Mistä enää uskaltaa ostaa käytetty auto?
Kaikki huijaa, on rekisteristä poistettuja ja vahinkovarastolta ostettuja pommeja joita kursittu kasaan.
Mistä siis saa kohtuu hintaan suht hyviä käytettyjä hintaluokkaa alle 10000 egeä?
Kokemuksia?
Kommentit (105)
Osta tutulta jonka tunnet ja johon luotat. Tai muuten luotettavaksi tiedetyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autokaupasta. Niillä on vastuu myymistään tuotteista.
Ovat kyllä erittäin hyviä kiertämään vastuutaan nämä autokaupat.
No yksityiseltä ostaessa ei ole muuta kuin perävalotakuu.
Enemmän mä tosiaan liikkeeseen luotan, toisaalta mulla on useampia automyyjäkavereita niin sikäli turvallisin mielin. Toisaalta jos ostaa alle tonnin auton niin en pitäis odotuksia kauheen korkeina, oli ostopaikka mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Osta joku hiljattain leimattu tonnin parin kärry. Siihen akku ja renkaat, sitten vaan ajelemaan. Sillä yleensä sen vuoden ajelee, ellei ole Välimeren rantavaltioiden tuotteita.
Turkkilaisella Toyotalla on ajeltu useampi vuosi.
No jos ei itse älyä mitään autoista, niin semmoinen kaveri mukaan, joka älyää. Ja jos on itse huono ihmistuntija, jota aina huijataan, niin semmoinen kaveri mukaan, joka on kävelevä valheenpaljastin. Liian kiire ei saa olla. Jos arveluttaa, niin nuku yön yli.
Liikkeestä tai jobbarilta ostettuna kannattaa tutkia ruostevauriot tarkkaan, kun autot on yleensä fixattu myyntikuntoon. Jos pääset katsomaan likaista, vastatullutta autoa ennen fixausta, niin se on aina parempi, kun viat huomaa helpommin. Kyllä näillä pitäisi jo onnistua aika hyvin. Tuontiautoja on turha pelätä sinänsä. Jos auto on siisti, se korreloi yleensä muun pidon kanssa. Tee muistilista, mitä kaikkea pitää tarkistaa, ettei ostokiimassa unohdu jotain tärkeää.
Jos liike myy autoa, niin kannattaa soittaa entiselle omistajalle. Niillä ei ole silloin enää syytä valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen otsikko. Suomeksi tuo sanottaisiin: Mistä enää uskaltaa ostaa käytetyn auton?
Kovasti kieltä köyhdytetään jättämällä pois taivutukset.
Käytetty auto ei uskalla ostaa, koska se on eloton ja peloton esine
Kamux on luotettava autokauppa. Kamux on pörssissä ja Suomen suurin käytettyjen autojen kauppa.
Jos auto on myynnissä liikkeessä, voi soittaa edelliselle omistajalle. Siinä vaiheessa ei ole tarve kaunistella asioita ja saa todellista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Kamux on luotettava autokauppa. Kamux on pörssissä ja Suomen suurin käytettyjen autojen kauppa.
Kamuxista tehdään toiseksi eniten valituksia:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se silti huonoin ole, suurimpana siitä pitäisi tehdä reilusti eniten, mikäli olisi huonoin.
Siksi toiseksi, kyllä auton osto on raskasta puuhaa, oli liikkeestä tai yksityiseltä. Aina jää enemmän tai vähemmän kusetettu olo. Ja ikävä fakta on se, että hyvinkin huolletusta autosta saattaa milloin vain hajota kalliita osia. Lisäksi huolto-ohjelmaan ei kuulu ainakaan yleensä vaikkapa laturit ollenkaan ja silti ne eivät tule kestämään yhtä paljon kuin auto muuten.
Kyllä sen yleensä pystyy 3-5 vuoden päästä sanomaan, oliko autokauppa hyvä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kymmene-viisitosta vuotta vanha säännöllisesti huollettu anjovis on varma valinta liikkumiseen pisteestä A pisteeseen B.
Säännöllisesti huollettu anjovis? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se silti huonoin ole, suurimpana siitä pitäisi tehdä reilusti eniten, mikäli olisi huonoin.
Siksi toiseksi, kyllä auton osto on raskasta puuhaa, oli liikkeestä tai yksityiseltä. Aina jää enemmän tai vähemmän kusetettu olo. Ja ikävä fakta on se, että hyvinkin huolletusta autosta saattaa milloin vain hajota kalliita osia. Lisäksi huolto-ohjelmaan ei kuulu ainakaan yleensä vaikkapa laturit ollenkaan ja silti ne eivät tule kestämään yhtä paljon kuin auto muuten.
Kyllä sen yleensä pystyy 3-5 vuoden päästä sanomaan, oliko autokauppa hyvä vai ei.
Riskejä on aina riippumatta siitä ostaako liikkeestä tai yksityiseltä. Niitä voi vain yrittää minimoida. Vanhoissa autoissa huoltohistoriaan kannattaa kiinnittää huomiota. Ilman uskottavaa huoltokirjaa ei vähänkään kallimpaa autoa kannata edes harkita. Automaattivaihteisessa autossa kannattaa esimerkiksi tarkistaa onko vaihteistoöljyjä koskaan vaihdettu. Ei useinkaan kuulu huolto-ohjelmaan. Jos automaattilaatikko pamahtaa niin se on todella kallis paukku.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen otsikko. Suomeksi tuo sanottaisiin: Mistä enää uskaltaa ostaa käytetyn auton?
Kovasti kieltä köyhdytetään jättämällä pois taivutukset.
No joo, enpä nyt ehtiny tarkistaa auto correctiä kun kiireellä pistin kyselyn. 😂
Näköjään kukaan ei hirveämmin osannut sitte sisäistää kysymystä eli minkä NIMISESTÄ liikkeestä olette saaneet ostettua hyviä autoja max 10 000 E...
En kysynyt muita asioita, en ole ekaa autoa ostamassa mutta olen kyllästynyt nykymenoon kun myydään mitä sattuu kolarivehkeitä.
Osaan kyllä etsiä traficomista tiedot mut niissä ei näy ulkomaan tuontiauton historia.
Mistä liikkeestä siis sait hyvää palvelua ja kunnon kiesin?
K-autosta olen ostanut pari toimivaa kärryä. Palvelu oli hyvää eikä annettu turhia lupauksia vanhasta autosta. Olin tyytyväinen molempiin ostoksiin. Kestivät monta vuotta ilman isompia huoltoja. Nyt ostin Rintajoupilta hybridiauton, tästä en vielä osaa sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
K-autosta olen ostanut pari toimivaa kärryä. Palvelu oli hyvää eikä annettu turhia lupauksia vanhasta autosta. Olin tyytyväinen molempiin ostoksiin. Kestivät monta vuotta ilman isompia huoltoja. Nyt ostin Rintajoupilta hybridiauton, tästä en vielä osaa sanoa mitään.
Kiitos, vihdoin ja viimein joku sisäisti lukemansa 👍 katselen siis myös K-autosta. On jo selattu autotallit, nettiautot, autounclet ja vaikka mitä. Kaikki ne vähät mitä tullut hälytyksenä sähköpostiin on menny heti nenän edestä, en ymmärrä? Ihmisillä rahaa takataskussa? :)
Eli kaikki ajaa jollain kummin kaiman omistamalla kun ei ole ostotilanteista kokemusta? Tai sit näillä ei ole autoa 🤦😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, vihdoin ja viimein joku sisäisti lukemansa 👍 katselen siis myös K-autosta. On jo selattu autotallit, nettiautot, autounclet ja vaikka mitä. Kaikki ne vähät mitä tullut hälytyksenä sähköpostiin on menny heti nenän edestä, en ymmärrä? Ihmisillä rahaa takataskussa? :)
"Autounclet ja vaikka mitä", no kannattaisko tutustua ihan perinteisten autoliikkeiden tarjontaan, sellaisten mitkä myy näitä valtavirtamerkkejä? Kamux, Hedin, Saka. Rinta-Jouppi, K-auto. Noi yksityisten ja pikkupajojen ilmoitukset on mitä on, autoja laitetaan myyntiin ja poistetaan jotta näyttää siltä että kauppa käy ja ollaan luotettava toimija. Puoliso noita paljon selailee, sen muistan että on sanonut Kamuxilla olevan ehkä korkeat hinnat, mutta mitä oon itse käynyt renkaita potkimassa niin valikoima on hyvä, oon katsellut sekä pikku kauppakassia että katumaasturia. Ja noissa perinteisissä liikkeissähän on tutkittavissa koko maan tarjonta, auto toimitetaan sulle vaikka Seinäjoelta Helsinkiin koeajoon.
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki ajaa jollain kummin kaiman omistamalla kun ei ole ostotilanteista kokemusta? Tai sit näillä ei ole autoa 🤦😂
Lähinnä uusia autoja on tullut osteltua. Käyn kyll paljon katselemassa tarjontaa käytetyistä sillee puolivakavissani.
Kurkotat budjettiisi nähden liian korkealle / liian näyttäviin autoihin. Esim. 10K€ Yaris tai Auris on keskimäärin ihan toimiva ja hyvä auto.
Jos olet yhtään seurannut lehtijuttuja niin automyyjät eivät välttämättä kysymättä kerro, että auto ulkomailta tuotu. Eivät tiedä onko matkamittaria ruuvattu koska eivät tarkista eivätkä tiedä sitäkään, jos auto on ulkomailla kolaroitu ja mennyt lunastukseen. Puhumattakaan piilevistä vioista ja muista pienemmistä jutuista. Voi myös olla ettei neliveto olekaan neliveto jne.