ja todellisuudesta irtaantuneita

Onko täällä miehiä, jotka maksavat koko perheen elatuksen? Paljonko saatte palkkaa?

On! Ja palkkaa saan riittävästi.

Nyt tarvitaan euromääriä esiin. Perheenjäsenten lukumäärä myös.

5 perheenjäsentä. Miksi haluat tietää tuloni?

Siksi, että näen, oletko bussikuski vai hyvätuloinen yrittäjä. Jos vaimosi joutuu keräämään pulloja kauppareissua varten ja lapsilla ei saa olla maksullisia harrastuksia, niin olet epäonnistunut surkeasti velvollisuutesi suhteen.

Vierailija
304/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoideologia on lähes mahdoton miehille, koska siinä on paljon valkoisen heteromiehen syyllistämistä. Eli sitä mihin suurin osa länsimaisista miehistä kuuluu. Sen lisäksi se on järjetöntä. Ei siinä ole mitään vikaa, että on mies. Eikä siinä että ihonväri on valkoinen. Tai siinä, jos on heteroseksuaali. Eikä kaikkien kolmen yhdistelmässäkään ole mitään vikaa. Miksi olisi? Ei siinä ole logiikkaa taustalla.

Vierailija
305/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että he ovat löytäneet täältä toisensa. Ja miksi eivät viettäisi aikaansa täällä, kun oikeassa elämässä voi olla heidän ajatuksilla vaikea tulla toimeen missään. Työpaikkaakin vaikea saada, kun sielläkin taitaa olla miehiä.

Nainen ja työpaikka, varsinkin oikeaa työtä sisältävä työpaikka, on kuin vesi ja öljy, ne ei vain ole yhteensopiva yhtälö :D

Vierailija
306/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kelaelätti-akka töihin siitä kyselemästä ja jankkaamasta samaa paskaa. Kela tullaan sulkemaan, kannattaa olla etukenossa sen töihinmenon kanssa, niin ei tule sitten kiire lopussa kun on nälkä.

Lukuisat palstamiehet jatkuvasti haikailvat sen perään, että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies hommaa leivän pöytään. Minua kiinnostaa, miten paljon tuollaisia miehiä oikeasti on ja minkä suuruisilla tuloilla he tuon tekevät.

Tähän mennessä vain yksi mies ilmoittautunut ja toinen, mutta hän on yh, joten sitä ei lasketa.

Vierailija
307/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä palstalla SAA kertoa totuuksia! Naisten voimaantuminen häiriintyy!!

Vierailija
308/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat muuttuu Eskoseni. Naisetkin voivat siis muuttua. En minä ainakaan mitään umpimielistä halua elämääni. En parisuhteen, enkä ystävyydenkään muodossa.

Jokin aika sitten kuulin, että kaverin mies ei anna niiden taaperon leikkiä "tyttöjen" leluilla ja irvistelee, jos poika haluaa jonkin pinkin asian tai lelun. Olin ihan, että et ole tosissasi. Ei kai taaperoa kiinnosta onko joku kiva väri tai lelu iskän mielestä tyttöjen vai poikien? En kyllä kestäisi noin junttia miestä.

Harva asia on mustavalkoinen.

Oma melkoisen persuuntunut  ja näin ollen ilmeisesti juntti mieheni liikuttui aikoinaan, kun kotiin tullessaan näki kaksi pientä poikaansa kasaavat minun kanssa olkkarin lattialla juuri ostettua leikkikeittiötä. Sellainen oli kuulemma ollut hänen unelmansa pikkupoikana, mutta ei ollut saanut sitä, koska se oli ns. Tyttöjen lelu.

Ei kaikkien arvojen tarvitse olla samoja edes parisuhteessa.

Vierailija
309/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin kans yhteen naiseen joka on elänyt vuosia naisen kanssa ja valittaa, että suhde on huono. Mietin että siinä on ensimmäistä kertaa suhde jossa ei miestä saa syylliseksi suhteen ongelmiin sitten millään.

Kyllä tämän jotenkin saa käännettyä miehen syyksi. Esim. näiden naisten isät tai veljet tai sukulais sedät ovat olleet sortavia itsekkäitä miehiä perheissään ja toiminnallaan aiheuttaneet naisten kommunikointi vaikeudet, jotka aiheuttavat nyt sitten ongelmia näiden naisten suhteissa. Eli miehen syy.

Vierailija
310/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia on nykyisin enemmän kaikissa julkisissa viroissa ja eduskunnassa, ja Eu:ssa ym länsimaisisa järjetelmissä.

Kyllä se näkyy päätöksissä ja usein siinä, että "rahaa on".

Kokoomus on tehnyt eniten velkaa.

Tyttöviisikon perintö oli valtavat velat

Ja nyt koko tyttöviisikko on paennut Suomesta, se kertonee kaiken naisten vastuunkantamisesta

Vierailija
311/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia on nykyisin enemmän kaikissa julkisissa viroissa ja eduskunnassa, ja Eu:ssa ym länsimaisisa järjetelmissä.

Kyllä se näkyy päätöksissä ja usein siinä, että "rahaa on".

Kokoomus on tehnyt eniten velkaa.

Tyttöviisikon perintö oli valtavat velat

Ja nyt koko tyttöviisikko on paennut Suomesta, se kertonee kaiken naisten vastuunkantamisesta

Ei tällä palstalla SAA kertoa totuuksia!!!! Ettekö ymmärrä??

Vierailija
312/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Venäjä hyökkää tänne ja saadaan perinteiset arvot takaisin. Tuskinpa naisista on arvojaan puolustamaan aseellisesti.

Vierailija
313/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tunne yhtään miestä joka sanoo että raiskaukset ovat hyväksyttäviä, koska harvat niitä tekee. Miehenä mua ärsyttää, että miehiä (siis minuakin) yleistetään raiskaajiksi, kun pidän sitä sairaana tekona ja ärsyttää että mua leimataan sellaiseksi, vaikka en ole yhtään sellainen eikä kukaan mun kavereista. En muista koko elämäni ajalta yhtään tilannetta jossa raiskaamista olisi pidetty hyväksyttävänä niissä piireissä missä olen liikkunut.

Mitens toi Sauli Niinistön mielipide siitä, että raiskaus ei ole raiskaus, jos se tapahtuu avioliitossa?

Ensimmäinen kerta kun kuulen että Niinistö olisi sitä mieltä. Ei kuulosta häneltä. Enkä ole samaa mieltä, jos hän on sitä mieltä.

Oli hänen mielipiteensä, kun lakia oltiin muuttamassa 90-luvulla. Hänen mielestään lakia ei olisi tarvinnut muuttaa, sillä avioliitossaan voi aina silloin tällöin tunteet hieman kuumentua ja rauhoittumisen jälkeen pikku rai*kaukset ei sitten tunnukaan enää niin suurelta jutulta.

Tuon takia en koskaan häntä äänestänyt, vaikka porvari olenkin.

Vierailija
314/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tunne yhtään miestä joka sanoo että raiskaukset ovat hyväksyttäviä, koska harvat niitä tekee. Miehenä mua ärsyttää, että miehiä (siis minuakin) yleistetään raiskaajiksi, kun pidän sitä sairaana tekona ja ärsyttää että mua leimataan sellaiseksi, vaikka en ole yhtään sellainen eikä kukaan mun kavereista. En muista koko elämäni ajalta yhtään tilannetta jossa raiskaamista olisi pidetty hyväksyttävänä niissä piireissä missä olen liikkunut.

Mitens toi Sauli Niinistön mielipide siitä, että raiskaus ei ole raiskaus, jos se tapahtuu avioliitossa?

Ensimmäinen kerta kun kuulen että Niinistö olisi sitä mieltä. Ei kuulosta häneltä. Enkä ole samaa mieltä, jos hän on sitä mieltä.

Oli hänen mielipiteensä, kun lak

Allekirjoitan kyllä, että 90-luvulla ja vuosituhannen taitteessa naisten asema oli Suomessa aika keskiajalla, mutta sen tähden onkin vähän huvittavaa, että nuoret naiset pitävät nuoria miehiä auttamattoman patriarkaalisina kun asenteet ovat parempia kuin koskaan.

Vierailija
315/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On! Ja palkkaa saan riittävästi.

Nyt tarvitaan euromääriä esiin. Perheenjäsenten lukumäärä myös.

5 perheenjäsentä. Miksi haluat tietää tuloni?

Siksi, että näen, oletko bussikuski vai hyvätuloinen yrittäjä. Jos vaimosi joutuu keräämään pulloja kauppareissua varten ja lapsilla ei saa olla maksullisia harrastuksia, niin

Miksi sun pitää se nähdä?

Olen ylempi toimihenkilö.

Vierailija
316/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut 90-luvulla mitään keskiaikaa Suomessa eikä 2000-luvulla. Olen ollut täällä kaikki ne vuosikymmenet.

Vierailija
317/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta Venäjä hyökkää tänne ja saadaan perinteiset arvot takaisin. Tuskinpa naisista on arvojaan puolustamaan aseellisesti.

Niin. On melko paradoksaalisesti, että länsimaisen naisen vapauden ja sorron/alistamisen välissä on vain ja ainoastaan väkivaltaan kykenevä länsimainen mies. Ilman häntä ei meillä länsimaisilla naisilla olisi vapautta uskoa näihin arvoihimme.

Olen itse siis tällainen feministitantta ja täytyy myöntää, että yllä mainitun asian tajuaminen aiheutti minussa melkoista kognitiivisen dissonanssia. 

Vierailija
318/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei tykkään islmaislaisista arvoista, siksi ne ei mene Turkkiin, Naiset taas tykkäävät, eivätkä ota suomalaista miestä.

Itseäni huvittaa kun lukee näiden konservatiivimiesten arveluja siitä, millaiset miehet nykynaisille kelpaa. Onko tullut mieleen, että kun tarjonta on mitä on, monet nuoret naiset pärjää vallan hyvin kokonaan ilman miestä. Naisten seura mukavampaa ja turvallisempaa, ja seksiäkin voi naiset harrastaa ihan keskenään.

Vierailija
319/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut 90-luvulla mitään keskiaikaa Suomessa eikä 2000-luvulla. Olen ollut täällä kaikki ne vuosikymmenet.

Jos vertaa nykypäivään niin olihan se nyt melkoista. Ehkä tässä kostetaan menneiden sukupolvien syntejä

Vierailija
320/912 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa nykypäivään niin olihan se nyt melkoista. Ehkä tässä kostetaan menneiden sukupolvien syntejä

Ai nuorille pojille kostetaan jotain kuviteltuja menneiden polvien syntejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan