Mitä ajattelisit tästä? Vanha kaveri soitti, että haluaa minulle juhannuksen viettoon!! Hyväksikäyttöä?
Kaveri soitti yllättäin, että mitä kuuluu. Hänestä ei ole kuulunut kahteen vuoteen mitään, enpä ole itsekkään jaksanut pitää yhteyttä, koska en koe häntä enää niin läheiseksi. Hän vaihtoi nopeasti aiheen juhannukseen, kun minulla on se maalaistalo, sopisiko hän viettämään jussia tänne, hän toisi ruokaa ja juomaa mukana, muisteltaisiin vähän vanhoja, kun häntä ei huvittaisi istua kaupungissa.
En voi mitään, mutta tuli todella hyväksikäytetty olo. Hän haluaa viettämään juhannusta minulle, koska asun maalla.
Idea olisi muuten ihan kiva, mutta ihmeellisesti tuli juuri tässä kohtaan.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisi ruuat ja juomat. Missä kohtaa oli se hyväksikäyttö?
Näitä on nähty. Tuodaan sipsipussi ja omat kaljat.
Tämä! Eikä todellakaan osallistuta talon hommeleihin.
Vierailija kirjoitti:
Joo sillä on vielä jussin vietto mesta hakusessa, nyt kelpaisi kaverinkin seura, joka ei ole kiinostanut kahteen vuoteen.
Ehkä hänellä ovat jostakin syystä peruuntuneet alkuperäiset suunnitelmat ja nyt plan b hakusessa?
Sano, että haluat viettää kaupunkijuhannuksen, voin tulla luoksesi ja mennään sitten ruokakauppaan.
Hän saa nyt lukea täältä mielipiteesi. Kätevää.
Kyllä muhunkin otti yhteyttä kaksi ihmistä vuosien jälkeen. Molemmat aloitti; mitä kuuluu?
Onhan ne somesta nähneet, että mulla on mökkikuvia. Mun kuulumiset alko kiinnostaa sopivasti kesän kynnyksellä. Toinen vielä suunnitteli road trippiä miehensä kanssa.
Kertoilin kuulumisia mutta en maininnut mökkiä.
Nyt niitä ei enää kiinnostakaan, mitä mulle kuuluu
No eikö se riipu ihan siitä, haluatko itse viettää juhannuksesi tuolla tavalla.
Sinänsä tuo parin vuoden tauko yhteydenpidossa ei ole niin valtavan pitkä, kun on kyse aikuisista ihmisistä. Elämässä tapahtuu niin paljon ja välillä ei tule pidettyä kaikkiin kavereihin yhteyttä. Ei se niin vakavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Älä suostu, yrittää vain hyötyä sinusta. Ei ole kahteen vuoteen ilmoittanut itsestään mitään ja nyt kun haluaa sinulta jotain, ottaa yhteyttä. Klassinen case.
Eiköhän se halua lähinnä ap:n seuraa? Mitä pahaa siinä on? Ei kenenkään talo niin hieno ole että vain sen talon takia jaksaisi lähteä mihinkään.
Eihän tuohon ole pakko suostua, jos itsellä on parempia suunnitelmia juhannukseksi.
Saattaa sillä olla jotain asiaakin. Haluaa ehkä jutella kasvotusten, juhannuksen juhliminen voi olla tekosyy että saisi tavata. Mistäpä näistä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä suostu, yrittää vain hyötyä sinusta. Ei ole kahteen vuoteen ilmoittanut itsestään mitään ja nyt kun haluaa sinulta jotain, ottaa yhteyttä. Klassinen case.
Eiköhän se halua lähinnä ap:n seuraa? Mitä pahaa siinä on? Ei kenenkään talo niin hieno ole että vain sen talon takia jaksaisi lähteä mihinkään.
Sen kaikki kaverit lähtee jonnekin sukulaisten mökille.Pitää itsekin päästä sanomaan, että oli landella Jussina. Se haluaa vain landelle ja on siksi valmis kestämään sun seuraa vaikka muuten ei yhtään kiinnosta. En tosiaan laskisi noiden ruokien varaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kaikki kaverit lähtee jonnekin sukulaisten mökille.Pitää itsekin päästä sanomaan, että oli landella Jussina. Se haluaa vain landelle ja on siksi valmis kestämään sun seuraa vaikka muuten ei yhtään kiinnosta. En tosiaan laskisi noiden ruokien varaan mitään.
Ei siellä landella niin hienoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä makkarat jotka söisi itse ja pullon joka menisi omaan kurkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että kiva saada apua kun juhanniksena pestään sauna ja raivataan pihaa. Kanto ja siivousapu on aina tervetullutta
Miksi ihmeessä sen vieraan pitäisi se sauna pestä? Joo talkoisiin voi pyytää ihmisiä siivoamaan pihaa ja pesemään saunaa, mutta onhan se ap:llekin aika rankaa, kun pitää juhannusaattona siivota saunaa ja juhannuspäivä raivata pihaa ja vielä valmistaa sapuskat talkooporukalle, eli tälle vieraalle joka ei työtä säiky vaan tulee mielellään pesemään saunaa juhannuksena ylläpitoa vastaan.
Eikö ihmiset saa suutaan auki ja voi vain sanoa, että nyt ei vierailu sovi vaan pitää alkaa höpöttämään näitä ikäloppuja " tuu vaan niin tyhjennetään sitten ulkohyyssi ja pestään kaivo ja raivataan vesakkoa ja.......
Jos olisin itse yksin viettämässä jussia ja haluaisin seuraa, niin olisin ilahtunut, jos joku vanha ystävä tulisi kylään ja toisi vielä ruokaa ja juomaakin. Jos taas haluaisin olla yksin, sanoisin kysyjälle, että ei nyt sovi. On muita suunnitelmia juhannukseksi. Ei sen kummenpaa draamaa tuossakaa tarvii olla.
Onkohan meillä.sama kaveri ap? Sain samanlaisen yhteydenoton ja tiedän että läynyt läpi koko kaveripiirin. Hän ei todellakaan auta mökkihommissa että minun mökille ei nyt pääse.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin. Jos tuo ruuat ja juomat sekä haluaa nähdä pitkästä aikaa niin mikä estää?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vanhoja ystäviä, joiden kanssa saattaa olla vuosikausia välillä niin, ettei pidetä yhteyttä, mutta sitten joskus halutaan tavata, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ei meillä ole tarkoitus toisistamme hyötyä, vaikka joskus halutaan nähdä. Tosiystävyys säilyy, vaikka ei koko ajan olla tekemisissä. kiva nähdä vanhoja ystäviä joskus, vaikka normaali arjessa ei aina riitä aikaa olla yhteyksissä.
Voi toki olla, että sinä tulit mieleen vasta, kun ei ole muutakaan tekemistä juhannuksena.
Mutta ihan yhtä hyvin voi myös olla, että hän on ajatellut sinua aiemminkin, mutta vasta tällaisella verukkeella kehtasi ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamista pitkän ajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että haluat viettää kaupunkijuhannuksen, voin tulla luoksesi ja mennään sitten ruokakauppaan.
Ja tämä olisi kummastakin tosi hauskaa? Mitä järkeä olisi pilata kummankin juhannus jossakin kaupungin yksiössä, kun voisi juhlia juhannusta luonnonhelmassakin? No mutta, jos ihminen haluaa olla pirullinen ja varma, ettei kukaan varmasti käytä häntä hyväkseen, niin mikäpä siinä. Voi vaan tuolla menolla menettää monia hyviä hetkiä, kuin jos ei olisi noin luulotautinen ja kuvittelisi aina pahinta. vaikkapa siitä, että joku haluaa tulla moikkaamaan vanhaa kaveria just juhannuksena maalle. No mielummin sitä moni on malla jussina, kuin kaupungissa, eipä tuossa mitään ihmeellistä ole.
Jos edellisestä tapaamisesta olisi 2 vuotta, ei tulisi mieleen sanoa että "muistellaan vanhoja". Ei se nyt niin pitkä aika ole.