Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta Sveitsiin muuttanut sairaanhoitaja paljastaa palkkansa: 6 630 euroa

Vierailija
19.06.2024 |

Verojen ja eläkemaksujen jälkeen palkasta jää käteen noin 5100 euroa.

Kannatti lähteä täältä!

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010500137.html

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjassa on paremmat palkat ja edut.  Olen sairaanhoitaja, lähden lokakuussa Norjaan töihin. Työnantaja maksaa muuton, lennot, kielikurssit. Asunto valmiina, remontoituna. Sai itse valita seinien, lattioiden värit.  Peruspalkka 7500€/kk  +lisät. Kuka hullu jää enää Suomeen töihin? 

Ainakin usea Suomen kansalainen. Venäläiset pakenee omasta maastaan, ja nuoria on vähän jäljellä, mikä on varmaan syy tähänkin iigoriketjuun.

Vierailija
22/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sveitsin elinkustannukset kiinnostaisi kuulla.

Polttoaineet ainakin halvempaa. Vaikea kuvitella että mikään muukaan olisi Suomen kuuluisia superverotettuja tuotteita kalliimpaa.

Eivät ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmä kitkuttelee Suomen palkoilla, esim Ruotsissa tupla palkka Suomeen verrattuna ja asiallisempi työ ympäristö.

Ruotsin keskipalkka on samaa tasoa kuin suomessa, tarkoittaa siis sitä että yleinen palkkataso suomessa ja ruotsissa on lähes sama. Iltalehtiä lukemalla saa aika yksipuolisen kuvan ruotsin palkoista.

Vierailija
24/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkija, joka on alkanut vakavasti harkitsemaan yliopiston etsimistä Sveitsistä. Siellä on muuten professorin keskipalkka 18 000 €. Ei paha. Elintaso on korkea, luonto on kaunis. Miksi ihmeessä jäisin Suomeen kaiken täällä tapahtuvan taloudellisen ja geopoliittisen sekoilun jälkeen? 

Vierailija
25/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjassa on paremmat palkat ja edut.  Olen sairaanhoitaja, lähden lokakuussa Norjaan töihin. Työnantaja maksaa muuton, lennot, kielikurssit. Asunto valmiina, remontoituna. Sai itse valita seinien, lattioiden värit.  Peruspalkka 7500€/kk  +lisät. Kuka hullu jää enää Suomeen töihin? 

Ainakin usea Suomen kansalainen. Venäläiset pakenee omasta maastaan, ja nuoria on vähän jäljellä, mikä on varmaan syy tähänkin iigoriketjuun.

Suomalainen perustellusti arvostelee Suomen meininkiä=VENÄLÄINEN VAKOILIJA.

Oikeasti, ne lääkkeet.  

Vierailija
26/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmä kitkuttelee Suomen palkoilla, esim Ruotsissa tupla palkka Suomeen verrattuna ja asiallisempi työ ympäristö.

Ruotsin keskipalkka on samaa tasoa kuin suomessa, tarkoittaa siis sitä että yleinen palkkataso suomessa ja ruotsissa on lähes sama. Iltalehtiä lukemalla saa aika yksipuolisen kuvan ruotsin palkoista.

Kyllä. Yksi ystäväni tienaa Ruotsissa sairaanhoitajana sen tuplasumman, mutta se tarkoittaa vuokrafirman palveluksessa olemista. Työpaikka saattaa vaihtua päivästä toiseen ja paljon yövuoroja ynnä viikonloppuja. Normaalissa työsuhteessa oleva sairaanhoitaja tienaan jokseenkin saman kuin Suomessa. 

Vierailija
27/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia näissä Me naisten ja muiden vastaavien julkaisujen jutuissa esiintyvät huimaa palkkaa saavat naiset ovat aina kauniita ja nuoria sinkkuja?

Vierailija
28/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen talous on sössitty perusteellisesti, muttatämä aivopesty kansa ei sitä vieläkään ymmärrä. Ehkä sitten joskus

Vierailija
29/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja Suomessa ja tienaan aika lähellä tuon verran lisien kanssa.

Vierailija
30/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jossain juuri ollut vertailu palkoista verrattuna elämisen kustannuksiin? Euroopassa. Siinä näkyi, että Sveitsissä ihmisillä jää käteen keskimäärin vähemmän kuin Suomessa. Aika yllättävää. Mutta perkuleen kallistahan siellä onkin.

Ei taida olla mahdollista. Ehkä prosentteina jotenkin mahdollista mutta ei euromääräisesti millään. Sveitsissä jo keskivertotuloista jää yli tonni kuussa ylimääräistä (ellei ole lapsien päivähoitoa maksettavana) ja maassa on lisäksi todella runsaasti erittäin hyvätuloisia ja rikkaita.

Vierailija
31/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on niin paljon muutakin kuin palkka. Ei ole niin helppoa lähteä ja jättää kaikki taakseen. Vertailu on ihan päin mäntyä, jos puhutaan vain aineellisista asioista.

Vierailija
32/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsin elinkustannukset kiinnostaisi kuulla.

https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Switze…

Ei paha ollenkaan. 

Vierailija
33/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hullu, joka ei hslua jättää kotikaupunkiaan, ystäviä ja sukulaisia. Ei ole sama asia asua ulkomailla.

Vierailija
34/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia nämä Me naisten ja vastaavien julkaisujen jutuissa esiintyvät naiset ovat aina nuoria ja kauniita sinkkuja?

Vierailija
35/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia näissä Me naisten ja muiden vastaavien julkaisujen jutuissa esiintyvät huimaa palkkaa saavat naiset ovat aina kauniita ja nuoria sinkkuja?

Ihan tavallisen näköisiä naisia ovat... Ja minkä ikäisiä työtä tekevien ihmisten kuuluisi olla, eläkeikäisiä? 

Vierailija
36/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutkija, joka on alkanut vakavasti harkitsemaan yliopiston etsimistä Sveitsistä. Siellä on muuten professorin keskipalkka 18 000 €. Ei paha. Elintaso on korkea, luonto on kaunis. Miksi ihmeessä jäisin Suomeen kaiken täällä tapahtuvan taloudellisen ja geopoliittisen sekoilun jälkeen? 

Hah haa 😄

Geopoliittinen sekoilu... Iigorit paljasti itsensä. Olen monesti epäillyt, että nämä on Venäjän masinoimia ketjuja, ja nyt tuli varmistus.

Vierailija
37/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsissä minimipalkka työstä kuin työstä on 5 tonttua. Ihan linjassa on hoitsun palkka siis sen kanssa.

Miksi suomeen ei olla saatu minimipalkkaa? Täällä se olisi joku 3000e/kk. Suomessa orjatyötä saa käyttää mutta sveitsi on sivistysvaltio ja siellä pitää maksaa palkkaa millä elää.

Vierailija
38/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oo ruotsissa tuplapalkka, mutta nettona samastakin brutosta jaa 500€ keskipalkkaiselle käteen kuin suomessa koska ruotsissa ei ole niin älytön veroprogressio kuin meillä.

Ja tuosta sveitsin hoitsun 6800€ brutosta ei suomessa jäisi todellakaan 5100€ käteen vaan jotain puolent eli 3400€ luokkaa.

Vierailija
39/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah haa 😄

Geopoliittinen sekoilu... Iigorit paljasti itsensä. Olen monesti epäillyt, että nämä on Venäjän masinoimia ketjuja, ja nyt tuli varmistus.

Edelleenkin ne lääkkeet. 

Vierailija
40/71 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah haa 😄

Itse taas tulkitsin tuon tarkoittavan vetkuttelua Nato-optiolla kun olisi hyvin voitu liittyä jo Neuvostoliiton romahduksen jälkeen. Tiedä sitten mitä tarkoitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme