Miten tärkeä miehen pituus oikeasti on?
Siinä mielessä todella subjektiivinen asia, kun riippuu naisen omasta pituudesta. Pitkiä miehiä kuitenkin suositaan medissa, seuranhakusovelluksissa ja maailmassa ylipäätään. Miehen fyysisistä ominaisuuksista puhuttaessa mainitaan naama, mutta pituus tulee vähintään toisena tai kolmantena. Yleisesti puhuttaessa erittäin tärkeä asia (yleisesti), vaikka sitä ei haluta myöntää.
Asialla ei ole välttämättä mitään väliä, eikä silloinkaan jos ei etsi seurustelukumppania. En myöskään sano, että se estäisi mitään, koska se ei estä.
Olen itse 173cm, enkä pidä itseäni hirveän lyhyenä. Tiedän, tunnen ja nään paljon itseni pituisia tai lyhyempiä. Nykyaikana tämä pituus on kuitenkin väistämättä liian lyhyt, kun keskipituus taitaa olla miehillä jo yli 180cm. Nykynuoret käytännössä kaikki ovat ainakin tuon 180cm.
Kommentit (384)
Yleensä pituuteen kiinnittää huomiota vain ne pölösimmät ja epävarmimmat naiset, jotka eivät muutenkaan kiinnostaisi. Lyhyys miehellä on kuin pienet rinnat naisella - karsii pois sen ääliöporukan.
Miehen pituus: tärkeä
Miehen munan pituus: erittäin tärkeä
Vierailija kirjoitti:
Miehen pituus: tärkeä
Miehen munan pituus: erittäin tärkeä
Ja silti tulee rapsat kun lähettää munakuvan omatoimisesti. Reilua...
Varallisuuden jälkeen heti kakkosena. Kolmosena tulee muut ulkoiset ominaisuudet. Ken muuta väittää, p...skaa puhuu.
Ja höpö höpö taas nää joutavan jankkaamiset!
Minulle väliä on ainoastaan sillä ettei mies ole minua pienikokoisempi eikä myöskään älyttömän isokokoinen, en pidä sitä viehättävänä. 173 olisi miehelle oikein riittävä pituus. Kuulun juuri niihin joille kasvot ovat miehen ulkonäössä tärkeimmät, varsinkin kauniit silmät.
Minulle, pituudella ei ole mitään väliä. Korvien välillä, itsetunnolla ja empatiakyvyllä on. Jos miehellä on jatkuvia itsetunto-ongelmia pituutensa suhteen, sitä en jaksa.
No ei se useimmille ole oikeasti kovin tärkeä asia, jos etsitään ihan parisuhdetta ja muuten sopii loistavasti yhteen. Itsekin ajattelin, että olen niitä, jotka tykkää pitkistä miehistä. Mulla oli joskus treffi-ilmoituksessa yli 178-senttinen toiveena, olen itse 172 ja ajattelin että en halua olla miestä pidempi jos on muutamakin sentti pohjaa kengissä. Mutta, tutustuin harrastuksessa superkivaan mieheen, ja ihastuttiin toisiimme. Nykyään ollaan naimisissa. Mies on 167 cm pitkä. Nykyään ajattelen, että olipa vanhanaikaista ajattelua, että miehen muka pitäisi olla pidempi. Ei sillä pituudella ole perhearjessa tuon taivaallista merkitystä.
Mistä on peräisin että miehen pitäisi olla niin pitkä? Onko se ollut joku tärkeä ominaisuus jossain ammatissa - olisko sotamies ollut ennen jotain? Tai nyt joku urheilijaura? Maanviljelijän kuuluu varmaan olla voimakas, mutta mitä sillä ylipitkällä kropalla tekee? Miksi nuo ammatit sitten ovat nykyaikana päätyneet jotenkin yliedustetuiksi?
Pitkät miehet saattavat olla kovin kömpelöitäkin? Lyhyemmissä notkeita ja ketteriä. Pitkästä miehestä sanoisin harvemmin että hän on ketterä mikä on todella hyvä ominaisuus.
Kauhulla joskus katson todella pitkiä miehiä ja heidän kenkiään. Ei ole ollenkaan 'mukiinmenevää'.
Luonnolla on luultavasti taipumusta tasoittaa ominaisuuksia. Itse olen lyhyt ja lyhyet miehet eivät hakeudu seuraani vaan yli 180 senttiset, jopa yli 190 cm vaikka he eivät ole minusta kiinnostavia laisinkaan.
Arvostan miehissä sellasia asioita kuin että osaavat tehdä asioista ja ovat herkkiä. Herkkien miesten harrastuksena on usein musiikki jossain muodossa. Laulaminen on aika paha sillä monen kohdalla käy niin että jos avaa suunsa niin kuulostaakin todella huonolta. Instrumentin soittamissa tämä ei käy ilmi.
Sitten on vielä tämä suhde: pitkä mies mutta mikä on 'sen' pituus - suhteessa omaan pituuteen vai joku pieni tai sitten lyhyempi mies mutta 'se' on oikein mukava.
Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja normaalitapauksessa emme esittele sukupuolielimiämme jossain 'seuranhakuyhteydessä'... musiikkitaidot voivat tulla esille... ja naiset kirkuu kun oikein hyvä muusikko, mutta missä ovat ne muusikot jotka kooltaan olisivat lähinnä 'jättiläisiä'???
Mulle noin 170 cm on se ihannepituus miehessä. En tykkää ollenkaan pitkistä miehistä, enkä myös lihaksikkaista tai muuten isoista. Semmoinen hoikka "nörtti"/älykkötyyppi on mun ihannemies. Söpöt kasvot on muutenkin se mihin ihastun, ei kropalla ole muuten paljoa väliä kunhan ei ole liian iso.
Monille sillä on paljon merkitystä. Olen samanpituinen kuin sinä, mutta miehen pituudella ei ole juurikaan merkitystä. Vartalolla muuten ja hiuksilla sen sijaan on.
Nythän on julkkiksilla ainakin jenkeissä ihan trendi, että nainen on pariskunnassa pidempi, ja twitterissä kuvat tällaisista pareista saa valtavasti tykkäyksiä ja ihasteluja. Tyyliin joku pitkä Zendaya vielä korkokengissä ja noin 170-senttinen Tom Holland vieressä. Tai miespääosa-Oscarista kilpaillut lyhyehkö ja pullukka Paul Giamatti ja todella pitkä mallivaimo.
Toivon todella, että taviksiin ja tänne Suomeenkin leviäisi tämä trendi, jossa lyhyyttä ei nähdä miehellä jotenkin epäseksikkäänä. Siinä mielessä oma lehmä ojassa, että mulla on aikuinen poika, joka on 168 cm pitkä. Ei sillä, on hänellä tyttöystäviä ollut, eli ei ole estänyt mitään. Mutta kyllähän se aina vähän ahdistaa lukea täältä niitä lyhyiden miesten pilkkaamisia, kun oma mies ja oma poika on niitä.
Minulle pituus on tärkeämpi kuin kasvot. Saa olla lihaksikas tai pyöreä, sellainen suuri mies kiinnostaa.
Minusta on tai ainakin minä itse -pituudeltani pyöristäen noin 166cm pituisena miehenä olen yrittänyt enempi keskittyä ja suunnata energiani niihin asioihin ja seikkoihin, joille mahdollisesti voin ja kenties pystyn tekemään jotain silloin kun on tai on ollut tarve
Ja vastaavasti hyväksymään tai aiinakin elämään sen tosiasian kanssa, että on myös asioita joille en voi mitään tai voin vain hyvin vähän mitään. Ainakin toisinaan olen nämä asiat kyennyt erottamaan toisistaan.
En toki aina
Mutta onhan se vähän tylsää ollut kun on saanut osakseen nälvimistä pituudestaan.
Vaan kertooko tai kertovatko nämä nälvimiset ja pilkkaamiset ja ylenkatsomiset enempi minusta vai niiden esittäjästä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tai ainakin minä itse -pituudeltani pyöristäen noin 166cm pituisena miehenä olen yrittänyt enempi keskittyä ja suunnata energiani niihin asioihin ja seikkoihin, joille mahdollisesti voin ja kenties pystyn tekemään jotain silloin kun on tai on ollut tarve
Ja vastaavasti hyväksymään tai aiinakin elämään sen tosiasian kanssa, että on myös asioita joille en voi mitään tai voin vain hyvin vähän mitään. Ainakin toisinaan olen nämä asiat kyennyt erottamaan toisistaan.
En toki aina
Mutta onhan se vähän tylsää ollut kun on saanut osakseen nälvimistä pituudestaan.
Vaan kertooko tai kertovatko nämä nälvimiset ja pilkkaamiset ja ylenkatsomiset enempi minusta vai niiden esittäjästä?
Minkä ikäinen olet? Pilkataanko sinua edelleen vai jäikö se kouluun?
Vierailija kirjoitti:
En toki aina
Ne kertoo vain niiden esittäjistä. Nimittäin että kyseessä on käytöstavattomat eikä järin fiksut ihmiset. Lapset nyt on lapsellisia, ja lapsena kaikesta voidaan kiusata. Samoin humalaiset tunnetusti on typeriä ja itse ainakin, lihavana naisena, vältän paikkoja joissa sellaisia on. Mutta jos aikuinen ihminen, selvinpäin, pilkkaa jonkun pituutta tai muuta ominaisuutta, niin kyllä kertoo että sillä ihmisellä ei ole minkäänlaista hienotunteisuutta eikä käytöstapoja. Itse en ainakan välittäisi mitään niin junttien ihmisten näkemyksistä. Normaalit aikuiset ihmiset ymmärtää pitää potentiaalisesti loukkaavat ajatuksensa omana tietonaan.
Olen hieman sinua pidempi. Miehen pituus ei enää merkitse mitään. Nuorempana kyllä, olin varmaan tosi pinnallinen.