Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä - "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta"

Vierailija
19.06.2024 |

TE-toimisto on alkanut patistamaan myös edesmenneitä työnhakuun ja tämä hämmästyttää lähiomaisia:

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/efe4e044-c02e-4f66-8b25-b55…

Kommentit (246)

Vierailija
101/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan usein kuolleille kunnan työntekijöille  maksetaan palkkaa? Jos kyseessä tyyppi, jota ei muutenkaan työpaikalla näy eikä sen työtehtävistäkään ole niin tietoa.

Ei makseta.

Sen näkee kyllä työsuorituksista. Ei sellaista kuntien työntekijää olekaan, johon esimies ei olis yhyeydessä kerran viikkoon.

Ja jos työskentelee yksin, kyllä asiakkailta tulee palautetta ja huutoa ja haukkimista, miksi jokin paikka on kiinni, eikä auki.

Tai jos on siivous tekemättä, tai huolto tekemättä.

Julkisen puolen kuten kunnan tehtävät ovat lakisääteisiiä ja sellaisia, että niiden tehtävien tekemättä jättäminen näkyy.

Vierailija
102/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ap.  TE toimisto ei saa DVV:lta ilmoitusta, että henkilö on kuollut.

Omaisten on itse ilmoitettava, että henkilö ei enää ole työnhakija, vaan hän on kuollut.

Myös kuolema on salassa pidettävä tieto.

Kun lääkäri ilmoittaa DVV:lle henkilön kuolemasta, sieltä lähtee heti tieto Kelaan ja Verotoimistoon.

Sitä en tiedä, miten se tieto menee välittömästi myös pankkeihin.

Kun eihän DVV tiedä, minkä pankin asiakas vainaja on ollut.

Uskokaa pois, meistä tiedetään paljon enemmän kuin luulettekaan? Minuun ottivat monet tahot yhteyttä heti äidin kuoleman jälkeen. Itse oli aluksi asioinut vain hautaustoimistossa.

Meille tuli heti läheisen kuoleman jälkeen valtava määrä mainoksia hautaustoimistoista. Ne olivat ensimmäisiä yhteydenottoja joita saatiin. Tulivat todella nopeasti kuoleman jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisten on itse ilmoitettava, että henkilö ei enää ole työnhakija, vaan hän on kuollut.

Kun lääkäri ilmoittaa DVV:lle henkilön kuolemasta, sieltä lähtee heti tieto Kelaan ja Verotoimistoon.

Uskokaa pois, meistä tiedetään paljon enemmän kuin luulettekaan? Minuun ottivat monet tahot yhteyttä heti äidin kuoleman jälkeen. Itse oli aluksi asioinut vain hautaustoimistossa.

Me

Järkyttävää omaisille kun välittömästi alkaa hautakivien kauppiaat agressiivisesti häiritsemään. Luulisi että edes heillä olisi jonkinlainen inhimillinen kunnioitus ihmisten suruun. Ei ole, rahanahneus hallitsee joka alalla. Tälläkin palstalla koen hyvin epämiellyttäväksi kun liikaa , liikaa on hautaustoimistojen mainoksia. Uskoisin että jokainen aika hyvin tietää miten tulee toimia ilman jatkuvia mainoksia kuolemasta.

Vierailija
104/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä - "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta". Tämä monellakin tapaa surullisesti tiivistää Suomen.

Vierailija
105/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa että taivaaseen saakka kaikuu moitteet ja vaateet. Karenssit. Toisaalta kuollut voisi sanoa että "sori mut ei käy". Pahinta jos joku olisi kuollut rasittavan työn vuoksi tai sairaana töitä tehnyt.

Vierailija
106/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkulle kävi myös tuollain. Sen poika kuoli niin työkkäri lähetteli vielä kirjeitä. Neuvoin soittamaan työkkäriin ja ilmoittamaan asiasta. Muuten ne kirjeet ei lopu.

Vierailija
107/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan häätö haudasta, kun menee luottotiedot?

Ei koska vainaja ei voi elää yli varojensa.

Entä kuolla?

Vierailija
108/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkulle kävi myös tuollain. Sen poika kuoli niin työkkäri lähetteli vielä kirjeitä. Neuvoin soittamaan työkkäriin ja ilmoittamaan asiasta. Muuten ne kirjeet ei lopu.

Ai sille pojalle sanoit, että soittaa?

Vierailija
109/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me

Eihän ihmisen kuolema mikään salaisuus ole. Laittakaa EI MAINOKSIA, EI ILMAISJAKELUA -lappu ja markkinointikielto. Ei vaikea homma, eihän?

Vierailija
110/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-lääkäri on arvioinut työkykyiseksi. Tekosyyt pois ja töihin vaan!

Tää on paras!

Vierailija
111/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto ei ole kulkenut. Ei muuta.

Vierailija
112/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vaan maataan arkussa laiskana mitääntekemättä ja piileskellään töitä maan alla, töihin siitä!

Vierailija
113/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Viedään tuhkatkin uurnasta.

Vierailija
114/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan lääkäri kiertelee haustausmailla tarkistamssa ja kaivamassa arkkuja ylös varulta. 

Vierailija
115/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös sieltä haudasta makoilemasta verovaroin ja TÖIHIN!

t: nimimerkki riikka ja yllättynyt urpo-petteri

Vierailija
116/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa että taivaaseen saakka kaikuu moitteet ja vaateet. Karenssit. Toisaalta kuollut voisi sanoa että "sori mut ei käy". Pahinta jos joku olisi kuollut rasittavan työn vuoksi tai sairaana töitä tehnyt.

Kun olin vakituisessa työssä 14v ajan, kolme kuoli sinä aikana. Yksi sairastui syöpään, toinen oli kuollut hyvin pian eläkkeelle jäämisen jälkeen ja kolmas tuntemattomasta syystä kesäloman aikana. Organisaation muissa yksikössä lisäksi oli muita kuolemantapauksia, useimmiten työtapaturmien seurauksena, mutta surullisin oli ehkä tapaus, jossa työntekijä oli perjantai-iltana kuollut työpaikan pihalle kotiinlähdön aikoihin, ja löytyi vasta maanantai-aamuna.

Yllättävän monelle tulee loppu työn takia.

Vierailija
117/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan lääkäri kiertelee haustausmailla tarkistamssa ja kaivamassa arkkuja ylös varulta. 

riikka käy huutelemsssa hautuumailla öisin kun uni ei tule että MENKÄÄ TÖIHIN!

Vierailija
118/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan henkilön on itse ilmoitettava työnhaun päättymisestä ja tätä ei voi tehdä lähiomainen ilman valtakirjaa. Harvoin kuolleet kuitenkaan jäävät ilmoittelemaan työttömyyden päättymisestä tai kirjoittelevat valtakirjoja, minkä vuoksi työnhakuvelvoite jatkuu vaikka makaisi jo mallissa.

Yhteiskunta jättää omaiset täysin yksin tällaisissa tapauksissa. Miksei joku taho voi järjestää kunnon tietopaketin ja helpottaa hoidettavia asioita?

Mun mielestä ihan tarvittavan hyviä tietopaketteja olen saanut, ekaa kertaa kun olin asian kanssa tekemisissä sain tosi hyvää opastusta hautaustoimistosta. Samoin pankista, ja sellainenkin hurja mahdollisuus on että ihan itse voipi googletella. "Mitä teen kun läheinen kuolee", tulee tietoa paljon. 

Vierailija
119/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan henkilön on itse ilmoitettava työnhaun päättymisestä ja tätä ei voi tehdä lähiomainen ilman valtakirjaa. Harvoin kuolleet kuitenkaan jäävät ilmoittelemaan työttömyyden päättymisestä tai kirjoittelevat valtakirjoja, minkä vuoksi työnhakuvelvoite jatkuu vaikka makaisi jo mallissa.

No ei nyt ihan näinkään. Kun omainen ilmoittaa TE-toimistoon työnhakijan kuolemasta, asia tarkistetaan väestötietojärjestelmästä ja jos sielläkin on tieto menehtymisestä, työnhaku päätetään TE-toimiston taholta. 

Työnhakijan kuolemasta ei tule mitään automaattista tietoa TE-toimistoon, sellaista järjestelmää ei ole, joten joskus sattuu tällaisia todella valitettavia asioita, eli vainajalle lähtee kirje tms. Eikä vtj:ään myöskään pääse kuka vaan asiaa tarkistamaan, meidänkin toimistossa vain yhdellä on luvat sinne. Tieto ei muuten mene myöskään vtj:ään heti kun henkilö kuolee, vaan viivettä voi olla parikin viikkoa. Kerrankin oli jo lehdessä ollut kuolinilmoitus, mutta vtj:ssä sitä tietoa ei vielä ollut. 

Vierailija
120/246 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs neuvoi laittamaan postilaatikkoon kiellon ettei mainoksia , luullen välttävän täten hautaus toimistojen mainoksia, mutta kuulehan nyt kun ovat keksineet puhelimenkin ja älä nyt neuvo laittaa puhelimeen estoa ,koska on ollut lankapuhelimienkin aika. Tätä hautaus toimistojen tunkeilevaa myyntiä minä ihmettelen , luulisi heidänkin ymmärtävän ettei taida se leipä aivan heti heiltä loppua. Vaikka alalla kilpailuakin olisi , niin maailma on niin rakennettu etteipä heiltä aivan heti taida vainajat loppua. Mutta heilläkin lienee periaate: nopeat syövät hitaat. Ja alalla tuntuu olevan suurimmaksi osaksi sellaiset henkilöt joilta täydellisesti puuttuu empatia kyky että kykenisi edes vähän samaistumaan omaisten suruun ja tuskaan, ja heidän nyt luulisi tietävän miten suunnattomasti kuuluu asioiden hoitamista vainajan jälkeen , ei siinä ensimmäisenä tule mieleen suunnitella hautakivet.Tämä purkaus tulee minulta sen vuoksi, kun täysin muistan mitä kohtelua kyseisen ammatin harjoittajilta tuli oman äitini kuoleman vuoksi. Ei mitään kunnioitusta eikä inhimillisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän