Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kerrostaloasunnosta on niin vaikea lähteä ulos?

Vierailija
18.06.2024 |

Asun 7 kerroksessa. Jotenkin se ulos lähteminen on niin vaikeeta. Varmaan jos asuisin jossain omakotitalossa, o0lisin koko ajan ulkona. Varsinkin kesällä. Ei vaan kiinnosta lähteä ulos. On niin iso prosessi :D

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhosin asua kerrostalossa siksi, kun omasta asunnosta ei pääse suoraan ulos. Olen siis maalta ja olen tottunut että ovesta pääsee heti luontoon.

Vierailija
22/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se, kun astut alaovesta ulos keskelle betoni-viidakkoa, tulee tunne "taistele tai pakene"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olin ainoa jolla on tällaisia hankaluuksia. Sekin on yksi ongelma, ettei ole mitään kohdetta siellä ulkona. Asfaltti hohkaa epämiellyttävän kuumana ja nurmikot ovat täynnä ihmisiä.

Vierailija
24/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene parvekkeelle. Helppoa ja olet ulkona. Parvekeesta saa edullisesti ihanan "pikkupihan" jossa voi nauttia elämästä.

Vierailija
25/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vapaaehtoisesti haluaa asua jossain tunkkaisessa betonikuutiossa, jossa ylhäällä, alhaalla, oikealla ja vasemmalla ventovieras tyyppi, johon et halua tutustua. 

Kuka vapaaehtoisesti haluaa asua omakotitalossa joka on loputon työmaa? Jos ei ole naapureita lähimaillakaan, asut jossain hevon perseessä kaukana kaikesta.

Mikä ihmeen "loputon työmaa"? Osaatko edes kertoa? Ja vaikka jostain kumman syystä sellainen olisikin niin eipä ainakaan tarvitsisi asua betonikopissa kaikenlaisten mulkkujen ympäröimänä ja seinänaapurina.

Vierailija
26/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia en suostu asumaan ilman parveketta. Mitä helvettiä siellä ulkona tekee jos mihinkään ei ole asiaa eikä missään saa olla rauhassa?

Vierailija
27/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä se, jos ei ole hissiä ollenkaan ja huonot jalat.

Vierailija
28/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ranskalainen parveke vain. Kuka helvettti tuonkin typeryyden keksinyt? Ranskalaisetko?

Vierailija
29/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole omaa pihaa. Ihmisten ilmoille lähtemiseen on isompi kynnys kun omalle pihalle.

Vierailija
30/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa rappukäytäva ja hissi ja raput. Mutta kun pääsen ulko ovesta ulos helpottaa heti. 

Täähän näyttää olevan suht yleistä. Luulin että samasta ei kärsi kovin moni. Itselläni tätä pahensi yksi aggressiivinen naapuri, muutto helpotti oloa jonkin verran.

Vierailija
31/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut asiaa. Jos asuisin pohjakerroksessa, siis samassa kerroksessa kuin ulko ovi, lähteminen olisi paljon helpompaa! Täältä ylempää on paljon vaikeampi :D

Vierailija
32/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia en suostu asumaan ilman parveketta. Mitä helvettiä siellä ulkona tekee jos mihinkään ei ole asiaa eikä missään saa olla rauhassa?

Tämä! Miksi ulkona ei saa olla rauhassa?! Ihan sama vaikka menisi vain kävelylle. Voi kun voisi muuttua näkymättömäksi.

Vierailija
33/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun aloittajaan, ja omalla kohdallani uskon ongelman johtuneen siitä, että kerrostalosta ulos mennessä piti aina lähteä johonkin, tekemään jotain. Nyt omakotitalossa asuessa varsinkin kesäaikaan voi vain astua ovesta pihalle oleilemaan. Haahuilen omalla pihalla, ihastelen kukkia, makaan riippumatossa ja luen, tms. Kerrostalon pihaa en kokenut niin omaksi, että siinä olisi viitsinyt hengata, eikä meillä siihen ollut edes hirveästi paikkoja. 

34/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vapaaehtoisesti haluaa asua jossain tunkkaisessa betonikuutiossa, jossa ylhäällä, alhaalla, oikealla ja vasemmalla ventovieras tyyppi, johon et halua tutustua. 

Useammalla ei ole rahaa omakotitaloon uuvatti

Vierailija
35/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en ole. Työpäivän jälkeen olen niin väsynyt, että rötkähdän sängylle ja en pääse enää ylös. Ihanaa olis viettää aikaa ulkona!

kyllä OKTssakin on helppo rötkähtää sohvalle työpäivän jälkeen, ja vaikea saada itseään siitä ylös ja ulos.

Vierailija
36/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristö vaikuttaa paljon asumiskokemukseen ja siihenkin, onko uloslähteminen vastenmielistä vai ei. Viihtyisin kerrostalo jossa itse asunut, oli 70-luvun talo isolla pihalla jossa kasvoi korkeita mäntyjä, teki jotenkin koko paikasta paljon seesteisemmän oloisen, kuin nämä nykyiset jossa talot kiinni toisissaan.

Vierailija
37/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en lähde ulos vieressä olevaan ihanaan puistoon voin ottaa lepiä partsilla: täynnä kauniita kasveja ja omaa rauhaa!

Ja joku täällä vihjaili, että kerrostalossa on  jonkun pakko asua. Näin ei ole. Saisin myös tämän pienen kolmion hinnalla tästä aika läheltä omakotitalon mutta en halua. 

Vierailija
38/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! 

Vierailija
39/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovesta ulos, hissillä alas, ovesta ulos.

Todella vaikea operaatio... ei pysty...

Kuvittelisi että seitsenkerroksissa kerrostalossa on hissi tai muuten tulee kunnon liikuntaa kun kävelee takaisin 7 kerroksen edestä portaita. Jopa kaksikerroksissa taloissa on nykyisin hissejä.

Vierailija
40/46 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ongelmia sitä ihmisillä on, mielelläni menen kerrostalon pihaan näkemään ja juttelemaan ihmisten kanssa, kun minun ongelma on yksinäisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä