Oletko älykäs? Mistä tiedät?
Kommentit (98)
En ole koska kirjoitin tämän tekstin.
En varmasti ole älykäs. Jos olisin älykäs, olisin varmaan keksinyt tämän 10 vuoden aikana, että mitä ihmettä mun pitää tehdä, jotta saisin tyttöystävän.
Siitä että en ole edes yrittänyt kertoa sellaisista jutuista, joista tiedän, että vain tosi harva tässä maassa tietää. Liittyy itseeni, sekä myös muihin
Jotkut luulevat tietävänsä mistä kyse, mutta aivan varmasti eivät tiedä kuin pienen osan. En olisi saanut pelkästään sanatonta seuraamista, se on varma. Tirskahdus. En voisi varmasti kulkea rauhassa missään enää, se on varma.
Myöskin siihen, että olen tajunnut joitain asioita tarvitaan jonkinlaista päättelykykyä hyvän muistin lisäksi. On kyse kuitenkin vuosikymmenien tapahtumista. Väitän, että moni samoilla vihjeillä ja muistilla ei olisi osannut yhdistää asioita tai olisi jotain alkanut ajattelemaan jotain kovin kummallisia. Hauskaa kun realisti yritetään tehdä vähän sellaiseksi höpräröksi ja valehdellaan paljon. Aika kurjaa muuten saada ihmiset jonkun perään valheilla.
Ihmisillä kun tuppaa olemaan liikaa uskoa sattumuksiin ja monet uskovat heti, jos kertojana on joku koulutettu ja korkeassa asemassa oleva. Ei epäillä asioita, jos niiden toteuttamiseen olisi tarvittu rikoksia ja paljon ihmisiä ja motiivia ei tajuta. Moni ajattelee: "Eihän kukaan nyt tuollaista tekisi." Se että ei usko tippaakaan mihinkään yliluonnollisuuksiin auttaa vähän päättelemään, mitä oikeasti on ollut.
Luulisin. Koulu on ollut minulle aina kohtuullisen helppoa, minulla on jo yksi yliopistotutkinto ja nyt opiskelen toista matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa, ja keskiarvo on 4,88.
Virallisen Mensan testin mukaan olen, kuulun ylinpään 1%:iin.
Älykkäät eivät kuluta työaikaansa kirjoittelemalla vauvapalstalle?
Kirjoitin pitkästä matikasta L:n pänttäämättä.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät tekee vähän töitä, ja vapaa-aikaa on paljon.
Älkää hyvät lajitoverit haaveilko lainkaan älykkyydestä. Koko globaali katastrofi on ns. "älykkään" valkoisen miehen aikaansaannosta, eli meidän!
Eipä ole paljon ylpeydenaiheita tulevaisuutta ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät lajitoverit haaveilko lainkaan älykkyydestä. Koko globaali katastrofi on ns. "älykkään" valkoisen miehen aikaansaannosta, eli meidän!
Komppaan. Kyllä se älykkyys on ollut melkoisen vajavaista tuloksista päätellen. Vain alkuperäiskansat elävät luonnon kantokyvyn mukaisesti ja hyvä niin.
Vielä en ole päässyt sellaista älykkyystestiä tekemään, jossa ei maksimitulosta olisi tullut. Vähempikin riittäisi, onhan se rasittavaa ymmärtää, miten hullusti asiat maailmassa on järjestetty.
Olen älykäs koska älyän sen. Pettämätön logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, jollainhan se aika on saatava kulumaan kun työt on tehty puolessa ajassa ja ylimääräistä tehdäkseen pitäis olla vähän tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan. Kyllä se älykkyys on ollut melkoisen vajavaista tuloksista päätellen. Vain alkuperäiskansat elävät luonnon kantokyvyn mukaisesti ja hyvä niin.
No eihän ihmiskunnan "saavutukset" mitään yksilön älystä kerro. Aika harvakseltaan älykkäitä on johtamaan valittu, varsinkaan demokratiassa.
Vierailija kirjoitti:
Sekoitatte älykkyyden ahneuteen.
Älykkyystestistä 130 (kaksi eri testiä), olen älyä vaativassa työssä ja saan hyvää palkkaa. En ainakaan tyhmimmästä päästä ole.
Koulumenestys, ongelmanratkaisukyky, sosiaaliset taidot. Esim. peruskoulu oli niin naurettavan helppo opinahjo, ettei tarvinnut edes olla nenä kiinni kirjoissa, läksytkin jäi tekemättä, ja silti ysejä ja kymppejä. Korkeakoulutasolla joutui jo vähän lukemaankin, mutta sekin oli vain ahkeruudesta kiinni miten siellä menestyy, mitään vaikeata siinä ei ollut. Kyllä sen huomaa, niin itse kuin muutkin, jos oikeasti leikkaa keskivertoa paremmin. Niin ja livahtipa se Mensankin virallinen testi aika ylväisiin lukemiin, kun siihen vedonlyönnin myötä aikanaan osallistuin.
Nämä mainitsen näin vain nimettömänä, arjessani en tällaisilla kehuskele, olisi aika kornia.
En ole ja aina hävettänyt tämä tyhmyys. 😥 Jotenkin jouduin aina älykkäiden hampaisiin ja kiusattavaksi kun ne piti tyhmänä. Ylipaino jo sellainen että pidettiin muita tyhmempänä.
Kummallista silloin kun ei ollut ylipainoo niin pidettiin älykkäänä pelkän ulkonäön mukaan vaikkei ollut mikään älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin pitkästä matikasta L:n pänttäämättä.
Vau! Pitäskö oikein kumartaa??
Ai kun kerrankin näkisi älykkyyskeskustelun, jossa kukaan ei olisi alentamassa älykkyyden merkitystä, omaansa tai muiden.
Olen älykäs. Tiedän sen aikaansaannoksistani ja siitä, miten helppo ne on ollut saavuttaa. Ja siitä, miten usein näen syyt, minkä takia toiset alkavat luetella liturgiaa, kuten se, ettei älykkyys ole tärkeintä tai itsessään arvokasta. Onhan se ymmärrettävää tässä hyvänmielenkulttuurissa, jossa kaikkien kuuluu olla samalla viivalla vaikka sitten vähän väkisin. Paitsi sen porukan mielestä, joista muiden potkiminen on ansaittua koska potkittavana olo jo todistaa ettei heillä ole älyä tarpeeksi ja potkijalla itsellään taas on. Molemmat joukkiot ovat vaarallisia hihhuleita, koska faktat eivät merkitse eikä niitä tarvitse ottaa huomioon. Ne pitää vain saada kieltää ja pitää kovaa älämölöä päälle.