Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä - "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta"
TE-toimisto on alkanut patistamaan myös edesmenneitä työnhakuun ja tämä hämmästyttää lähiomaisia:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/efe4e044-c02e-4f66-8b25-b55…
Kommentit (246)
Suomessa tehdään töitä kuolleenakin. Ei armoa
Tämän voi jo luokitella vainoamiseksi.
Eikö valtiolla muka ole järjestelmää siitä että kuka on kuollut tai elossa ?
Vierailija kirjoitti:
Kuolleille sopii Työvoimahallinnon tutkijan dosentti Rigor Mortisin mukaan parhaiten se perinteinen ruumiillinen työ.
Voisikohan hakea jotain maataloustukea, kun kasvattaa koiranputkea?
Tuleekohan häätö haudasta, kun menee luottotiedot?
Entä mitä sitten tapahtuu jos omaiset eivät ilmoita TE-toimistoon? Eihän ne enää voi millään rangaista jos on kuollut. Voin sanoa, että omaisen kuoltua jonnekin työkkäriin soittelu on kyllä viimeisin asia mitä jaksaisin ja haluaisin tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Loppuu se velttoilu siellä haudassa.
Siellähän se ruokkii matoja.
(anteeksi hirtehishuumori)
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan häätö haudasta, kun menee luottotiedot?
Ei koska vainaja ei voi elää yli varojensa.
Tätä se sosialidemokratia teettää. Hard core demari Tuppurainen on Oulusta hänkin.
No johan on "hieno" omakiusaajabyrokratiahimmeli tällainen, että pitää kiusata ja nöyryyttää vielä työnhakijan omaisiakin!
Tähän ollaan sitten menossa, eikä haudassakaan saa enää levätä rauhassa. Aivankuin hyeenat kumppaneineen olisivat ikusesti työttömien kimpussa
Ruumiskaapu liehuu - Menkää töihin, menkää töihin!
Kun minä olin nuori, niin vainajatkin kävivät öisin töissä kustantaakseen oman hautauspaikan ja asuttiin toisen vainajan kanssa samassa arkussa - kyllä kroppa sijaa antaa. Vainajatkin ovat nykyään ihan velttoja - nykysysteemi mädättää ruumiitkin.
T- Muumio Turusta 700v.
Milloinkohan tää työnhakumalli lakkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä.
Ihan oman lähipiirin työttömien kohdalla näkee, että heidän järjestelmissään on ongelmia. Saavat muun muassa soittoja pitkienkin aikojen päästä työnhaun lopettamisesta, kun siellä päässä näkyy yhä, että olisivat työnhakijoina. Eivät myöskään tunnu saavan mitään tietoja muista rekistereistä ja järjestelmistä tai ainakaan eivät päivity heille.
Mun työnantajalta TE-toimisto kysyi oonko Suomen kansalainen. Olen syntynyt Suomessa Suomen kansalaiseksi 80-luvulla ja ensimmäisessä työpaikassani olin vuonna 2002 sekä sen jälkeen välillä raportoinut siihen toimistoon työpaikoistani.
Puolisoni sai kansalaisuuden alle kouluikäisenä lapsena. Vuonna 2020 yli 30-vuotiaana ei voinut aloittaa työnhakua netin kautta vaan herjasi, ettei ole kansalainen. Viime kesänä oli pari k
Jännä että tieto kuolemasta kulkeutuu esim pankkeihin ja joihinkin firmoihin mutta tieto ei kulje kahden valtion viraston välillä, usein digivirasto ja te ovat jopa samassa rakennuksessa.
T valtion työntekijä
funk of 40 000 years, grizzly goos are coming to seal your doom, they are professional zombies.
ja heitä on todella paljon. miten kestät sen?`
Vierailija kirjoitti:
No nyt ne vie tuhkatkin pesästä
Ja vainajat haudasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö valtiolla muka ole järjestelmää siitä että kuka on kuollut tai elossa ?
Ei ole. Tai jos onkin, niin se on tyypillinen suomalainen surkea järjestelmä joka ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämä orpopurrahallitus sen on suunnitellut. Edes kuolema ei anna rauhaa hallituksen kyykyttämiseltä.
Työnhakuvelvollisuuden sai aikaan Sannan hallitus, työttömyyden salassapidettävyys on puolestaan jo yli 40 vuotta sitten lakiin kirjattu asia. Jos ei omaiset ilmoita työkkäriin, niin sinne ei tietoa mene kuin Kelan kautta aikanaan.
Kuinkahan usein kuolleille kunnan työntekijöille maksetaan palkkaa? Jos kyseessä tyyppi, jota ei muutenkaan työpaikalla näy eikä sen työtehtävistäkään ole niin tietoa.
Kuolema ei ole mikään peruste laiminlyödä työnhakua.