Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vainaja sai TE-toimistolta muistutuskirjeitä - "Et noudattanut työnhakuvelvollisuutta"

Vierailija
19.06.2024 |

TE-toimisto on alkanut patistamaan myös edesmenneitä työnhakuun ja tämä hämmästyttää lähiomaisia:

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/efe4e044-c02e-4f66-8b25-b55…

Kommentit (246)

Vierailija
41/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin aika vitsikästä että kun putoaa 590 euron työttömyyskorvaukselle sen taskurahan saadakseen pitää osoittaa aktiivisuutta. No se on jo eduskunnassa käsittelyssä että aktiivisuus pitää osoittaa mutta työttömyyskorvaus lopetetaan ja korvataan erikseen haettavalla toimeentulotuella.

Vierailija
42/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa maksettiin vainajille eläkkeitä. Täällä käsketään vainajat karenssin uhalla töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kuoli 2 vuotta sitten niin haluttiin lopettaa tili viime vuonna 2023. Pankkikorttikin mennyt umpeen 2022 eikä sitä ollut sen vuoden jälkeen käyetty.

Pankista sanottiin että henkilön pitäisi itse lopettaa tili ja että palvelumaksut muuten nousee ensi kuussa jos henkilö käy nostamassa rahaa.

On jo aika uskomatonta, ellei jopa pelottavaa, jos kuollut alkaa nouseen tuhkistaan, haahuilemaan kadulla ja nostelemaan rahaa umpeutuneella pankkikortillaan!!!!

Kysymys: Eikö nuo saa mitään tietoja väestörekisteristä että kuka kuollut ja kuka elää?! Ei pankit, ei työkkäri, ei kukaan missään?!

Vierailija
44/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkasivatkohan katkaista työttömyysturvan? Ei taida vainajaa haitata, vaikka katkeaisi.

Vierailija
45/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelevatko ne työpaikalla että kuolema ja omat hautajaiset on ainoa sallittu syy olla pois töistä?

Vierailija
46/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelevatko ne työpaikalla että kuolema ja omat hautajaiset on ainoa sallittu syy olla pois töistä?

Sääntöjä on tiukennettu.

Vierailija
47/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa keksityltä huuhaalta. Misinformaatio ilmoitetaan poistetyavaksi.

Täysin uskottavaa. Tiedän asian jossa henkilö haudattiin alkukesästä ja syksyllä hänelle tuli ilmoitus kuntoutukseen pääsystä. Muistan asian niin hyvin kun vainajan vaimo itse minulle kertoi ja itki miten pahalta asia hänestä tuntui.

Vierailija
48/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä.

Ihan oman lähipiirin työttömien kohdalla näkee, että heidän järjestelmissään on ongelmia. Saavat muun muassa soittoja pitkienkin aikojen päästä työnhaun lopettamisesta, kun siellä päässä näkyy yhä, että olisivat työnhakijoina. Eivät myöskään tunnu saavan mitään tietoja muista rekistereistä ja järjestelmistä tai ainakaan eivät päivity heille. 

Vierailija
49/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pakollista onkin siis 3 asiaa elämässä:

- Verot

-Kuolema

-Työnhaku

tässä järjestyksessä :D

Vierailija
50/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä.

Ihan oman lähipiirin työttömien kohdalla näkee, että heidän järjestelmissään on ongelmia. Saavat muun muassa soittoja pitkienkin aikojen päästä työnhaun lopettamisesta, kun siellä päässä näkyy yhä, että olisivat työnhakijoina. Eivät myöskään tunnu saavan mitään tietoja muista rekistereistä ja järjestelmistä tai ainakaan eivät päivity heille. 

Mun työnantajalta TE-toimisto kysyi oonko Suomen kansalainen. Olen syntynyt Suomessa Suomen kansalaiseksi 80-luvulla ja ensimmäisessä työpaikassani olin vuonna 2002 sekä sen jälkeen välillä raportoinut siihen toimistoon työpaikoistani.

Vierailija
51/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olis voinut ihan hyvin vetäistä yhden cv piirileikki kurssin.

Vierailija
52/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleille sopii Työvoimahallinnon tutkijan dosentti Rigor Mortisin mukaan parhaiten se perinteinen ruumiillinen työ.

Vierailija
53/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokun voisi  laittaa kuolleen nimissä kirjeen Kelaan päin ja sanoa jotain: En nyt pääse hakemaan töitä, kun ovella on enkeli ja Pietari, ja mulla on kohta taapaaminen Jeesuksen kanssa. Palaan asiaan ehkä tulevaisuudessa, tai ehkä te Kelan viranhaltijat ette pääse tänne?

Vierailija
54/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sukulaisen hautajaisethan eivät ehkä ole peruste olla täyttämättä työnhakuvelvoitetta. Mutta jos kyseessä on omat hautajaiset, niin tosiaan olisin luullut olevat peruste. No, ajat muuttuvat.

Vierailija
55/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa maksettiin vainajille eläkkeitä. Täällä käsketään vainajat karenssin uhalla töihin!

Syy on tietenkin mm. se välimerellinen ruokavalio; oliiviöljyä, vihanneksia, meren antimia.

Vierailija
56/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolleille sopii Työvoimahallinnon tutkijan dosentti Rigor Mortisin mukaan parhaiten se perinteinen ruumiillinen työ.

Kiitos tästä. Ihan paras veto tänään. 

Vierailija
57/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleiden työmaaruokalassa on kaikki lusikat heitetty nurkkaan, ja kuolleiden tyky-päivänä on tennarit taivasta kohti.

Vierailija
58/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kuoleman ja toimiston kyselyn välillä ehti kulua aikaa? Viikko, kuukausi vai vuosi ? Kuolintiedon tuleminen viranomaisille Dvv:stä kestää joskus todella kauan. 

Vierailija
59/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä.

Mun työnantajalta TE-toimisto kysyi oonko Suomen kansalainen. Olen syntynyt Suomessa Suomen kansalaiseksi 80-luvulla ja ensimmäisessä työpaikassani olin vuonna 2002 sekä sen jälkeen välillä raportoinut siihen toimistoon työpaikoistani.

Puolisoni sai kansalaisuuden alle kouluikäisenä lapsena. Vuonna 2020 yli 30-vuotiaana ei voinut aloittaa työnhakua netin kautta vaan herjasi, ettei ole kansalainen. Viime kesänä oli pari kuukautta työtön töiden välissä, mutta jätti aloittamatta työnhaun, koska taaskaan ei saanut tehtyä asiaa netin kautta saman ongelman takia herran vuonna 2023. Ei voi olla miettimättä, paljonko järjestelmä oikein maksoi mutta lopputulos on silti tämä. 

Vierailija
60/246 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajan omainenhan voisi vastata Kelalle jotta vainaja toimii nykyisin vapaaehtoisena 24/7 päivystäjänä paikallisella hautausmaalla? Kela voisi sitten takautuvasti periä takaisin kaikki tuet, perusteenaan vapaaehtoistoiminta jolloin työnhakija ei ole työmarkkinoiden käytettävissä. Saisivat muutaman sentin lisää Kelan köyhän johtoportaan tulospalkkioihin, snif !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi