Astuin nuppineulaan ja jalka oli likainen. Tuli verta ja puhdistin haavan, onko vaara että tulisi jäykkäkouristuskohtaus? Mulla ei rookote v
Kommentit (57)
saako sen ajan nopesati, kun mulla on työajat säännölliset?
tarviiko siis lääkäriaikaa vai voiko sinne vain mennä?
Työterveyshoitajalle. Itse sain ainakin työterveydessä.
644
Työterveyshoitaja voi tommosen pikkujutun katsoa. Ei tietenkään isoja tapaturmia.
Vierailija kirjoitti:
Työterveyshoitaja voi tommosen pikkujutun katsoa. Ei tietenkään isoja tapaturmia.
Mutta miten nopeasti sinne pääsee ja missä ajassa? En vvoi olla töistä poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole tullaista.
Terveysasemalle soitat niin saat piikin. Jäykkäkouritus on aika veemäinen homma,kanttis pitää rokotesuoja kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Terveysasemalle soitat niin saat piikin. Jäykkäkouritus on aika veemäinen homma,kanttis pitää rokotesuoja kunnossa.
Mutta antaako ne sen samana päivänä vaikka kyseessä ei ole iso haava?
Kauan jäykkäkouristusrokote on voimassa? Mä sain ennen 2010 kun päähän tuli haava. Dextran yöpäivystyksessä tikkasivat silmäkulman ja antoivat rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Kauan jäykkäkouristusrokote on voimassa? Mä sain ennen 2010 kun päähän tuli haava. Dextran yöpäivystyksessä tikkasivat silmäkulman ja antoivat rokotteen.
Ei hajuakaan. jossain sanotaan että pitää uusia 10v välein mutta jossain että nykyään 20v välein
Ei pienet haavat aiheuta yhtään mitään.
Suurempi huoli on pää kopastasi, se ei ainakaan ole kunnossa.
Ainakaan siitä ei mitään haittaa ole, jos käyt sen vaikka huomenna ottamassa. Onhan se hyvä olla voimassa, vaikka et tuosta mitään tautia saisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan siitä ei mitään haittaa ole, jos käyt sen vaikka huomenna ottamassa. Onhan se hyvä olla voimassa, vaikka et tuosta mitään tautia saisikaan.
Niin onkin kun olen lähdössä ulkmaillekin
Vierailija kirjoitti:
Suurempi huoli on pää kopastasi, se ei ainakaan ole kunnossa.
Mä oon vain tälläinen, heh.
Verenmyrkytyksen huomaa siitä, että pistokohdasta alkaa verisuoni mustua ja se leviää eteenpäin, silloin on jo kiire. Naapurin kirvesmies sellaista mustaa verisuonta ihmetteli, niin neuvoin menemään äkkiä lääkäriin.
Otin jäykkäkouristusrokotteen 5 vuotta sitten uudelleen, mulle sanottiin että se on voimassa 20 vuotta.
Mene huomenna ottamaan jäykkäkouristus rokotus niin asia ei vaivaa koko juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Mene huomenna ottamaan jäykkäkouristus rokotus niin asia ei vaivaa koko juhannusta.
No mä olen kunnallisen asiakas, en tiedä pääseekö sinne noin vain kun soittaa. Ne ei heti aina edes vastaa aamulla puhelimeen.
Viime kesänä astuin eteisessä naulaan. Menin terveyskeskukseen ja antoivat jäykkäkouristuspiikin. Ottivat tosissaan. Muutenkin jos edellisestä piikistä on yli 10v, on aiheellista ottaa rokote. Sittenpähän ei tartte mutehtia.
Jäykkäkouristus oli harvinainen myös ennen rokotteita aikoja sitten,käsittääkseni siinä pitää olla muutenkin heikentynyt vastustuskyky ennen kuin saa jäykkäkouristuksen.