Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astuin nuppineulaan ja jalka oli likainen. Tuli verta ja puhdistin haavan, onko vaara että tulisi jäykkäkouristuskohtaus? Mulla ei rookote v

Vierailija
19.06.2024 |

voimassa

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli kotona sisätiloissa etkä ollut esim. eteisessä, terassilla tms. ja nuppineulakin on ollut vaan kotona niin en olisi huolissani. Jäykkäkouristusta aiheuttavaa bakteeria elää maaperässä. Tän hetken suositukset sanovat että jäykkäkouristusrokote pitäisi haavoissa olla 10v sisällä annettu :) 

Vierailija
2/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oli kotona sisätiloissa etkä ollut esim. eteisessä, terassilla tms. ja nuppineulakin on ollut vaan kotona niin en olisi huolissani. Jäykkäkouristusta aiheuttavaa bakteeria elää maaperässä. Tän hetken suositukset sanovat että jäykkäkouristusrokote pitäisi haavoissa olla 10v sisällä annettu :) 

No oli just eteisessä :-( Enkä oo ees siivonnut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oli just eteisessä :-( Enkä oo ees siivonnut

Siis nuppinaula oli eteisessä ja astuin siihen tai sellainen nasta mikä lie

Vierailija
4/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ottaako ne edes tosissaan t-keskuksessa...

Vierailija
5/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ottamassa rokote lähiaikoina. En kyllä usko että jäykkäkouristuksen tuosta saat .

Vierailija
6/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy ottamassa rokote lähiaikoina. En kyllä usko että jäykkäkouristuksen tuosta saat .

Pääseeköhän sinne heti? Tuskin...

Vierailija
7/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa voi aamukahdeksalta tai voit tietysti heti soittaa päivystykseenkin mutta kun tuo ei ollut mikään naula vaan pieni nasta vaan niin ei ehkä kannata hätäillä.

Vierailija
8/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaa voi aamukahdeksalta tai voit tietysti heti soittaa päivystykseenkin mutta kun tuo ei ollut mikään naula vaan pieni nasta vaan niin ei ehkä kannata hätäillä.

Mutta mulla oli silti jalat likaiset ja eteinen oli likainen... En tiedä ottaako ne tosissaan päivystyksessä kun ei ole suuri haava.... 

Vierailija
9/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin isä astui nuppineulakasaan lattialla. Ei tullut mitään tulehduksia, paitsi että kiroili 10 minuuttia,

Vierailija
10/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuolema ihan nurkan takana.  Muistoasi kunnioittaen: Vauvapalstalaiset.

Vierailija
11/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kuolema ihan nurkan takana.  Muistoasi kunnioittaen: Vauvapalstalaiset.

Niinpä. Ja varmaan t-keskus ei ota tossissaan

Vierailija
12/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain jäykistynyt? Kouristeletko? 

Vierailija
13/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain jäykistynyt? Kouristeletko? 

En mutta eikös ne oireet ala vasta parin pv:n jälkeen

Vierailija
14/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin kotona kepin jääpiikkiin, jalkapohjaan tuli pieni haavauma.   Menin terveyskeskukseen,  sain jäykkäkouristuspiikin, ed. 15 vuotta, ja hoitaja siisti nahkariekaleen pois.  Ei nauranut.   Tosin mulla db jolloin haavat paranevat huonosti.

Vierailija
15/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäykkäkouristusta pelkäisi, mutta tulehdusta kyllä. Seuraa alkaako tykyttää, punoittaa ja keräämään märkää.

Vierailija
16/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin kotona kepin jääpiikkiin, jalkapohjaan tuli pieni haavauma.   Menin terveyskeskukseen,  sain jäykkäkouristuspiikin, ed. 15 vuotta, ja hoitaja siisti nahkariekaleen pois.  Ei nauranut.   Tosin mulla db jolloin haavat paranevat huonosti.

Mä en ole saanut koskaan aikuisiällä, viimeksi kai lapsena. Ei kai se enää sitten ole voimassa kun olen päälle 30v

Vierailija
17/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ottamaan rokotteen huomenna t. Lääkäri

Vierailija
18/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin ottamaan rokotteen huomenna t. Lääkäri

Okei, toivottavasti ne antaa sen sitten eikä pitkitä :-) Ja töihin pitää mennä niin toiv. Pääsen aamusta

Vierailija
19/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö sinne rokotettavaksi heti?

Vierailija
20/57 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä astuin terävään kiveen paskaisessa eteisessä enkä kuollut, mutta muutaman viikon kuluttua samaan kohtaan tuli syylä.