Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuntaan antaa 70 työntekijälle potkut, tuotantoa siirretään kiinaan

Vierailija
19.06.2024 |

"Suunto siirtää osan tuotannosta ja osan tuotekehityksestä Kiinaan. Määrä, jolla henkilöstö vähentyy on 76. Ennen muutosneuvotteluita meillä oli henkilöstöä hieman alle 300. Valtava määrä ihmisiä ja pitkiä työuria Suunnolla. Tottakai tämä on valitettava tilanne, toteaa MTV:lle Suunnon talousjohtaja Niina Sappinen."

Yrityksillä on arvot kunnossa, pääasia että pomot saavat palkkansa. Työntekijöistä viis.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joka v itun firma pitää aina myydä ulkomaille heti kun mahdollista?

Koska osakkeenomistajat tarvitsevat maksimaaliset kvartaalivoitot, sori siitä.

T: kapitalismi rulaa /s

Olen itse piensijoittaja. Olisin mieluummin ilman osinkoja jos tietäisin, että ne rahat käytettäisiin tuotekehitykseen. Haluan olla osa menestystarinaa enkä olla valmis kuppaamaan yrityksen olemassaolon tärkeimmästä osuudesta eli tuotekehityksestä. Ehkä olen poikkeus?

Varmaan monikin kannattaa tätä.  Kannattaa kuitenkin muistaa,  että pörssin suurimmat sijoittajat on eläkeyhtiöitä. Kuinka paljon enemmän eläkemaksuja olisit palkastasi valmis maksamaan,  jos sijoitukset eivät tuotaisi. 

Vierailija
22/23 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri kun Petteri kehui elinkeinoministerin työskentelyä maasta taivaaseen. Hupaisaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joka v itun firma pitää aina myydä ulkomaille heti kun mahdollista?

Suomessa ei ole pääomia tekemään hankintoja. Tämä ei nyt varsinaisesti liity suuntoon, mutta suomen verotus on sellainen että mikäli yrittäjä haluaa tehdä rahaa, firma täytyy myydä eteenpäin.

Suomalaisilla pankkitileillä lojuu kymmeniä miljardeja euroja tyhjän panttina siksi, etteivät ihmiset osaa sijoittaa eivätkä uskalla alkaa opetella asiaa. 

Ei oikein ole rahastoja jotka sijoittaisivat Suomeen ja pienyrityksiin. Muualta saa paremman tuoton ja riskit on yleensä pienemmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän