Miten ihminen voi olla lihava vaikka syö todella vähän?
Aamulla puuroa, lounaalla pari perunaa ja kastikkeet, kahvilla pienen pullan ja iltapalaksi leipää tai korkeintaan lihapiirakan. Grillatessa syö puolitoista makkaraa ja lasillisen sokeritonta limsaa. On silti pullea, ainakin ylä- ja varsinkin keskivartalosta.
Kommentit (170)
Ja toisinpäin, miten voi olla hoikka vaikka syö kauheasti?
Vierailija kirjoitti:
Koska valehtelevat muille ja itselleen kuinka vähän syövät. Salaa vedetään suklaalevy jopa on dipattu majoneesiin.
Ja sitä ALKOHOLIA................ lisäksi huonot unet ja sopivasti stressiä niin jo alkaa kroppa paisua.
Keskitysleirien kuvien oton aikaan Kolmas valtakunta oli romahtanut ja vangit olivat olleet kokonaan ilman ruokaa jo muutaman viikon. Sitä ennen kuukausia hyvin mitättömällä ruualla ja ennen kaikkea lukkojen takana, jolloin ei tarvita itsekuria lainkaan laihtumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisinpäin, miten voi olla hoikka vaikka syö kauheasti?
No olisko vaikka liikunnan takia?
Stressi. Elimistö ei osaa erottaa johtuuko stressi jostain oikeasti vaarallisesta vai jostain muusta ja alkaa säästää ravintoa mahdollisen nälänhädän varalle. Vaihda stressaavasta ympäristöstä pois ja kilot alkaa karista. Toki ei ole työikäiselle ihan helppo juttu, koska lähes kaikki työ on nykyisin loputtoman stressaavaa.
Ensin ap sanoo lihavaksi, sitten se onkin vain ylävartalosta pullea. Eli tuskin mikään hirveän ylipainoinen. Normaalipainon yläpäässäkin voi olla pullea.
Hyvin noilla syömisillä voi lihoa, ainakin lyhyt ja vähäaktiivinen ihminen.
PS. Puolitoista makkaraa ei ole iso määrä.
Juo energiapitoisiajuomia.Muuten keskitysleireiltä olisi selvinnyt paljon enemmän ihmisiä.Suklaalevyssä on +1000 kaloria.
Minä olen tuollainen. Töissä ihmettelen, miten muut syövät lounaan lisäksi aamupalan ja jopa välipaloja kestäen normaalipainoisena, mutta itse pelkän lounaan ja päivällisen syömällä olen aina vaan se sama ylipainoa kantava täti, joka olen ollut nuoresta asti. Mehut, karkit, välipalat ja kaikki muu turha tuli karsittua jo nuorena aikuisena kun niitä pieniä pysyviä muutoksia tekemällä kuulemma laihtuu, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Kuten ei myöskään sillä, että kuljen joka paikkaan kävellen tai pyörällä eli arkiaktiivisuuteni on paljon suurempaa kuin suurimmalla osalla suomalaisista. Omaan monirakkulaiset munasarjat ja kaikki isäni suvun naiset ovat minuakin isompia, joten ehkä tämä kuitenkin johtuu perimästä, vaikkei sellaista vaihtoehtoa tunnu monenkaan mielestä olevan. Lääkäreistä tosin jo useampi on sanonut, että laihtuminen on minulle vaikeaa sairaudesta johtuen ja tärkeämpää on olla lihomatta, mutta kyllähän se harmittaa, että moni normaalipainoinenkin laihtuisi minun elintavoilla siinä missä itse olen ikuinen pullero. Olen esimerkiksi noudattanut kerran orjallisesti superdieettiä eikä paino pudonnut yhtään samalla kun muut kertoivat jopa 8 kg pudotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen. Töissä ihmettelen, miten muut syövät lounaan lisäksi aamupalan ja jopa välipaloja kestäen normaalipainoisena, mutta itse pelkän lounaan ja päivällisen syömällä olen aina vaan se sama ylipainoa kantava täti, joka olen ollut nuoresta asti. Mehut, karkit, välipalat ja kaikki muu turha tuli karsittua jo nuorena aikuisena kun niitä pieniä pysyviä muutoksia tekemällä kuulemma laihtuu, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Kuten ei myöskään sillä, että kuljen joka paikkaan kävellen tai pyörällä eli arkiaktiivisuuteni on paljon suurempaa kuin suurimmalla osalla suomalaisista. Omaan monirakkulaiset munasarjat ja kaikki isäni suvun naiset ovat minuakin isompia, joten ehkä tämä kuitenkin johtuu perimästä, vaikkei sellaista vaihtoehtoa tunnu monenkaan mielestä olevan. Lääkäreistä tosin jo useampi on sanonut, että laihtuminen on minulle vaikeaa sairaudesta johtuen ja tärkeämpää on olla lihomatta, mutta kyllähän se harmitt
Tämä! Mulla ei tietääkseni ole mitään sairautta, mun kulutus vaan on niin pientä. Syön 1300-1500kcal /vrk niin paino pysyy samana. Pitäisi toki liikkua enemmän.
Jos yritän laihduttaa, niin mun täytyy laskea kalorit alle tuhanteen, muuten ei tapahdu mitään. Teoriassa laihtua pitäisi jo alle 1300kcal/vrk mutta silloin alkaa liikunnasta lähteä tehoja, kun ei van enää jaksa, elimistö kompensoi kalorivajetta sillä. Siis vaikka liikkuisin sen 9-10h/vk mitä nytkin, niin kulutan vähemmän ja sitten se pieni kalorien määrän vähennys ei auta mitään.
Mä kuljen myös kaikkialle kävellen tai pyörällä! En edes omista autoa, vaikka asun maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahmii salaa ja sitten syyttää kilpirauhasta, geenejä ja hormoneja.
Hauska "yhteensattuma", että en tiedä yhtäkään ylipainoista, joka EI joisi sokeritonta limsaa.
No minäpä ilmoittaudun. Mitat 168/95, en juo sokerittomia enkä sokerillisia limsoja.
Samoin, samat mitat, en juo limsaa noin ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahmii salaa ja sitten syyttää kilpirauhasta, geenejä ja hormoneja.
Hauska "yhteensattuma", että en tiedä yhtäkään ylipainoista, joka EI joisi sokeritonta limsaa.
No minäpä ilmoittaudun. Mitat 168/95, en juo sokerittomia enkä sokerillisia limsoja.
Samoin, samat mitat, en juo limsaa noin ylipäätään.
Melkein samat mitat 170/92, en juo mitään missä on sokeria tai makeutusaineita. En juo alkoholia, en limsoja, en mehuja, en maitoja, jne. Kahvia juon mustana. Janojuomaksi vettä. Juhlajuomiksi otan kuplivaa, eli hiilihapotettua kraanavettä.
Läskinä oleminen on valinta kysymys. Mä en tajua kylläkään sitä valintaa koko elämäni treenanneena ja kunnossa olleena. Mut sen tiiän et jos oisin läski nii se vi tu ttas nii paljon et tekisin saman tien asialle jotain. Söisin terveellisesti ja menisin salille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihoo, jos vetää päivittäin pullaa ja lihapiirakkaa?
En mä ainakaan liho vaikka syön joka päivä pullaa, kakkua tai piirakkaa. Lihapiirakoitakin menee viikossa useita.
Tehokas ruuan imeyttämisjärjestelmä
Pullaa, lihapiirakkaa ja makkaraa ja kysyt miten voi olla lihava?
Vierailija kirjoitti:
Uudet tutkimukset osoittaa että lihavuus johtuu suurimmaksi osaksi suolistobakteereista, elintapojakin enemmän.
Ja mitenköhän se suolistobakteerikanta on saatu sekaisin? Olisiko sokerilla mitään tekemistä asian kanssa?
Einsteinin kaavasta puuttu yksi muuttuva variantti ja se on lihavuus variantti. Jos lihava ihminen nostaa 10kg maasta metrin korkeudelle, energia muuttuu nostajan läskiksi? Kaikki fysiikan kaavat menee nyt uusiksi. Lihavissa ihmisissä energia voi lisääntyä?
Jep,en minäkään juo paljo yhtään kaljaa,vaikka oonki päissään vähä väliä, geenit sen tekee.
Lääkkeet tai alkoholi turvottavat. Nestettä voi lähteä jopa 15 kiloa painosta, kun lopetat. Ei uskoisi.