Olen lihonnut 30v-40v välissä 40kg kuin huomaamatta.
Kuinkahan näin on päässyt käymään syömisissä ei mitään oleellista muutosta ole tapahtunut,tosin liikuntaa ei ole tullut harrastettua niinkuin nuorempana mutta eikait se nyt siitä liikunnan puutteesta voi pelkästään johtua.
Kommentit (66)
Ei kukaan liho huomaamatta 40kg. Siinähän on pitänyt kolmeen kertaan uusia vaatekaapin sisältökin isompiin kokoihin
Jos koskaan ei ole perehtynyt aiheeseen voi olla vaikea hahmottaa miten nopeasti päivän aikana syö yli kulutuksen.
Esim. Joku perus 2000kcal tulee aika nopeasti täyteen, jos yhtään ei mieti mitä syö. Ihan jo jossain minkä ajattelee perusruuaksi voi olla annoksessa 600-700kcal riippuen annoskoosta. Lisäksi siihen aamupala ja iltapala voileivät, vähän mehua, kahvin kanssa pulla. Illalla vähän karkkia. Viikonloppuna sitten herkutellaan reippaammin. Ei liikuntaa. Ehkä kerran viikossa kevyt lenkki kanssa kuluttaa suklaapatukan verran.
Jatkuvasti ollaan plussakaloreilla ja paino hiipii ylöspäin.
Itselläni 10 vuoden sisään painonvaihtelu on ollut 5-8kg luokkaa. Jos alkaa vaatteet kiristää niin sitten kevennetään ruokavaliota. Nykyisin pysyn suht samoissa mitoissa, mutta en voi syödä miten sattuu. Ja liikuntaa harrastan useita kertoja viikossa.
40kg ei tule huomaamatta. Siinä on jo vaarevarasto.mennyt uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan liho huomaamatta 40kg. Siinähän on pitänyt kolmeen kertaan uusia vaatekaapin sisältökin isompiin kokoihin
Ei tietenkään huomaamatta. Mutta kun kilot tulee pikkuhiljaa niin kokonaisuutta ei mieti.Ja ainahan sitä siirtää ,että nautin vielä kesän jne..
Jouduin tekemään vuoden töitä, että paino putosi 16 kiloa. Nyt olen ns. normaalipainoinen ja lihaksisto kunnossa. Painoni pääsi pullahtamaan juuri 30-45 -ikävuosien vaiheilla syöpöttelyn, juopottelun, uran, lapsiperhearjen ja melko vähäisen liikunnan myötä. Kun päätin pistää itseni kuntoon, ei pariin-kolmeen kuukauteen paino muuttunut lainkaan, lopulta se alkoi pudota. Verenpaineet alkoivat pudota hiljalleen reilun puolen vuoden päästä. Nyt pidän huolen, että paino ja kunto on hallinnassa.
Toivotan tsemppiä ja kärsivällisyyttä kuntonsa ja terveytensä palauttajille - ja vähän armeliaisuuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä lihoin 5kg tuossa ajassa. Lapsia, korona aika ja perus elämää... Sanoisin kyllä, että olen kyllä huomannut, että lapsesta tuli +3kg ja korona ajasta +2kg.
Korona välilyönti aika.
Olen tosi pahoillani puolestasi. :( Sinulla on todella rankkaa.