Onko suolaliha kypsää vai raakaa lihaa?
Käsittääkseni on raakakypsytettyä suolassa. Eli raakana laitettu suolaan ja siellä ollut ajan x ja "kypsynyt" siis siinä syötäväksi.
Raskaana ollessa en kyllä tuota söisi.
Kommentit (7)
Jätänpä sitten syömättä vaikka mieli tekisi. :) Mies tuota aina välillä ostaa jääkaappiin mun kiusaksi...
ap
Vai oonko mä vaan vähän blondi... =D
Suolaliha
Suolaliha on paloittelematonta naudanlihaa, yleensä paistia, jota myydään kylmänä leikkeleenä. Valmistusvaiheessa lihaan lisätään suolaa ja tarvittavat lisäaineet. Se kypsennetään yleensä savustamalla ja vesihöyryssä keittämällä tai pelkästään keittämällä.
Nimittäin löysin tuolta Finfoodin sivuilta tällaisenkin pätkän:
Kylmäsavustus on melko harvinainen valmistusmenetelmä. Tavallisimpia kylmäsavustettuja lihavalmisteita ovat meetvursti, kylmäsavustettu siankylki ja kylmäsavukinkku (parmankinkku).
Kylmäsavustuksessahan lämpötila on vain 30 astetta.
"raa'at" suolalihat ym. epämääräiset meetvurstit kaukaa......
Kuulkjaa muusia ja lihapullia vaan naamaan koko raskausaika niin ei taatusti tule onkelmia....
"raa'at" suolalihat ym. epämääräiset meetvurstit kaukaa......
Kuulkjaa muusia ja lihapullia vaan naamaan koko raskausaika niin ei taatusti tule onkelmia....
No eipä tule muita ongelmia ku raskausdiabetes ja kymmenen ylimääräistä kiloa. :P Mutta totta puhuen ei mulla oo tullu koskaan mieleenkään etteikö meetvurstia voisi syödä raskaana...
Siis tuollainen leikkeleliha jossa lukee että "suolaliha, sisäpaisti"? On siis naudan lihaa, ruotsiksi rökt saltkött.
Mietiskelen tässä vain että söisinkö sitä vai en, kun olen raskaana... Jos tuo on kylmäkypsytettyä, en syö. Mutta onko se?