Alan pukeutua Marimekkoon
Mitä ajatuksia herättää? Olen keski-iän myötä innostunut uudestaan. Talouskin antaa myöden. Ostan Mari vaatteita ja kodintekstiilejä.
Kommentit (101)
Minulla on Marimekon t-paita, jonka ostin 1990-luvulla. Se on kestänyt hyvin, saumatkin on ihan suorat, halpispaidoissa ne alkaa kiertää. Laadusta kannattaa maksaa.
Marimekon sukat on hyviä. Jämäköitä ja paksuja. Tykkään.
Minäkin olen alkanut pukeutua Marimekon vaatteisiin, ne tuntuu olevan tosi suosittuja nykyään, netistä tilaan niitä alennuksesta tai ostan nettikirppiksiltä.
Kannattaa vielä miettiä. Minusta Marimekkoon pukeutuminen jotenkin viestii liikaa sellasta keskiluokkaisuutta ja sitä, että huomatkaa minut, mullakin on varaa Marimekkoon. Jotenkin vähän nolottaa kun kaupungil tulee jengii vastaan marimekoissa.
Toki hienoa, että suomalaista ostetaan ja näin, mut jotenkin silti, onks kaikkien pakko ostaa Marimekkoa että on ajanhermoilla ja "on jotain"?
Marimekko on kyllä niin massaa nykyisin. Lapsen kevätjuhlassa katselin, kun puolilla äideistä oli Marimekon laukku ja joku vaate. Aikuiset kehtaa nauraa teineille, kun kulkevat saman näköisinä, mutta on aikuisilla on ihan oma Marimekko-sopulilauman.
Mikäs siinä, jos ihan oikeasti tykkää. Mutta kun ikäluokasta reilusti yli puolella on se sama laukku ja sekalainen kokoelma Marimekon unikkovaatteita, on vaikea uskoa, että on enää kysymys pelkästään siitä, että kaikki juuri nyt yhtäkkiä tykkää siitä vuosikymmeniä vanhasta unikkokuosista. Ennemmin se on statuskysymys monelle.
Kivoja väriläikkiä. Ja moni noista vaatteista istuu hyvin ja näyttää ihan kivalta sellaisen keski-ikäisen tantan päällä. Itsekin käytän esim noita neulepaitoja. Mekkokin on harkinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vielä miettiä. Minusta Marimekkoon pukeutuminen jotenkin viestii liikaa sellasta keskiluokkaisuutta ja sitä, että huomatkaa minut, mullakin on varaa Marimekkoon. Jotenkin vähän nolottaa kun kaupungil tulee jengii vastaan marimekoissa.
Toki hienoa, että suomalaista ostetaan ja näin, mut jotenkin silti, onks kaikkien pakko ostaa Marimekkoa että on ajanhermoilla ja "on jotain"?
Marimekko viestii laadusta ja ekologisuudesta. Osoittaa myös arvostusta kotimaisiin tuotteisiin. Marimekko on hyvin suomalaista. Puhdaslinjaista muotokieltä. Marimekon verhot ja pöytäliinat säilyvät 50 vuotta ihan ok.
Vai on laatua! Ystäväni osti marimekon pitkän trikoisen ja raidallisen mekon. Ensimmäisen pesun jälkeen sivusauma kiertyi mekon etuosaan eli oli siis kiero. Kyllä kiinalainen osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekko viestii laadusta ja ekologisuudesta. Osoittaa myös arvostusta kotimaisiin tuotteisiin. Marimekko on hyvin suomalaista. Puhdaslinjaista muotokieltä. Marimekon verhot ja pöytäliinat säilyvät 50 vuotta ihan ok.
Miksiköhän olen sitten nähnyt useita videoita somessa viime aikoina, joissa näytetään, miten surkeaa laatua Marimekko nykyisin on. Neuleet kutistuu, vaikka pesee ohjeiden mukaan ja T-paitojen saumat kiertää heti.
Laatua se on voinut olla joskus viime vuosikymmenellä vielä.
Jokunen aika sitten vertailtiin Ikean ja Marimekon kylpytakkeja. Ikean versio oli parempilaatuinen kuin Marimekon ja puolta halvempi.
Varmaan kaikilla ikäluokilla on oma sopulilaumansa. En koe sopivani enää Levis- tai Diesel-ihmisiin. Toisaalta mikään luxus-brändi ei iske. En ole kovin ranskalainen.
punaiset korkkarit ja silkkimekko ei innosta.
Onneksi on Marimekko.
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika sitten vertailtiin Ikean ja Marimekon kylpytakkeja. Ikean versio oli parempilaatuinen kuin Marimekon ja puolta halvempi.
Voisko joskus vetää hiukan kotiinpäin? 🤔
Ei meillä muitakaan oarempia brändejä ole. Käytetään siis marimekkoa edes.
Minä olen käyttänyt marimekkoa jo 70 luvulta silloin ne olivat hyvälaatuisia mutta enää en juurikaan osta uutena.
Kirppareita tulee joskus vastaan löytöjä.
Rakastan unikko kankaita.
Kiinnostaa, minkä pituinen henkilö olet?
Mitkä kuviot, värit, kuosi?
Kuvaile suosikkejasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joskus vetää hiukan kotiinpäin? 🤔
Ai niin kuin valehdella, jos Ikean versio on oikeasti parempi?
Vierailija kirjoitti:
Marimekkoa puolustaakseni sanoisin että aika paljon on ihmisten energiasta kysymys se mitä he edustavat. Monet kuvittelevat itsestään liikoja. Kyllähän kaikki maksaa, itse ostan sitä mistä tykkään välittämättä siitä pitääkö siitä joku toinen tai onko suosittua. Niitä suosittujakin merkkejä tai tuotteita muuten eksyy minullekin vaatekaappiini.
Vierailija kirjoitti:
Mikään luxus-design ei iske. Tykkään maanläheisyydestä ja laadusta. Jos ostan vaatteen, niin sen pitää kestää kymmenen vuotta.
EI Marimekko ole mikään luxus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän olen sitten nähnyt useita videoita somessa viime aikoina, joissa näytetään, miten surkeaa laatua Marimekko nykyisin on. Neuleet kutistuu, vaikka pesee ohjeiden mukaan ja T-paitojen sa
Tämä juuri ja sama pätee aika lailla kaikkiin entisiin laatumerkkeihin. Valitettavasti.
Kannatetaan Marimekkoa, olin positiivisesti yllättynyt muutamista tuotteista. Rahavarani ovat valitettavan huonot juuri nyt mutta täytyy säästellä hiljalleen muutamia kiinnostavia tuotteita varten ehdottomasti. Eihän sitä tiedä vaikka johonkin alennukseenkin vielä törmäilisi.