Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa? Voiko autistisen lapsen tunnistaa jo vauvana?

Vierailija
30.01.2007 |

onko minkä laisia oireita?

en saa 8 kk poikaani mitään kontaktia :( on muutenkin vakava ja outo.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei käännä päätään kun häntä kutsuu eikä naura sellaisille jutuille mille muut vauvat aina kikattaa...vaikea sanoa.

Vierailija
2/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuulo tutkittu? Ettei lapsi olisi kuuro tai huonokuuloinen? Onko ollut paljon korvatulehduksia? Kuulon huonous voi olla myös korjattavissa putkilla jos syy on liimakorva.

Mitä neuvolassa on lapsesta sanottu? Onko th pätevä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastasi kuvauksia, mutta on kyllä sosiaalinen tapaus, vaikka hyvin harvoin reagoi esim omaan nimeensä. Ollaan pistetty paksukalloisuuden piikkiin...

Vierailija
4/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta on 8 kk lääkäri. Kuulee se kyllä hyvin, sitä ei vaan kiinosta muut ihmiset. Vaan omat näperrykset....

Vierailija
5/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset ovat myös yksilöitä. Ehkä myöhemmin autistisen diagnoosin saanut voi myöhemmin sanoa, että lapsi oli vauvanakin jo omanlaisensa, mutta en mä pientä vauvaa vielä autistiseksi sanoisi.

Mutta kieltämättä itse jo huolestuisin sen verran, että ottaisin neuvolassa puheeksi.

Vierailija
6/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www. saunalahti. fi/kup/syndroma/autismi. htm

Vierailija
7/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siis voisiko JOKU kertoa millaisia merkkejä ovat autistisen lapsen merkit??

mutta sen mitä mä tiedän (ja huom en ole mikään asiantuntija!) oli ns. " helppo vauva" . Itki nälästä ja muista vaivoista, mutta viihtyi tuntikausia yksin. Mitään seurankaipuuta ei ollut. Oli tosi vakava, ei naureskellut. Mutta tässäkin tapauksessa tutkimukset aloitettiin paljon myöhemmin. Vasta puheenkehityksen (siis kehittymättömyyden) ja epilepsian takia alettiin epäillä. Koska nuo vauvan " oireet" nyt ovat vähän tuollaisia, että varmaan moni ihan tervekin voi olla tuollainen.

16

Vierailija
8/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan terveeseen vauvaan saa autismin merkit sopimaan.

Mene siis neuvolaan ja puhu asiasta.

Vierailija
9/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsesi ei ota kontaktia. meillä poika otti kontaktia, mutta nimeänsä ei tunnistanut. nyt poika 5v. ja sai kehitysvamma diaknoosin. oli pienenä aivan autistisen lapsen oloinen. vieläkin on autistisia piirteitä.

todennäköisesti lapsellasi on jotain, mutta sitä ei voi vielä tietää mitä se on. kuvauksesi perusteella en voi ainakaan minä sanoa, että kaikki on hyvin. ehdottomasti hakemaan apua. toivon että kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi