Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tärkeä miehen pituus oikeasti on?

Vierailija
20.06.2024 |

Siinä mielessä todella subjektiivinen asia, kun riippuu naisen omasta pituudesta. Pitkiä miehiä kuitenkin suositaan medissa, seuranhakusovelluksissa ja maailmassa ylipäätään. Miehen fyysisistä ominaisuuksista puhuttaessa mainitaan naama, mutta pituus tulee vähintään toisena tai kolmantena. Yleisesti puhuttaessa erittäin tärkeä asia (yleisesti), vaikka sitä ei haluta myöntää.

Asialla ei ole välttämättä mitään väliä, eikä silloinkaan jos ei etsi seurustelukumppania. En myöskään sano, että se estäisi mitään, koska se ei estä.

Olen itse 173cm, enkä pidä itseäni hirveän lyhyenä. Tiedän, tunnen ja nään paljon itseni pituisia tai lyhyempiä. Nykyaikana tämä pituus on kuitenkin väistämättä liian lyhyt, kun keskipituus taitaa olla miehillä jo yli 180cm. Nykynuoret käytännössä kaikki ovat ainakin tuon 180cm.

Kommentit (384)

Vierailija
21/384 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on julkkiksilla ainakin jenkeissä ihan trendi, että nainen on pariskunnassa pidempi, ja twitterissä kuvat tällaisista pareista saa valtavasti tykkäyksiä ja ihasteluja. Tyyliin joku pitkä Zendaya vielä korkokengissä ja noin 170-senttinen Tom Holland vieressä. Tai miespääosa-Oscarista kilpaillut lyhyehkö ja pullukka Paul Giamatti ja todella pitkä mallivaimo. 

Toivon todella, että taviksiin ja tänne Suomeenkin leviäisi tämä trendi, jossa lyhyyttä ei nähdä miehellä jotenkin epäseksikkäänä. Siinä mielessä oma lehmä ojassa, että mulla on aikuinen poika, joka on 168 cm pitkä. Ei sillä, on hänellä tyttöystäviä ollut, eli ei ole estänyt mitään. Mutta kyllähän se aina vähän ahdistaa lukea täältä niitä lyhyiden miesten pilkkaamisia, kun oma mies ja oma poika on niitä. 

Älä huoli turhaan, pituus ei pojallasi tule vaikuttamaan yhtään mihinkään, kaikki muut asiat on puolisoa etsittäessä tärkeämpiä. Tällä palstalla tulee ihan vääristynyt käsitys ihmisistä, jos vähänkin lueskelet ulkonäköketjuja niin huomaat että täällä haukutaan kaikki, niin lyhyet kuin pitkät, lihavat kuin laihat, vanhat ja nuoret, jne. Lisäksi mukaan haukuttavaksi vedetään rotu ja etnisyys, yhteiskunnallinen asema, lapset tai lapsettomuus jne. Tämän palstan mukaan kenelläkään ei olisi vientiä.

Maailma on kuitenkin täynnä kaikenlaisia pareja ja nämä osoittavat että täällä mölisee vaan se huonoitsetuntoinen marginaaliporukka, joka on kovin äänekäs kyllä, mutta älä laske sitä nahkasi alle.

Vierailija
22/384 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle, pituudella ei ole mitään väliä. Korvien välillä, itsetunnolla ja empatiakyvyllä on. Jos miehellä on jatkuvia itsetunto-ongelmia pituutensa suhteen, sitä en jaksa.

Tämä. Emme asu kivikaudella enkä tarvi isoa urosta puolustamaan itseäni ja jälkeläisiäni sapelihammastiikereiltä, joten fyysisellä koolla ei ole juurikaan merkitystä. Nykymaailmassa pärjätään älyllä ja sosiaalisella kyvykkyydellä, ja nämä ei riipu pituudesta. Mutta sellaista perinteisen miehekästä asennetta kaipaan, että haluaa huolehtia naisestaan ja perheestään ja on tavallaan henkinen tuki maailman myrskyissä. Omasta pituudestaan angstaava ja kovin epävarma mies ei anna sellaista kuvaa, että hän on minun tukeni ja turvani kun on vaikeaa.

Esim. eräs mies, joka ei minusta edes ollut kovin lyhyt, jotain 173 cm, oli ihan kauhean angstinen pituudestaan ja joskus puhui, muutaman kaljan jälkeen, miten minäkin kuulemma vaan haudon päästä lisääntymään pitkien alfojen kanssa ja aion hyväksikäyttää häntä kilttinä elättäjä sille käenpoikaselle. Eihän siinä oikein voi todeta muuta kuin että jos noin vähän minuun luotat, niin eiköhän tämä juttu kannata lopettaa tähän. (Ja sitten siitä tuli taas itkua, että muka hylkäsin hänet lyhyyden takia, vaikka se ei häirinnty minua mitenkään. Ja tuo ei ollut ainoa tapaus missä oli suorastaan jotenkin aggressiivisen puolustuskannalla ja naisvihamielinen pituus-angstiensa kanssa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/384 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani kovinkaan pinnallinen ihminen ulkonäköasioissa. Olen n.160cm nainen. Miehen pituudella on merkitystä vain siinä tilanteessa, että mies yhtä lyhyt kuin itse olen. Sellainen tilanne on käynyt viimeksi 20 vuotta sitten, mutta tapailu loppui muista syistä.

Vierailija
24/384 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle, pituudella ei ole mitään väliä. Korvien välillä, itsetunnolla ja empatiakyvyllä on. Jos miehellä on jatkuvia itsetunto-ongelmia pituutensa suhteen, sitä en jaksa.

Tämä. Emme asu kivikaudella enkä tarvi isoa urosta puolustamaan itseäni ja jälkeläisiäni sapelihammastiikereiltä, joten fyysisellä koolla ei ole juurikaan merkitystä. Nykymaailmassa pärjätään älyllä ja sosiaalisella kyvykkyydellä, ja nämä ei riipu pituudesta. Mutta sellaista perinteisen miehekästä asennetta kaipaan, että haluaa huolehtia naisestaan ja perheestään ja on tavallaan henkinen tuki maailman myrskyissä. Omasta pituudestaan angstaava ja kovin epävarma mies ei anna sellaista kuvaa, että hän on minun tukeni ja turvani kun on vaikeaa.

Esim. eräs mies, joka ei minusta edes ollut kovin lyhyt, jotain 173 cm, oli ihan kauhean angstinen pituudestaan ja joskus puhui, muutama

Jos miehen pituuden ihannointi ei olisi niin iso "juttu", niin tuollaista käyttäytymistä ei olisi. Lyhyttä miestä ei oteta tosissaan, kiusaamista lapsuudesta asti, pakkeja pituuden takia jne.

Vierailija
25/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös naisen pituudesta. Jos nainen on lyhyt niin kaikki miehet on pidempiä. 

Vierailija
26/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika tärkeä juttu. Ihan sama mitä täällä hyvesignaloidaan, niin todellisuus on eri. Eikä sitä välttämättä edes yhdistetä pituuteen, mutta kummasti sitä "kemiaa" löytyy enemmän 180cm kuin 170cm mittaisen miehen kanssa. 

Vierailija
27/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ei yksin riitä, vaan miehessä on oltava kaikki nämä kahdeksan ominaisuutta, jotta deittailu ja seksin saaminen maksimoituu:

1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet [ei silmälaseja!] 7) Etnisyys kaukasidinen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta

Mikään näistä ominaisuuksista ei yksin riitä. Jos yksikin kohta sakkaa, niin mistään muusta ei ole hyötyä deittailun kannalta. Osa on helpompi korjata, kuin toiset, koska monet ihannemieheyden ominaisuudet ovat geneettisiä. Jos joskus kuulet naisten "kumman kaa" -visailua tai kuuntelet naisten podcasteja ihanista miehistä, niin jokaisella miehellä on poikkeuksetta nuo ominaisuudet ehkä ikää lukuun ottamatta.

Vierailija
28/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pituus ole niin tärkeä, paksuus sensijaan on tärkeämpi, liian ohut ei oikein tunnu miltään.

Vierailija
29/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille naisille merkkaa ja toisille ei. Jos on pinnallisempi ihminen, ehkä sitten merkkaa enemmän. Haluatko olla sellaisen ihmisen kanssa, joka ei arvosta aidosti ihmistä vaan jotain ominaisuuslistaa?

Vierailija
30/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni pituus on parinvalinnassa todella tärkeä seikka, monelle muulle ei.

Olen kahdesti tapaillut itseäni lyhyempää miestä, eikä sitä pituuskompleksia jaksa kukaan kuunnella. En saa käyttää korkkareita, voi kun olen niin pitkä, voi kun mies olisi pidempi ja blaa blaa.

Onneksi löysin itselleni pitkän miehen jonka itsetunto on kunnossa.

Vierailija
31/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyys miehellä on kuin pienet rinnat naisella - karsii pois sen ääliöporukan.

Siinä mielessä toimiva vertaus, että lyhyys tosiaan karsii enimmät idiootit pois ehdokkaista.

Siinä mielessä taas ei niin toimiva vertaus, että puhutaan aivan erilaisista suuruusluokista. Pienirintaiselta naiselta karsiutuu ehkä 20% pois ehdokkaista, pienten rintojen takia. Lyhyeltä mieheltä karsiutuu varmaan joku 60-70-80% naisehdokkaista pelkästään lyhyyden takia.

Ei sillä että tätä tarvitsisi muuttaa; jos naisten suurin elämänarvo on pinnallisuus, niin sitten on. Mutta kuitenkin hyvä tiedostaa millaisiin asioihin vertaa. Naisella pienet tissit tarkoitta melko vähäistä ongelmaa, miehellä lyhyys tarkoittaa koko elämän jatkuvaa negatiivista suhtautumista naisten enemmistöltä ( ei kaikilta naistilta, mutta naisten enemmistöltä). 

Vierailija
32/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti liikaa pituuttasi. Sille et mitään voi. Ei kannata olla ihmisen kanssa, joka ei arvosta sinua sellaisena kuin olet. Keskity onnelliseen elämään ja kaikkiin niihin asioihin, joita voit tehdä. Voit myös ajatella, että onneksi olen näinkin pitkä. Aina joku on pidempi ja joku on lyhyempi. Voit myös miettiä haluaisitko olla esimerkiksi 210 cm. Tuskin. 173 cm on parempi. Se on hyvä, normaali pituus ihmiselle.

Vierailija
33/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pituus ei yksin riitä, vaan miehessä on oltava kaikki nämä kahdeksan ominaisuutta, jotta deittailu ja seksin saaminen maksimoituu:"

Niin, maksimoituu. Valitettavasti osa miehistä on ymmärtänyt että nämä ovat vähimmäisvaatimuksia jotta se on yleensä mahdollista.

Vierailija
34/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tulla Lappiin. Oon 178 cm mies ja tuntuu, että täällä on suurin osa miehistä mua lyhyempiä. Vissi ero turkulaisiin miehiin. Siellä olin hukkapätkä.

Vierailija
35/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mieti liikaa pituuttasi. Sille et mitään voi. Ei kannata olla ihmisen kanssa, joka ei arvosta sinua sellaisena kuin olet. Keskity onnelliseen elämään ja kaikkiin niihin asioihin, joita voit tehdä. Voit myös ajatella, että onneksi olen näinkin pitkä. Aina joku on pidempi ja joku on lyhyempi. Voit myös miettiä haluaisitko olla esimerkiksi 210 cm. Tuskin. 173 cm on parempi. Se on hyvä, normaali pituus ihmiselle.

"Älä mieti liikaa pituuttasi". Se, että jollekin ei voi mitään, ei tarkoita, etteikö se häiritsisi koko loppuelämän. Et ole todennäköisesti ollut päivääkään lyhyt ja/tai kalju mies.

Vierailija
36/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pituus ei yksin riitä, vaan miehessä on oltava kaikki nämä kahdeksan ominaisuutta, jotta deittailu ja seksin saaminen maksimoituu:"

Niin, maksimoituu. Valitettavasti osa miehistä on ymmärtänyt että nämä ovat vähimmäisvaatimuksia jotta se on yleensä mahdollista.

Kyllä. Nuo ovat yleensä lähtökohta, jos esimerkiksi Tinderissä haluaa erottua tuhansien miesten joukosta. Silloin paras on lähtökohta.

Vierailija
37/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika tärkeä juttu. Ihan sama mitä täällä hyvesignaloidaan, niin todellisuus on eri. Eikä sitä välttämättä edes yhdistetä pituuteen, mutta kummasti sitä "kemiaa" löytyy enemmän 180cm kuin 170cm mittaisen miehen kanssa. 

Saattaa löytyä keskimäärin enemmän ja useammin. Harva kuitenkaan tarvitsee enemmän kuin yhden kumppanin kerralla joten ei se pariutuminen vaadi että naisia tulee koko ajan ovista ja ikkunoista. Riittää että löydät sen yhden joka on sinulle sopiva eikä välitä niin paljon pituudesta. Sellainenkin varmasti löytyy. Ei ehkä yhtä nopeasti kuin pidemmälle mutta löytyy kyllä. Ei se pituu nimittäin niin ehdoton vaatimus monillekaan naisille ole.

Vierailija
38/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lyhyeltä mieheltä karsiutuu varmaan joku 60-70-80% naisehdokkaista pelkästään lyhyyden takia."

Ehkä jos puhutaan huomiota herättävän lyhyistä miehiestä. Mutta jos puhutaan luokkaa 5cm alle keskipituuden olevista miehistä niin se pudotus kiinnostuksessa kyllä vertautuu pienirintaiseen naiseen.

Vierailija
39/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa löytyä keskimäärin enemmän ja useammin. Harva kuitenkaan tarvitsee enemmän kuin yhden kumppanin kerralla joten ei se pariutuminen vaadi että naisia tulee koko ajan ovista ja ikkunoista. Riittää että löydät sen yhden joka on sinulle sopiva eikä välitä niin paljon pituudesta. Sellainenkin varmasti löytyy. Ei ehkä yhtä nopeasti kuin pidemmälle mutta löytyy kyllä. Ei se pituu nimittäin niin ehdoton vaatimus monillekaan naisille ole.

Pidemmälle ei löydy kumppaneita yhtään sen enempää, koska pituus ei yksin riitä. Seitsemän muuta ominaisuutta tarvitaan myös.

Vierailija
40/384 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Älä mieti liikaa pituuttasi". Se, että jollekin ei voi mitään, ei tarkoita, etteikö se häiritsisi koko loppuelämän. Et ole todennäköisesti ollut päivääkään lyhyt ja/tai kalju mies.

Joku asia voi häiritä sinua kun mietit sitä yön pitkinä tunteina mutta sen ei tarvitse tarkoittaa että annat sen hallita koko elämääsi tai sosiaalista elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi