Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko älykäs? Mistä tiedät?

Vierailija
19.06.2024 |

?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mutten tiedä vielä miten. 

Vierailija
82/98 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa suoraan että en ole älykäs. Ne on ne geenit, ei miun puolelta sukua ole kukaan käynyt mitään yliopistoja tai muita korkeakouluja, vaan tyhmää porukkaa kaikki ja duunarihommissa. Onneksi sentään mieheni on huippuälykäs mensalainen, niin joku tolkku sentään meidänkin perheessä.. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ÄO- testejä on uskominen niin olen hieman keskivertoa älykkäämpi.

ei se niin mee oot perustyhmää viksumpi muttei se susta älykästä tee :D

Vierailija
84/98 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tiedän mitä kaikkea en tietä

Vierailija
85/98 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin pitkästä matikasta L:n pänttäämättä.

Minun kummityttöni kirjoitti myös ällän pitkästä matikasta. Nostan hattua. 

Vierailija
86/98 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin joskus nuorena olevani hirmu fiksu vaikken saanut koulusta poikkeuksellisia arvosanoja. Kävin jopa Mensan testissä ja sieltä tuli tulos 129. Hyväksyin olevani sellainen keskifiksu. Olen nyt paljon vanhempi, ja se vaikuttaa ällitysttävän paljon äo:oon, olisko kuuttakymppiä käydessä jo mennyt satasesta läpi? Toki ikä tuo viisautta mutta myös kaavamaista "helppoa" ajattelua. Olen toki laajasti kiinnostunut, utelias ja ajan ilmöihin myönteisesti suhtautuva ihminen joten en ihan niin kalkkis kuin moni ikäiseni, mutta suunta on ihan vääjäämätön.

Oma äitini sai aikonaan historiallisen kovat pisteet työhaastettalun äo-testissä ja nyt ajatus katkeaa jo kesken lauseen, niin että kyllä se katoaa.  

Vierailija
87/98 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä älykkyys oikeastaan on? Ja onko sillä tekemistä sen kanssa, miten menestyt elämässä? En ole kovin älykäs, mutta olen viisas ja harkitseva. nainen50v

Vierailija
88/98 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muut sanoo älykkääksi

Lisäisin tähän, että jo koulunkäynnin alusta opettajat ovat sanoneet sen vanhemmilleni. Lisäksi töissä tehtiin pienen kotimaan matkan yhteydessä koko osastollemme älykkyystesti, josta minä sain hyvät arvosanat. Testin pitäjä keskusteli kanssani, että olen paljon älykkäämpi kuin osastomme pomo, joka ei kovin hyvin pärjännyt testissä. Hän vannotti minua menemään kunnianhimoisempaan opiskeluun kuin mitä olin aiemmin tehnyt.

Valitettavasti elämäntilanne ja suuri velka omakotitalon rakentamisesta (työmaalla piti olla aina heti töiden päätyttyä apulaisena meidän molempien, että säästetään rahaa). Ei siis mitään mahkuja eikä aikaa etsiä mielenkiintoinen opintosuuntaus ja lukea pääsykokeisiin. Lisäksi paikkakunnsllani ei silloin vielä ollut yliopistoa. Oli ainoastaan kauppakorkeakoulu.

Myönsin käyneeni lyhyen opiskelun lukion jälkeen, koska halusin nopeasti töihin tienaamaan rahaa, jota ei todellakaan tullut ovista ja ikkunoista. Palkankorotusvaatimuksiin ei suostuttu, joten vaihdoin em. syystä lyhyessä ajassa kaksi kertaa työpaikka ennenkuin pääsin tavoitteeseeni. Siellä palkankorotuksia sai, kun vain pyysi kunnes palkat jäädytettiin joka paikassa 90-luvun laman takia. Niinpä laman puolivälissä jälleen vaihdoin työpaikkaa,

Vierailija
89/98 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan keskivertoa tyhmempi (tai näin oletan, en ole missään testeissä käynyt), olen todella huono kaikenlaisesta kuviopäättelyssä ja muutenkin aika hidas oppimaan uusia asioita. Silti kirjoitin kuusi laudaturia (joista yksi pitkä matematiikka), olen suorittanut korkeakoulututkinnon ns. vaativaksi mielletyltä hakupainealalta ja löydyn nykyään verokoneesta. Jotenkin huvittaa miten paljon tästä älyykkysosamäärästä jaksetaan jauhaa, ikään kuin se kertoisi mitään ihmisen menestyksestä opinnoissa, töissä tai elämässä ylipäätään 

Vierailija
90/98 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan keskivertoa tyhmempi (tai näin oletan, en ole missään testeissä käynyt), olen todella huono kaikenlaisesta kuviopäättelyssä ja muutenkin aika hidas oppimaan uusia asioita. Silti kirjoitin kuusi laudaturia (joista yksi pitkä matematiikka), olen suorittanut korkeakoulututkinnon ns. vaativaksi mielletyltä hakupainealalta ja löydyn nykyään verokoneesta. Jotenkin huvittaa miten paljon tästä älyykkysosamäärästä jaksetaan jauhaa, ikään kuin se kertoisi mitään ihmisen menestyksestä opinnoissa, töissä tai elämässä ylipäätään 

Yksikään keskivertoa tyhmempi ei kirjoita kuutta laudaturia, koulumenestys ja älykkyys korreloivat hyvin vahvasti 

Vierailija
91/98 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

169 mitattuna ja psykologien mukaan myös huomattavasti keskivertoa älykkäämpi. Palstalaisten mukaan täysi I D I O O T T I ainakin jossain ketjuissa.

Vierailija
92/98 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huippuälykäs ja tiedän sen siitä kun tuon joka ilta kauniita naisia baarista kotiin.

Vierailija
93/98 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin pitkästä matikasta L:n pänttäämättä.

Minun kummityttöni kirjoitti myös ällän pitkästä matikasta. Nostan hattua. 

Ei ole tuo mikään saavutus eikä kerro älykkyydestä mitään. Minä kirjoitin nimittäin myös ja oma p-arvo 4 eli hieman keskivertoa tyhmempi

Vierailija
94/98 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä älykkyys oikeastaan on? Ja onko sillä tekemistä sen kanssa, miten menestyt elämässä? En ole kovin älykäs, mutta olen viisas ja harkitseva. nainen50v

Itse olen miettinyt että voiko jäätyminen vaikuttaa ongelmanratkaisukykyyn, jota älykkyys yksinkertaisesti määriteltynä on. Itse sain testissä tuloksen 110 vastattuani hädin tuskin puoleen nettitestin kysymyksistä, eli ne menivät varmaan kaikki oikein (odotin imbesillin tulosta koska aika vastasin niin vähään), ongelma oli, että aikaraja jähmetti ajatteluani joka ikisessä kysymyksessä. Tuijotin tehtävää, mutta aivoissa ei tapahtunut ongelmanratkaisua, mietin vain aikarajaa.

Vierailija
95/98 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin läpi koulujen se "seiskan oppilas" tekemällä läksyt 15 minuuttia ennen tuntia ja käytännössä panostamatta mihinkään. Tekeekö se minusta keskivertoa fiksumman vai tyhmemmän? 

Vierailija
96/98 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa älykkyyttä vaikea arvioida. Alykkyys testit ei mittaa monesti kuin matemaattis-loogista päättelykykyä ja tehokkuutta. Myös tämmöinen harkitsevaisuus ja ajattelukyky voi olla älykästä. Vanhemmiten ehkä vähän hidastuu eikä pärjää enää aikarajoitteisissa älykkyystesteissä.

Vierailija
97/98 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluälykäs tasoa 9 mutta sosiaalisesti en osaa pelata ja minua ei pidetä kovin fiksuna. Iän myötä olen oppinut viihtymään roolissani ja pärjään ok.

Vierailija
98/98 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helpolla sain luokan parhaita arvosanoja viimeksi koulua käydessäni. Siitä on kyllä aikaa. Paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi