Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Patti niskassa, mikä voisi olla?

Vierailija
20.06.2024 |

Huomasin eilen aamulla toisella puolella niskassa, lähellä hiusrajaa aristavan kohdan. Tunnustellessa siinä tuntui ihan pieni n 0,5 cm halkaisijaltaan oleva kohouma. Näpräsin sitä varmaan liikaa sillä illalla se oli suurentunut n 1 cm kokoiseksi. Hyvin lievää punoitusta on tuolla alueella. Ei oikein vaikuta paiseelta ellei ole hyvin lievä sellainen. Ei ole pistojäljeä enkä muista että mikään olisi edes pistänyt. Ei kutise. On sellainen aika kiinteä ja hieman aristava patti. Voiko imusolmuke oireilla noin? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta älä rönklää sitä.

Vierailija
2/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aterooma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä aivan mahdollisimman pian lääkäriin, jos on jotain vakavaa kyseessä. Patit pitää tutkituttaa aina! 

Vierailija
4/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutamia kertoja imusolmuke suurentunut ilman mitään näkyvää syytä. En kyllä muista että noihin olisi liittynyt mitään aristusta tai punoitusta. Seuraile nyt parisen viikkoa ja jos ei lähde pienenemään niin käy lääkärissä. 

Vierailija
5/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkeutunut talirauhanen. 

Vierailija
6/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varaisin ajan lääkäriin, niin ei tarvitsisi miettiä. Todennäköisesti vaaraton, mutta hyvä se on selvittää.

Vierailija
7/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aterooma

Tää

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00970

Vierailija
8/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan Suomessa pääksi. Head (englanniksi.)

Vierailija
9/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nousee tuollainen varoitusmerkiksi silloin, kun olen syönyt liikaa sellaista, missä on paljon histamiineja. Otan 2x2 antihistamiini tbl päivässä, mutta silti joskus histamiinilasti menee yli sietokyvyn, ja tulee paukuroitten lisäksi laajempaa allergista turvotusta. Paukuroita tulee ja menee, ilmaantuu ja häviää.

Vierailija
10/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna seuraisin tilannetta ja jos patti ei ala pienentyä tai muuttuu pahemmaksi niin kävisin lääkärissä esim 3 viikon kuluessa. 

Vierailija
11/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna seuraisin tilannetta ja jos patti ei ala pienentyä tai muuttuu pahemmaksi niin kävisin lääkärissä esim 3 viikon kuluessa. 

Mulla on ollut suurentuneita imusolmukkeita eri puolilla kehoa ainakin viimeiset 30 vuotta. Ei niistä ole yksikään lääkäri sanonut mitään.

Vierailija
12/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskassasi kasvaa kolmas silmä joka kuuluu paholaiselle. Älä töki sitä enempää tai se ärtyy.

Vierailija
13/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut suurentuneita imusolmukkeita eri puolilla kehoa ainakin viimeiset 30 vuotta. Ei niistä ole yksikään lääkäri sanonut mitään.

Mikäli imusolmukkeet suurentuvat flunssan, hammas peräisin syyn tai ihoinfektion takia niin ei tarvitse tutkia. Jos suurentuvat ilman ilmeistä syytä niin on tutkittava.

Vierailija
14/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli imusolmukkeet suurentuvat flunssan, hammas peräisin syyn tai ihoinfektion takia niin ei tarvitse tutkia. Jos suurentuvat ilman ilmeistä syytä niin on tutkittava.

Varmaan ovat jostain hyvästä syystä suurentuneet, mutta eivät palaudu takaisin normaaliksi.

Vierailija
15/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfooma suurentaa imusolmukkeita.

Vierailija
16/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lymfooma suurentaa imusolmukkeita.

Totta, mutta voivat suurentua muutoinkin. 

Vierailija
18/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla finni, aterooma, syöpä.

Itse menisin suosiolla suoraan yksityiselle kirurgille poistoarvioon ja sitten patti pois ja patologille. Sillä se selviää.

Vierailija
19/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emännänkyhmy.

Vierailija
20/30 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kohta kropassa turpoo kun aikansa räplää.