Miksi kerrostaloasunnosta on niin vaikea lähteä ulos?
Asun 7 kerroksessa. Jotenkin se ulos lähteminen on niin vaikeeta. Varmaan jos asuisin jossain omakotitalossa, o0lisin koko ajan ulkona. Varsinkin kesällä. Ei vaan kiinnosta lähteä ulos. On niin iso prosessi :D
Kommentit (46)
Itse asiassa en ole. Työpäivän jälkeen olen niin väsynyt, että rötkähdän sängylle ja en pääse enää ylös. Ihanaa olis viettää aikaa ulkona!
Mikä pakko ulos on lähteä? Mä lähden seuraavan kerran ulos perjantaina, kun pitää mennä kauppaan.
Ovesta ulos, hissillä alas, ovesta ulos.
Todella vaikea operaatio... ei pysty...
Kuka vapaaehtoisesti haluaa asua jossain tunkkaisessa betonikuutiossa, jossa ylhäällä, alhaalla, oikealla ja vasemmalla ventovieras tyyppi, johon et halua tutustua.
Voin listata pari arvausta.
-Ympäristö, onko tietä ja vilinää liikaa, melua, ilmansaasteita tms.
-Onko ympäristö vieras, ei vaikkapa lapsuuden alue.
-Pitkä matka hissillä ylös ja alas. Kotonakin on usein tehtävää ja oltavaa.
-Ruuhka-ajat, aika harva haluaa silloin lähteä tungeksimaan ellei ole pakko. Ehkä kulkee muutenkin tarpeeksi usein ulkona.
-Tuntemattomat naapurit ja ihmiset alueella. Jotenkin eri tuntuma kaikilla asuinalueilla, kuin yö ja päivä.
-Jos paikkakunta on pieni, saisi rauhassa mennä? Isossa on kaikenlaista menopeliä ja kulkijaa.
-Haluaa suojautua toisinaan ja "käpertyä vilttiin", jos lukenut vaikka uutisia joissa tapahtuu sitä sun tätä. Viileää tai kuumaa?
-Sään vaihtelut. Muut kauppareissut ja tehtävät joita oli jo tarpeeksi.
-Koti on tuttu paikka. Vaikka kerrostalo on tavallaan hieman kolkko. Liikaa naapureita, "reviirit" menevät ristiin tuntemattomien ja täysin erilaisten ihmisten kanssa, eri elämäntilanteet, ollaan liian lähekkäin kiusallisesti.
-Hyttysiä illalla nyt ulkona ja muuta sellaista.
-Välimatkat, kaikki ei ole lähellä, edes hiljainen puisto tms.
Kannustusyläpeukku aapeen uloslähdölle!
Vierailija kirjoitti:
Kuka vapaaehtoisesti haluaa asua jossain tunkkaisessa betonikuutiossa, jossa ylhäällä, alhaalla, oikealla ja vasemmalla ventovieras tyyppi, johon et halua tutustua.
Kuka vapaaehtoisesti haluaa asua omakotitalossa joka on loputon työmaa? Jos ei ole naapureita lähimaillakaan, asut jossain hevon perseessä kaukana kaikesta.
sun 7 kerroksessa. Jotenkin se ulos lähteminen on niin vaikeeta. Varmaan jos asuisin jossain omakotitalossa, o0lisin koko ajan ulkona. Varsinkin kesällä. Ei vaan kiinnosta lähteä ulos. On niin iso prosessi :D
Mieti ,olet rivitalossa,omakotitalossa olet sekunnissa ulkona..no miten se kerrostalo,hissillä... juosten portaita alas minuutti,kaksi,ostokset yläkertaan kun hissi ei toimi ja jalat huonossa kunnossa,puolituntia ....kuutiotalo on vaan paskaa.
Rappukäytävään meno on iso kynnys. Ahdistaa että törmää naapuriin. En pidä ihmisistä ja ulkonakin niitä on liikaa.
Koska ei ole sitä omaa pihaa jossa hengailla rennosti tai tehdä jotain pihahommaa tms.
Vika ei ole talossa vaan päässä. Sinänsä huonompi juttu ja vaikeampi korjata.
Huomasin joskus että kerrostalossa voi olla millin "maadoittamattomampi" kuin kaksikerrosrivarissa. Mutta itse oon sen saanut korjattua jo aikaa sitten. Entä ravinto, virkeys ja juoma. Oman pihan puute vaikuttaa varmasti monella.
Sama ongelma. Yritän lähteä heti ensimmäiseksi aamulla ulos kävelylle, koska myöhemmin se menee jahkailuksi. Ulkona ihmettelee, että mikä siinä on niin vaikeaa.
Vika ei ole talossa vaan päässä. Sinänsä huonompi juttu ja vaikeampi korjata.
No koita korjata se,mitä osia sulta puuttuu,voin lähettää sulle korjausarjan ,tosin ne on made in Kiina.
Olen huomannut saman kun ap. Kyllä kynnys lähteä ulos on paljon korkeampi kerrostalossa, kun jos olisi oma piha. Ainakin silloin kun on väsynyt, sttessaantunut tai vähän kipeä.
Mua ahdistaa rappukäytäva ja hissi ja raput. Mutta kun pääsen ulko ovesta ulos helpottaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman kun ap. Kyllä kynnys lähteä ulos on paljon korkeampi kerrostalossa, kun jos olisi oma piha. Ainakin silloin kun on väsynyt, sttessaantunut tai vähän kipeä.
Ja työttömänä, kun naapurit utelee asioita. Olen sisällä.
Oletko pitkäaikaistyötön?