Miksi siististä sohvasta 50e on liikaa, mutta 500e uudesta ei?
Miksi 50e siististä vuoden vanhasta sohvasta on monelle liikaa eikä suostuta maksamaan, mutta uusi voidaan hakea 500 eurolla Sotkasta vaikka samantien.
Tai 20e kerran käytetystä uudenveroisesta rippimekosta on liikaa, mutta lähes samanlainen (tai sama!) mekko uutena 200e Haloselta tai Zazabellasta on halpa.
Samalla kaikki valittaa kun ei oo rahaa mihinkään, mutta kaikki ostetaan uutena ja osareitakin on joka suuntaan.
Joo joo uusi on uusi mutta jos uusi maksaa 10 kertaa enemmän niin miksi siisti vähän käytetty ei ole vaihtoehto?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Yäk, ei ikinä käytettyä sohvaa. Vaatteet voi ollakin, kun ne voi pestä.
Osta uutena sitten
Just näin. Luteet, täit, syyhy, kihomadot, hyi!
No niin ostankin, mutta vastasin kysymykseesi.
Tuota olen ihmetellyt myös vuosikymmeniä. Itse ostan käytettynä ja olen ollut ihan tyytyväinen. Joskus on tarvinnut tehdä pieniä korjauksia tai päivitystä.
sänkyä ja sohvaa en todellakaan osta käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien muiden asunnot on aina täynnä täitä, luteita, syyhyä ja kihomatoja.
Meille ei ikinä tule kierrätettynä pehmustettuja huonekaluja tai kenkiä. Kaikkea muuta ostan mielelläni kierrätettynä, mutta vain jos laatu ja muut kriteerit täyttyy.
Samat ihmiset jotka huutaa miten ilmasto tuhoutuu ja pitää kierrätää, eivät kuitenkaan itse ole valmiita ostamaan mitään käytettynä :D
Käytetyistä sohvista on tarjontaa moninkertaisesti kysyntään nähden. Siksi on onnenkauppaa, että saa sohvan pois nurkistaan edes ilmaiseksi.
Mulle käytetty on vaihtoehto kaikissa muissa paitsi sohvissa ja nojatuoleissa, sängyissä, turvaistuimissa ja kypärissä. Mutta mulla ei ole mitään velvollisuutta ostaa just sun käytettyjä tavaroitasi ja saan olla sitä mieltä, että 20 e on liikaa 10 vuotta vanhasta mekosta, vaikka se olisi maksanut uutena 600 euroa. En tingi, en kysele alennuksia, jätän vaan ostamatta. Tämä(kin) tuntuu olevan monille myyjille liikaa.
Kuluttajansuoja, palautusoikeus varsinkin silloin kun käytetystä pyydetään melkein samaa hintaa kuin uudesta.
Vaatteisiin on välillä tehty lyhennyksiä tai muita muokkauksia joista ei kerrota. Ei hyvä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5623695/rakastatko-vapaa-aikaa
Ei ihan samaa asiaa, mutta läheltä liippaa.
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset jotka huutaa miten ilmasto tuhoutuu ja pitää kierrätää, eivät kuitenkaan itse ole valmiita ostamaan mitään käytettynä :D
No miksi itse sitten ostit uuden?
Vierailija kirjoitti:
Mulle käytetty on vaihtoehto kaikissa muissa paitsi sohvissa ja nojatuoleissa, sängyissä, turvaistuimissa ja kypärissä. Mutta mulla ei ole mitään velvollisuutta ostaa just sun käytettyjä tavaroitasi ja saan olla sitä mieltä, että 20 e on liikaa 10 vuotta vanhasta mekosta, vaikka se olisi maksanut uutena 600 euroa. En tingi, en kysele alennuksia, jätän vaan ostamatta. Tämä(kin) tuntuu olevan monille myyjille liikaa.
Et sä edes tietäisi kysymättä onko joku siisti mekko 2014 vai 2024 mallistoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi itse sitten ostit uuden?
Mulla on äidin sohva, sohvapöytä ja nojatuolit. Jostain 1970-luvulta. Sohva saattaa olla peräti 1960-luvulta kun oli isovanhemmilla ensin.
Miksi ostaa uusi sohva jos jo vuoden päästä haluaa myydä sen? Kierrätys kamat sopii esim opiskelioille jotka asustaa vaan vähän aikaa jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta uutena sitten
Niin ostin, minä en toisten luteita huoli kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikkien muiden asunnot on aina täynnä täitä, luteita, syyhyä ja kihomatoja.
Ei varmaan kaikkien, mutta mistäpä tiedät kenen on? Noista syöpäläisistä eroon pääseminen on erittäin hankalaa ja kallista, joten itse en ainakaan halua ottaa riskiä vaikka se olisi vain esim 10%.
Vuokralainen toi ilmeisesti luteisen huonekalun, jonka jälleen koko huoneisto oli remonttikunnossa ja asukkaan tavarat roskalavalla. Toki riski on pieni, mutta jos sen voi välttää, jätän mieluummin käytetyt pehmustetut huonekalut hankkimatta.