Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko älykäs? Mistä tiedät?

Vierailija
19.06.2024 |

?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin älykäs mutta viisas olen. 

Vierailija
42/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin pitkästä matikasta L:n pänttäämättä.

Vau! Pitäskö oikein kumartaa??

Tältä se näyttää, kun alisuoriutuja vastaa älykkäälle. Kateuden puolelle heilahtaa, josta seuraa passiivisaggressiivinen primitiivireaktio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähänastiset horinanne älykkyydestä sisällön suhteen tullenevat anaalista: säälittävää itsekehua ja loppuun kaluttua narratiivia!

Vierailija
44/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä se näyttää, kun alisuoriutuja vastaa älykkäälle. Kateuden puolelle heilahtaa, josta seuraa passiivisaggressiivinen primitiivireaktio.

Kirjoitin äidinkielestä pänttäämättä l:n. Lähes täydet pisteet. Tuskin olisi onnistunut, jos olisin tyhmä. Jos sulle tulee parempi olo, että muut on kateellisia sun matemaattisista kyvyistä, niin voin olla kateellinen.

Vierailija
45/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tähänastiset horinanne älykkyydestä sisällön suhteen tullenevat anaalista: säälittävää itsekehua ja loppuun kaluttua narratiivia!

Hohhoijaa. On tuokin yksi tapa osallistua keskusteluun, ja todistaa kaikille miten vajaalla omat aivot käy.

Vierailija
46/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät lajitoverit haaveilko lainkaan älykkyydestä. Koko globaali katastrofi on ns. "älykkään" valkoisen miehen aikaansaannosta, eli meidän!

Eipä ole paljon ylpeydenaiheita tulevaisuutta ajatellen.

Niin ilman älyäkö se katastrofi sitten ratkaistaan paremmin? 

Vierailija
47/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyystestit ja aika moni on sanonut niin. Itse kyllä epäilen että niissä testeissä on jotain vikaa kun ovat niin helppoja.

Minäkin epäilen. Liian helpolta ovat tuntuneet. 

Vierailija
48/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ihan arkielämässä huomaa, kun on ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
49/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testin mukaan olen älykkäämpi kuin 97% suomalaisista. Laajemman (WAIS) testin mukaan olen älykkäämpi kuin 98%. Kyllä minä jo ennen Mensan testissä käyntiä ajattelin olevani jossain määrin älykäs, siksihän testiin meninkin, että tietäisin siitä tarkemmin. Kukaan testiin houkuttelemistani kavereista ei saanut testistä yhtä huonoa tulosta kuin minä. 

Vierailija
50/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on vähän hankala, koska ihmiset ymmärtää älykkyyden niin omilla, erilaisilla tavoillaan. Ymmärrän sen, että matemaattiset kyvyt ovat eräs mittari mittaamaan yhtä älyn haaraa, mutta itseäni lähinnä kammoksuttaa ja säälittää, jopa vähän halveksuttaa ihmiset, jotka prassailevat tällaisten älykkyystulosten turvin. Huom. Prassailevat, en valita tässä nyt vain asian puhtaasta toteamisesta. Omasta elämänkatsomuksestani käsin älykkyys koostuu erilaisista hiffauksen tasoista, ja niitä ovat sekä nuo matemaattiset kyvyt, mutta myös empatia, sosiaaliset taidot ja intuitio. Jos olet määly ihminen, pidän sinua todella tyhmänä. Itseäni pidän kohtalaisen älykkäänä, sillä omaan kaikkia noita kykyjä sopivasti. Sopivan älykästä keskusteluseuraa, jossa voidaan oikeasti käydä dialogia, jossa kuunnellaan, sisäistetään ja vastataan, on yllättävän hankala löytää. Ei mahdotonta, mutta ei ihan jokapäiväistä. 

Vierailija
51/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään älykäs ei pyöri tällä palstalla. Ette siis ole älykkäitä, M.O.T

Vierailija
52/98 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin äidinkielestä pänttäämättä l:n. Lähes täydet pisteet. Tuskin olisi onnistunut, jos olisin tyhmä. Jos sulle tulee parempi olo, että muut on kateellisia sun matemaattisista kyvyistä, niin voin olla kateellinen.

Jaa. Minua kiinnostaa, miksi sinulle tulee parempi olo ilmoittaessasi tuntemattomalle vertaisellesi, ettet arvosta hänen älyään koska itsekään et ole tyhmä. Mitä jos vain arvostaisit omia kykyjäsi sen sijaan, että raatelet toista, jolla on samanlaiset ja riittävästi törkeyttä luonteessa ollakseen jopa ihan tyytyväinen asiaan?

Ja sitä paitsi, mahdoitko edes kommentoida kärkkäästi samalle ihmiselle, jota halveksit? Olen alkanut ihmetellä tätä nykyistä kyvyttömyydenpalvontaa ja kykyhäpeää, että jopa kristittyjen lähestymistapa asiaan on paljon terveempi. Jumalan lahjat pitää kiittäen hyväksyä ja käyttää, eikä haudata kynttilää vakan alle. 

Vierailija
53/98 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ja se on minulle kerrottu useasti. Olen ollut koulussa keskiverto-oppilas, joten arvelen etten kuitenkaan ole ihan niin tyhmä kuin jotkut luulevat minun olevan.

Vierailija
54/98 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama juttu kun suurin osa sanoo olevansa  paremppia autolla ajajia  kuin keskiverrot.

Mutulla arvioituna oletettavasti juuri noin. Varmaan siksi ap kysyi, että mistä tiedät?

Vierailija
55/98 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pyörin tällä palstalla 🤗

Voitaisiin tutkia mitä kuukausi aktiivisesti tällä palstalla tekee aivoille? Jos kokeilisi vaikka kesälomalla miten käy ja onnistuuko töihin/kouluun paluu sen jälkeen kitkattomasti.

Vierailija
56/98 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ja aina hävettänyt tämä tyhmyys. 😥 Jotenkin jouduin aina älykkäiden hampaisiin ja kiusattavaksi kun ne piti tyhmänä. Ylipaino jo sellainen että pidettiin muita tyhmempänä.

Kummallista silloin kun ei ollut ylipainoo niin pidettiin älykkäänä pelkän ulkonäön mukaan vaikkei ollut mikään älykäs.

Ihmiset taitavat olla huonoja arvioimaan älykkyyttä (omaansa ja toisten)? Arvioon voivat vaikuttaa mainitsemasi painon lisäksi esim. ulkonäkö muutenkin, sukupuoli, ikä, luonteenpiirteet, kehonkieli, puhetapa, ammatti jne. Mielestäni toisen ihmisen älykkyyttä on vaikea arvioida (jos henkilö on normaaliälyinen, mutta ei poikkeavan älykäs) ja en ole koskaan ymmärtänyt miten ihmiset sen tekevät lyhyen tuntemisen jälkeen. Tuo hoikkana älykäs ja ylipainoisena tyhmä esimerkki saattaa selittää jotain?

Vierailija
57/98 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin itseni irti punavihreydestä ja nyt näen asiat paljon laajemmin, enkä usko enää median valheita. Aloin ajattelemaan itse ja nyt huomaan olevani aina askeleen edellä muita. 

Vierailija
58/98 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama juttu kun suurin osa sanoo olevansa  paremppia autolla ajajia  kuin keskiverrot.

Ja siihen nainen valehtelee aina kotiinpäin - bonukset päälle!

Vierailija
59/98 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen luontoon kuuluu olla älykäs ihan jo elämästä selviytymisen kannalta. Elämän kehittäminenkin on vaatinut älykkyyttä.

Vierailija
60/98 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kovin älykäs mutta viisas olen. 

Nehän kuuluvat myös yhteen viisaus tulee kokemuksesta ja opista elämässä. Sehän on älykkyyttä myöskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme