Miksi siististä sohvasta 50e on liikaa, mutta 500e uudesta ei?
Miksi 50e siististä vuoden vanhasta sohvasta on monelle liikaa eikä suostuta maksamaan, mutta uusi voidaan hakea 500 eurolla Sotkasta vaikka samantien.
Tai 20e kerran käytetystä uudenveroisesta rippimekosta on liikaa, mutta lähes samanlainen (tai sama!) mekko uutena 200e Haloselta tai Zazabellasta on halpa.
Samalla kaikki valittaa kun ei oo rahaa mihinkään, mutta kaikki ostetaan uutena ja osareitakin on joka suuntaan.
Joo joo uusi on uusi mutta jos uusi maksaa 10 kertaa enemmän niin miksi siisti vähän käytetty ei ole vaihtoehto?
Kommentit (34)
Aiemmi olen ostanut käytetyn sohvan, mutta nykyisin ludeongelma on sen verran yleinen, etten enää niin tekisi. Ei ole nyt tarvetta uudellekaan sohvalle.
Vaatteita haluan sovittaa, sen takia nettimyyntipaikat ei houkuttele eikä jotain neuleita ja takkeja lukuun ottamatta kirpparitkaan, joissa ei ole asiallisia sovitusmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle käytetty on vaihtoehto kaikissa muissa paitsi sohvissa ja nojatuoleissa, sängyissä, turvaistuimissa ja kypärissä. Mutta mulla ei ole mitään velvollisuutta ostaa just sun käytettyjä tavaroitasi ja saan olla sitä mieltä, että 20 e on liikaa 10 vuotta vanhasta mekosta, vaikka se olisi maksanut uutena 600 euroa. En tingi, en kysele alennuksia, jätän vaan ostamatta. Tämä(kin) tuntuu olevan monille myyjille liikaa.
Et sä edes tietäisi kysymättä onko joku siisti mekko 2014 vai 2024 mallistoa :D
Kyllä nuo mekkotrendit, värit, mallit ynnä muut jonkin verran muuttuvat, joten jollain tasolla muodista kiinnostunut ihminen näkee kyllä helposti, onko kyseessä minkä ikäinen tuote.
Olennaisempaa tämä on tietysti esim. lastentarvikkeissa, porukka ihan tosissaan luulee, että vuoden 2010 Emmaljungista voi pyytää 900 euroa, kun ne maksoivat uutena 1300 euroa ja ovat melkein kuin uudet. No, ne ovat silti 14 vuotta vanhat yhdistelmävaunut, niiden alkuperäinen käyttäjä pääsee pian ripille, ei niistä voi saada samaa hintaa kuin vuoden vanhoista. Tämä on aika yleistä tuoteryhmissä, joissa hinnoitellaan myös tunnearvoa ja toteutumattomia unelmia.
säästä ja vie vanhusten taloon siellä voit muistella sperma läikkien jättäjiä, koiraasi joka oksensi ja kissaasi joka kakki. saat samalla nämä torakat ja täit mukaasi muistojen sohva. ekokemikään ei mielellään ota näitä todellisia ongelma jätteitä.
Vierailija kirjoitti:
Yäk, ei ikinä käytettyä sohvaa. Vaatteet voi ollakin, kun ne voi pestä.
Jaa, olen kyllä ihan usein pessyt omaakin sohvaa. Tekstiilipesuri on ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yäk, ei ikinä käytettyä sohvaa. Vaatteet voi ollakin, kun ne voi pestä.
Osta uutena sitten
Niin ostin, minä en toisten luteita huoli kotiini.
Ainoastaan omat luteet ok?
500 euron uusi sohva? Ehkä joskus köyhänä opiskelija sellaisen saatoin ostaa mutta aikuisiällä kaikki sohvat ovat olleet alkaen 3000 euroa.
koska se haisee kuin pieru t.konstantin
Jos ei hommaa sitä käytettyä sohvaa mistään kehitysmaasta, niin mahdollisuus saada luteita tai muuta vastaavaa on äärettömän pieni. Ja jos oikein vainoharhainen on, niin voihan sen sohvan käsitellä kauttaaltaan höyrypesurilla.
Yhtä typerää rahan käyttöä kuin uuden auton ostaminen, huonompaa sijoitusta ei olekaan.
Ludeongelma sen kuin lisääntyy lisääntymistään niin en ostaisi sohvaa käytettynä tuntemattomalta. En mistään hinnasta. Sellaiselta tutulta voisin jos tietäisin että asunnossaan ei ole luteita tai turkiskuoriaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ludeongelma sen kuin lisääntyy lisääntymistään niin en ostaisi sohvaa käytettynä tuntemattomalta. En mistään hinnasta. Sellaiselta tutulta voisin jos tietäisin että asunnossaan ei ole luteita tai turkiskuoriaisia.
Missä ghetossa oikein elät? En ole ikinä kuullutkaan, että kenelläkään tuttavalla olisi ollut luteita, tuskimpa on ongelma laisinkaan normaali ihmisten keskuudessa.
On se vaihtoehto jos tuote ja hinta ok. Myin tänään 150 euron tuotteen ja 166 katselua. Miesten käyttämä merkkituökalu. Myin sen muutamassa minuutissa.
En ostaisi halpis sohvaa. On yleensä ongelma. Mulla vuoden vanha sohva ja 2000 maksoi, Hakolan sohva.
Minä myin taannoin vanhan vuodesohvan (uutena ostin), mikä ei todellakaan mitään designiä tai uutta mallia. Mutta puhdas ja toimiva, aina ollut päälliset ja "hyvin pidetty". Tunkua oli ja tekstareita kilahteli tasaiseen tahtiin. Ihan kelpo hinnan niinkin vanhasta sain.
Sänkyä en kyllä minäkään käytettynä ostaisi tai patjoja. Tämän takia hankin isoon kämppään muuttaessani pari vuodesohvaa, jotta ne saan joskus myytyä, kun tarve loppuu. Vieraille olleet ihan hyvät.
Kun ostaja saapui, pyysin katsomaan, ettei ole mitään luteen pilkkuja ja sai niksautella sohvaa leveäksi ja kokeilla rauhassa moneen kertaan. Tyytyväisenä lähti.