Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä - "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta"

Vierailija
19.06.2024 |

TE-toimisto on alkanut patistamaan myös edesmenneitä työnhakuun ja tämä hämmästyttää lähiomaisia:

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/efe4e044-c02e-4f66-8b25-b55…

Kommentit (246)

Vierailija
81/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä.

Ihan oman lähipiirin työttömien kohdalla näkee, että heidän järjestelmissään on ongelmia. Saavat muun muassa soittoja pitkienkin aikojen päästä työnhaun lopettamisesta, kun siellä päässä näkyy yhä, että olisivat työnhakijoina. Eivät myöskään tunnu saavan mitään tietoja muista rekistereistä ja järjestelmistä tai ainakaan eivät päivity heille. 

Mun työnantajalta TE-toimisto kysyi oonko Suomen kansalainen. Olen syntynyt Suomessa Suomen kansalaiseksi 80-luvulla ja ensimmäisessä työpaikassani olin vuonna 2002 sekä sen jälkeen välillä raportoinut siihen toimistoon työpaikoistani.

Puolisoni sai kansalaisuuden alle kouluikäisenä lapsena. Vuonna 2020 yli 30-vuotiaana ei voinut aloittaa työnhakua netin kautta vaan herja

Valtion työntekijänä osaat varmasti katsoa laista, että miksi ei kulje. Lisäksi minusta on mielenkiintoista ajatella, että kaikissa virastoissa olisi omat paikallispalvelimet, joista on piuhat toisiinsa, jos ovat lähekkäin.

Vierailija
82/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulevaisuudessa haaskalinnutkin raakkuvat hautuumailla,että mene töihin.Ja meteliä riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyis hän vielä vaikka kummittelemaan jossain 9e päivä

🤣🤣🤣

Vierailija
84/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menis töihin!

Sulla ei ole kaikki kotona.

Ihmiset ei tunnista enää selvää sarkasmia?

Vierailija
85/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ja kuoleminen ovat salassapidettäviä tietoja. Kaikkea sitä kuuleekin. 

Vierailija
86/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen lepo tulee liian kalliiksi veronmaksajille. Ylös haudasta ja töihin!

Vierailija
87/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvainajat on niin velttoja, ennen vainajia oli kolme samassa arkussa ja hyvin sitä kesti! Nyt eivät vainajat edes töitä hae.

Vierailija
88/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin trollata koukeroisella käsialalla kirjoitetuilla, erittäin jaarittelevilla vastauskirjeillä.

Vierailija
89/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas ei enää saa mitään etuuksia kelalta tai mistään muualtakaan, niin on sama vaikka te toimisto lähettelisi kirjeitä. suoraan silppuriin sitten.

Vierailija
90/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta uutisesta ei käynyt ilmi että langetettiinko vainajalle karenssia kun työn hakuvelvollisuutta ei noudatettu, toivottavasti vainaja voi hyvin ja jatkaa runsaudessa ilman kyykytyksiä rauha hänen sielulleen aamen.

Vierailija
91/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti on sittenkin totta...

Vierailija
92/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa, Only in Finland...

Vierailija
93/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huolestuisin paljon enemmän, jos työvoimaviranomaisena saisin työnhakijalta ilmoituksen työnhaun päättymisestä syyllä "olen kuollut".

Sodan aikana pitää käydä ilmoittautumassa komppanian vääpelille jos on poistumassa rivistä sankarikuoleman johdosta. 

Vierailija
94/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun pitää haudan takaakin hakea töitä vielä

Se on tää kova työvoimapula.

Vierailija
95/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksikäsi megafoniin hautuumaalla: "Menkää töihin! Menkää töihin! Menkää töihin!"

Vierailija
96/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta uutisesta ei käynyt ilmi että langetettiinko vainajalle karenssia kun työn hakuvelvollisuutta ei noudatettu, toivottavasti vainaja voi hyvin ja jatkaa runsaudessa ilman kyykytyksiä rauha hänen sielulleen aamen.

Kai hänelle kuitenkin ensin soitettiin niitä työhakupuheluita ennen kun sai karenssia.

Vierailija
97/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi virsi hautajaisiin voisi olla: Menkää töihin 

Vierailija
98/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet omaiset hakevat etuutta vainajan puolesta. Hassu juttu, että sitä ei kerrota lehdissä.

Vierailija
99/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on työvoimapula karmea, kun jo vainaitakin patistellaan työnhakuun. Sen vielä jotenkin olen yrittänyt ymmärtää, että sairaat ja eläkeläiset pitää saada töihin.

Oleskeluyhteiskunta on lopussa myös vainajiltakin. ...tanan loiset. Minä nettomaksajana kustannan vainajien lepäämisen. Menisivät töihin.

Vierailija
100/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on tää kova työvoimapula."

Repesin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi