Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan palkkio. Mikä on kohtuullinen?

Vierailija
18.06.2024 |

Onko missään yhtiössä niin suurta summaa kuin meidän taloyhtiössä jossa pj saa 600 euroa / vuosi?

Mielestäni se on suurin summa mitä olen kuullut. Miten on, millaisia palkkiota muualla maksetaan?

Kiinnostaa, talo on aika uusi 5 vuotias ja töitä kuulema niin paljon, että halusi noin suuren palkkion.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 3000€.

Ja höpö höpö. Älä Leena yritä.

Vierailija
22/44 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut pyytäis satasen, poliitikko viisi tonnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinani vuoden hallituksen pj. Kokemuksen jälkeen en missään nimessä alkaisi uudestaan, vaikka saisin 4000 vuodessa. 

Karsea määrä hommia ja ikuisia valituksia.

asianajaja

Vierailija
24/44 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinani vuoden hallituksen pj. Kokemuksen jälkeen en missään nimessä alkaisi uudestaan, vaikka saisin 4000 vuodessa. 

Karsea määrä hommia ja ikuisia valituksia.

Sama kokemus. 2 v ja ei koskaan enää uudestaan. Tehtävässä pitää olla kohtelias, avulias ja ystävällinen - eikä sekään riitä. Tuli mieleen: joudut olemaan vaikeavammaisen tai 5-vuotiaan mielisairaan tasolla olevan henkilökohtainen avustaja.

Vierailija
25/44 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuha nikotiinipusseissaan pysyy 

Vierailija
26/44 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Meillä tässä talossa hallitus työskentelee kuin salaseura, ei tehdä juuri mitään talon yleisen edun hyväksi, ei hoideta porraskäytäviä kunnolla, ei hoideta pihaa eikä uskalleta pitää talkoita jostain syystä. Summa 600,- ei ole päätähuimaava, mutta kun ei ole paljon hallituksella eikä varmaan pj:llä tekemistä näin uudessa talossa. Kuulema 3 etäkokousta viime kaudella. Ap

Ei hoideta porraskäytäviä eikä pihaa? Eihän se nyt hallituksen vastuulla ole pihatöitä tehdä. Ja niitä talkoitakin voi järjestää ihan kuka haluaa. Kai sä yhtiökokouksessa olet käynyt ja kertonut esimerkiksi tuosta, että piha-alueisiin pitäisi panostaa. Huoltoyhtiöhän monessa paikassa on. Ja itse olen vaan jäsen ja meillä esimerkiksi hallituksella on Whatsapp-ryhmä. Yllättävän paljon sitä vuoden aikana tulee yhtä jos toista asiaa hallitukselle, vaikka kokouksia olisikin vain muutama. Mutta eipä niissä yhtiökokouksissa ikinä vapaaehtoisia löydy. 

Vierailija
27/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas sinä, näsäviisas.Olen tod. käynyt kokouksessa ja olen itse hoidellut pihaa monta vuotta. Ei talkoita kerrostalossa kuka vaan ala omilla varoilla järjestelemään ja ostamaan tarvikkeita.

Kyllä se on hallituksen asia ja myös se, että pihaa hoidetaan järjestelmällisesti myös se on hallituksen tilaama asia. Hallitus päättää esim. tilaako porraskäytäviin vuosittaiset ns. peruspesut vaiko ei.

Meillä on passiivinen ja tyhmä hallitus, siinä se.

Vierailija
28/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ketju tyhmä aihe..

Vierailija
29/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suuri, että palkkio kattaa mahdollisten töppäystesi kulut, jos sinut haastetaan oikeuteen laiminlyöntien tms vuoksi ja oikeusturva/vastuuvakuutukset eivät kata noita korvausvaateita.

Ihan nimelliset nuo palkkiot ovat vastuuseen verrattuna. 

Vierailija
30/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että noin max 20 % osakkaista hoitaa hommat ja loput heiluttelevat huuliaan. 

Vierailija
31/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sinä jauhat tätä samaa?

Vierailija
32/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran homma toi pj:n posti.

600 kuulostaa erittäin kohtuulliselta. Itse en tuolla lähtisi.

Vierailija
33/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1000 euroa ja hallituksen jäsenille 500 euroa. Rahanahneita idiotteja kaikki.

Vierailija
34/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas sinä, näsäviisas.Olen tod. käynyt kokouksessa ja olen itse hoidellut pihaa monta vuotta. Ei talkoita kerrostalossa kuka vaan ala omilla varoilla järjestelemään ja ostamaan tarvikkeita.

Kyllä se on hallituksen asia ja myös se, että pihaa hoidetaan järjestelmällisesti myös se on hallituksen tilaama asia. Hallitus päättää esim. tilaako porraskäytäviin vuosittaiset ns. peruspesut vaiko ei.

Kai teillä isännöinti on ulkopuolelta ostettuna? Tee isännöitsijän kautta hallitukselle tiedoksi, että haluat järjestää talkoot ja liität luettelon tarvittavista tarvikkeista. Mikäli asia kuitataan onnistuvaksi, niin käyt ostoksilla ja kuitit isännöitsijälle ja saat rahat takaisin. Isännöitsijälle voit myös valittaa huonosta huoltoyhtiöstä ja hänen tehtävänsä on viedä viestiä eteenpäin. Huoltoyhtiöön saa myös itse soitella, ei siihen hallitusta tarvita.

Vierailija
35/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä + kirjanpitäjä hoitaa kaikki juoksevat asiat.

Pj + hallitus vastaavat(tarkastavat) tilikauden päätteeksi, että isännöinti  on toiminut oikein

Vierailija
36/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin suuri, että palkkio kattaa mahdollisten töppäystesi kulut, jos sinut haastetaan oikeuteen laiminlyöntien tms vuoksi ja oikeusturva/vastuuvakuutukset eivät kata noita korvausvaateita.

Ihan nimelliset nuo palkkiot ovat vastuuseen verrattuna. 

Mehän aina ensiksi äänestää ettei heillä ole vastuuta mistään.

Vierailija
37/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 600 eurolla (miinus verot) saa asiantuntevan ja asioihin tarttuvan pj:n, hinta ei ole lainkaan paha. Toki riippuu taloyhtiön koosta, iästä ja siitä, millaisia remontteja tms. on menossa.

Mun mielestä vuosipalkkio on hyvä, koska hallituksen toiminta on paljon muutakin kuin kokouksia - jos siis on sellainen hallitus, joka hoitaa talon asioita. Olen itse ison taloyhtiön hallituksessa jäsenenä, ja joka viikko me jotain juttua puidaan.

Vierailija
38/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te valittajat, millä tavalla nuo kokouspalkkiot tms. ovat teiltä pois?

Ihme kateutta.

Ja ei, en itse ole hallituksessa 

Vierailija
39/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et ole mennyt hallitukseen?

Vierailija
40/44 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä 24 huoneistoa ja hallituksen puh.johtajalle maksetaan 800€/v + puhelinkuluja yms. kuluja 100€/v.

Näin on ollut n. 5v eikä paikalle ole hinkua. Kaikki mieluimmin kieltäytyvät. Itse en ryhtyisi hallituksen pj. ei niin isoa korvausta löyty 

Jos pidät ap. kalliina, miksi ihmeessä et hakeudu yhtiökokouksessa hallituksen ja kun hallitus valitsee puh.joht. ilmoita itsesi tehtävään. Voidaan sitten keskustella, onko korvaus paljon vai ei. 

Moni taloyhtiö on joutunut palkkaamaan hallituksen ulkopuolelta, kun halukkaita taloyhtiöstä ei löydy ja yleensä hallituksen kokouspalkkio on jo 300-500€/kokous/jäsen ja puh.joht. tuplaten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan