Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä - "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta"
TE-toimisto on alkanut patistamaan myös edesmenneitä työnhakuun ja tämä hämmästyttää lähiomaisia:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/efe4e044-c02e-4f66-8b25-b55…
Kommentit (246)
Varmaan tulevaisuudessa haaskalinnutkin raakkuvat hautuumailla,että mene töihin.Ja meteliä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Pystyis hän vielä vaikka kummittelemaan jossain 9e päivä
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menis töihin!
Sulla ei ole kaikki kotona.
Ihmiset ei tunnista enää selvää sarkasmia?
Työttömyys ja kuoleminen ovat salassapidettäviä tietoja. Kaikkea sitä kuuleekin.
Ikuinen lepo tulee liian kalliiksi veronmaksajille. Ylös haudasta ja töihin!
Nykyvainajat on niin velttoja, ennen vainajia oli kolme samassa arkussa ja hyvin sitä kesti! Nyt eivät vainajat edes töitä hae.
Alkaisin trollata koukeroisella käsialalla kirjoitetuilla, erittäin jaarittelevilla vastauskirjeillä.
asiakas ei enää saa mitään etuuksia kelalta tai mistään muualtakaan, niin on sama vaikka te toimisto lähettelisi kirjeitä. suoraan silppuriin sitten.
Tosta uutisesta ei käynyt ilmi että langetettiinko vainajalle karenssia kun työn hakuvelvollisuutta ei noudatettu, toivottavasti vainaja voi hyvin ja jatkaa runsaudessa ilman kyykytyksiä rauha hänen sielulleen aamen.
Vain Suomessa, Only in Finland...
Vierailija kirjoitti:
Minä huolestuisin paljon enemmän, jos työvoimaviranomaisena saisin työnhakijalta ilmoituksen työnhaun päättymisestä syyllä "olen kuollut".
Sodan aikana pitää käydä ilmoittautumassa komppanian vääpelille jos on poistumassa rivistä sankarikuoleman johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun pitää haudan takaakin hakea töitä vielä
Se on tää kova työvoimapula.
Saksikäsi megafoniin hautuumaalla: "Menkää töihin! Menkää töihin! Menkää töihin!"
Vierailija kirjoitti:
Tosta uutisesta ei käynyt ilmi että langetettiinko vainajalle karenssia kun työn hakuvelvollisuutta ei noudatettu, toivottavasti vainaja voi hyvin ja jatkaa runsaudessa ilman kyykytyksiä rauha hänen sielulleen aamen.
Kai hänelle kuitenkin ensin soitettiin niitä työhakupuheluita ennen kun sai karenssia.
Uusi virsi hautajaisiin voisi olla: Menkää töihin
Aika monet omaiset hakevat etuutta vainajan puolesta. Hassu juttu, että sitä ei kerrota lehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on työvoimapula karmea, kun jo vainaitakin patistellaan työnhakuun. Sen vielä jotenkin olen yrittänyt ymmärtää, että sairaat ja eläkeläiset pitää saada töihin.
Oleskeluyhteiskunta on lopussa myös vainajiltakin. ...tanan loiset. Minä nettomaksajana kustannan vainajien lepäämisen. Menisivät töihin.
"Se on tää kova työvoimapula."
Repesin!
Valtion työntekijänä osaat varmasti katsoa laista, että miksi ei kulje. Lisäksi minusta on mielenkiintoista ajatella, että kaikissa virastoissa olisi omat paikallispalvelimet, joista on piuhat toisiinsa, jos ovat lähekkäin.