Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä enää uskaltaa ostaa käytetty auto?

Vierailija
18.06.2024 |

Kaikki huijaa, on rekisteristä poistettuja ja vahinkovarastolta ostettuja pommeja joita kursittu kasaan.

Mistä siis saa kohtuu hintaan suht hyviä käytettyjä hintaluokkaa alle 10000 egeä?

Kokemuksia? 

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-autosta olen ostanut pari toimivaa kärryä. Palvelu oli hyvää eikä annettu turhia lupauksia vanhasta autosta. Olin tyytyväinen molempiin ostoksiin. Kestivät monta vuotta ilman isompia huoltoja. Nyt ostin Rintajoupilta hybridiauton, tästä en vielä osaa sanoa mitään.

Kiitos, vihdoin ja viimein joku sisäisti lukemansa 👍 katselen siis myös K-autosta. On jo selattu autotallit, nettiautot, autounclet ja vaikka mitä. Kaikki ne vähät mitä tullut hälytyksenä sähköpostiin on menny heti nenän edestä, en ymmärrä? Ihmisillä rahaa takataskussa? :) 

"Autounclet ja vaikka mitä", no kannattaisko tutustua ihan perinteisten autoliikkeiden tarjontaan, sellaisten mitkä myy näitä valtavirtamerkkejä? Kamux, Hedin, Saka. Rinta-Jouppi, K-auto. Noi yksityisten ja pi

Tuossa nyt on mainittu useampi liike mitkä on luotettavia. Itse oon tosiaan ostanut autoni uutena. Puoliso on ainakin Deltasta (nyk. Hedin) ja Rinta-Joupilta ostanut. 

Vierailija
42/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on ei oikein mistään.

Viimeiset kunnolla korjattavissa olevat on valmistettu ennen 2010 ja merkkejä ei ole paljon. Esim. ne vaggilaiset voi elinkaariajattelun takia laskea tuosta pois. Ne on ihan suunniteltu hajoamaan kertalaakista korjauskelvottomaksi tuossa iässä.

Onko joku muuten käynyt katsomassa Dacian pellin alle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myydä nettiautossa 8v vanhaa qashqaita 8000€. Täydellinen huoltokirja, ja olin ollut ainoa omistaja. Ei koskaan ollut suurempaa vikaa. Pelkästään kerran korjattu huoltojen ulkopuolella, siihen meni n. 500€.

Ketään ei kiinnostanut. Möin sen sakalle 7000€. Möivät sen parissa viikossa 10500€.

Viduddaa ihmisten tyhmyys.

Vierailija
44/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan autoni aina Autokeskuksesta, ennen Konalasta, mutta nykyään Airportista. Paljon vaihtoehtoja tarjolla.

Vierailija
45/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkotat budjettiisi nähden liian korkealle / liian näyttäviin autoihin. Esim. 10K€ Yaris tai Auris on keskimäärin ihan toimiva ja hyvä auto.

Luitko säkään tota alkutekstiä ollenkaan 👀😳 justhan siinä puhutaan alle 10000 E autosta? Mikä ihmisiä vaivaa... Liian korkealle.. 😂 

Vierailija
46/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempaa autoa etsii niin semmonen millä ollut vain yksi omistaja ja joka myy itse. Semmoset yleensä pitäneet autosta hyvää huolta. Autoliikkeessähän myyjät ei tiedä myymistään autoyksilöistä juuri mitään eivätkä edes halua tietää mutta auto kehutaan silti maasta taivaaseen.

Mitä siitä tarvitsee tietää, jos kyseessä on kolaroimaton Suomessa rekisteröity auto, jota on huollettu asiallisesti ja dokumentoidusti? Kyllä kympillä saa asiallisen auton melkein mistä vain, kun ei haaveile mistään Mersusta tai Bemarista, vaan ostaa perusauton.

Jos olet yhtään seurannut lehtijuttuja niin automyyjät eivät välttämättä kysymättä kerro, että auto  ulkomailta tuotu. Eivät tiedä onko matkamittaria ruuvattu koska eivät tarkista eivätkä tiedä sitäkään, jos auto on ulkomailla kolaroitu ja men

Näitä kauppiata yhdistää yksi avainsana - jobbari. Merkkiliikkeet aniharvoin jättävät valikoimiinsa tuontiautoja, vaan pistävät ne eteenpäin jobbareille. :) Ja kannattaa maksaa trafille se pari euroa, mitä rekisteröintihistorian selvitys kustantaa. Ei se tietenkään kolarittomuutta takaa, mutta tuontiautot ja lunastukseen menneet jäävät kiinni.

Vierailija
47/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeet myy massoittain, mitenhän tarkistettu. Pari vuotta vanha merkkiliikkeestä ostettu vw heitti öljyt pakkasella. Asennettu hp lämmitin myöhemmin. Luotto kyllä meni. Ostin uuden, huollot tehdään, pidetään 15v

Vierailija
48/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempaa autoa etsii niin semmonen millä ollut vain yksi omistaja ja joka myy itse. Semmoset yleensä pitäneet autosta hyvää huolta. Autoliikkeessähän myyjät ei tiedä myymistään autoyksilöistä juuri mitään eivätkä edes halua tietää mutta auto kehutaan silti maasta taivaaseen.

Mitä siitä tarvitsee tietää, jos kyseessä on kolaroimaton Suomessa rekisteröity auto, jota on huollettu asiallisesti ja dokumentoidusti? Kyllä kympillä saa asiallisen auton melkein mistä vain, kun ei haaveile mistään Mersusta tai Bemarista, vaan ostaa perusauton.

Jos olet yhtään seurannut lehtijuttuja niin automyyjät eivät välttämättä kysymättä kerro, että auto  ulkomailta tuotu. Eivät tiedä onko matkamittaria ruuvattu koska eivät tarkista eivätkä tiedä

Näitä ulkomailta tuotuja ja tarkistamattomia myy kyllä myös isot ketjut, ei pelkästään jobbarit. Se, että ostat isosta liikkeestä tai ketjusta ei estä sitä ettet joudu huijatuksi.

Vierailija
49/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet yhtään seurannut lehtijuttuja niin automyyjät eivät välttämättä kysymättä kerro, että auto  ulkomailta tuotu. Eivät tiedä onko matkamitta

Kamux, Saka, Rintajouppi ovat todella suuria jobbareita. Etelä-Suomessa on muutama muukin. Rinta-Jouppeja on kaksi, joista toisella on Kian ja Mitsun merkkiedustus, toinen on jobbari.

Vierailija
50/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, 10k saa tosi hyvän auton

Niin periaatteessa pitäisi mutta kun oon tehny traficomista haun niin pommeja ja kaksikilpisiä. Siksi nyt kokemuksia hyvistä liikkeistä kaipaan. Meen asioille niin jos illalla on tullut jotain vinkkejä. Saka ja rinta jouppi on nounou. Pienetkin liikkeet on ok jos vaan autot hyviä. 

Ihmettelen, miten Rinta-Jouppi ei kelpaa. Veljeni osti käytetyn auton sieltä eikä mitään ongelmaa missään. Myyntiprosessi, auto, paperit, ihan kaikki. 

Vierailija
51/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carvertical on vastaus kysymykseesi.

"Autojen ja Moottoripyörien Historiatarkistus | carVertical" https://www.carvertical.com/fi

Vierailija
52/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkotat budjettiisi nähden liian korkealle / liian näyttäviin autoihin. Esim. 10K€ Yaris tai Auris on keskimäärin ihan toimiva ja hyvä auto.

Miksi pieniä tyttöjen autoja tyrkytät?

Vierailija
53/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä myyjältä voi tosiaan saada auton halvemmalla kuin autoliikkeesta, mutta jos kyseessä on suoranainen huijaus, en ainakaan jaksa lähteä tappelemaan jonkun hämärähepun kanssa, joka pakenee Espanjaan viranomaisten tietymättömiin. Pitkään alalla olevat yritykset on helppo saada vastuuseen, jos autossa on sellaista vikaa, josta ostaja ei ole tietoinen. Siitä voi maksaa vähän ylihintaa. Ja on varmasti joku syy, miksi tietyt autoliikkeet ovat pysyneet pystyssä vuosikymmeniä. 

Vierailija
54/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin myydä nettiautossa 8v vanhaa qashqaita 8000€. Täydellinen huoltokirja, ja olin ollut ainoa omistaja. Ei koskaan ollut suurempaa vikaa. Pelkästään kerran korjattu huoltojen ulkopuolella, siihen meni n. 500€.

Ketään ei kiinnostanut. Möin sen sakalle 7000€. Möivät sen parissa viikossa 10500€.

Kaveri myi autovexissä uudehkon ja vähän ajetun mersun 29ke:lla. Autoliike laittoi sen myyntiin 34ke:lla. Vaikka yksityiseltä ostaminen on ehkä turvattomampaa niin säästö voi olla huomattava.

Vierailija
55/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, 10k saa tosi hyvän auton

Niin periaatteessa pitäisi mutta kun oon tehny traficomista haun niin pommeja ja kaksikilpisiä. Siksi nyt kokemuksia hyvistä liikkeistä kaipaan. Meen asioille niin jos illalla on tullut jotain vinkkejä. Saka ja rinta jouppi on nounou. Pienetkin liikkeet on ok jos vaan autot hyviä. 

Ihmettelen, miten Rinta-Jouppi ei kelpaa. Veljeni osti käytetyn auton sieltä eikä mitään ongelmaa missään. Myyntiprosessi, auto, paperit, ihan kaikki. 

Sehän riippuu aina lopulta autosta. Kyllä nykyään nettiautossa on todella usein mainittu onko kyseesä tuontiauto ja mistä se on peräisin ainakin isompien liikkeiden ilmoituksissa. Myyjän puheista voi olla muuta, mutta sen vuoksi taustatyöt kannattaa tehdä kotona ja käydä liikkeessä vain koeajolla.

Vierailija
56/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun oot ollut tarkkana. Mäkin oon etsinyt autoa kuukausia ja moni lupaava kaatunut siihen, että juurikin kakskilpisiä tai jopa ajokielto päällä... tai ollut 10 omistajaa ennen.

Viimeks ostin 2017 auton. Kyttäsin nettiautoa päivittäin ja lopulta tuli ok hinta-laatuinen ja vain muutamalla omistajalla ollut auto lähelle, yksityiselle myyntiin.

Soitin heti, samana iltana koeajo. Anturi fiksattiin vielä katsastusta varten ja seuraavana päivänä ko auto olikin jo minun nimissä. Hyvä auto oli. Rehellisiäkin onneks löytyy.

Nykyään nettiauto on kyllä kieltämättä täynnä "yksityisiä" myyjiä, jotka jatkuvasti kauppaa jotain autoa. Usein just mallia "kursittu" tai sit ei oo autoa edes siirretty myyjän omiin nimiin. (Tässä kandee olla tarkkana, ettei tuu maksettavaa itselle)

Joillain "yksityisillä" myyjillä on monta, aina "uutta" profiilia...juostaan verottajaa karkuun. Muutamia vinkkejä oon verottajalle laittanut, kun ärsyttänyt.

Vierailija
57/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kymppitonnillla saa ku ongelmia. Tuplaa budjetti ja mene merkki liikkeeseen, niin saattaa alkaa löytyyn.

Vierailija
58/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäkää kaukaa sellainen kuin ostetaanautoja.fi

Vierailija
59/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto-ostoksilla kerran jos toisenkin olleena olen erittäin skeptinen ostaja. Tarkistan jokaisen sivulausekkeen ja pikkupräntkn kauppakirjoissa ja tutustun huolella auton huoltohistoriaan. Lisäksi en osta kuin yhdellä ostajalla olleita autoja.

Huomioita:

Älä osta pieneltä jobbarikauppiaalta. Eräs tällainen yritti niin törkeästi viilata linssiin, että kierrän nämä kaukaa.

Halpa auto on halpa auto.  Huoltokustannukset eivät välttämättä, joten kierrän muka-liian-hyvät-diilit kaukaa.

Älä osta yksityiseltä, ellet todella tiedä jotain autoista. Kuopiolainen myyjä kehui autonsa maasta taivaisiin puhelimessa, autoa mentiin katsomaan (ajomatkaa ja aikaa kului). Auto oli surkeassa kunnossa. Kyllä meni luotto samalla kuopiolaisiin ja savolaisiin. 

Parhaat kaupat tehty isojen toimijoiden kanssa. Vaivattomuus, luotettavuus, ei kaksia puheita. Pyydetty joskus myös saada näyttää autoa Autotohtorin luona. 

Vierailija
60/105 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja melkein identtinen kokemus täällä, mutta Qashqain ikä oli 7-V.