Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkin voivat vaihtaa kumppania tuosta vain?

Vierailija
17.06.2024 |

Siis että tyyliin kymmenen vuotta jonkin kanssa ja sitten taas uuteen erosta vasta esim. kaksi viikkoa? En tajua, tulee tunne ettei suhteissa osaa olla tosissaan koska jos ero tulee on exä korvattavissa milloin vain. En voi käsittää sitä ettei kehenkään kiinny niin paljoa että kumppanin vaihto on niin helppoa. Olen itse sen tyylinen ihminen että jos olen tosissani rakastunut toiseen en pysty rakastumaan enää uudelleen. Eli jos vaikka olisi yksi ihminen jolle annan koko sydämeni, se on hänen. Jos ero mahdollisesti tulee, en etsi enää uutta. En vain pysty siihen. Menneisyys on aina mukanani. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden suhteessa sen ymmärtääkin. Ihminen on voinut tehdä vuosia eropäätöstä itsekseen ennen kuin siitä ilmoittaa ja tekee lopullisen päätöksen kun potentiaalinen uusi kumppani ilmestyy näköpiiriin. Niitä ihmisiä minä en ymmärrä kun puoliso vaihtuu puolenvuoden vuoden välein lennosta toiseen. Sellaiset vain käyttävät ihmisiä ja ovat rakastuneet omaan tunteeseensa rakkaudesta, eikä siihen ihmiseen mistä tätä tunnetta itselleen ammentavat.

Vierailija
22/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen rakastuu komeaan mieheen tuosta vaan koska ulkonäkö on naisille tärkeintä se on huomattu jo monet kerrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen on helppoa, jos sitä on hautonut mielessään pitkään. Itse olin luovuttanut jo pari vuotta ennen varsinaista eroa, mutta avovaimo ratkaisi asian hankkimalla sivusuhteen ja tulemalla julki sen kanssa. En oikeastaan ollut edes yllättynyt.

Vierailija
24/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on ollut kavereita jo pidemmän aikaa ja jostain löytyi joku, joka sytytti kauan kadoksissa olleen rakkauden itsessä

Vierailija
25/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ymmärrä miten ja mistä ihmiset yleensäkään löytävät niitä kumppaneita itselleen. Pariutuminen on minulle täysi mysteeri.

Sieltä, missä on muitakin ihmisiä.

No vaikea sieltä on kaikin puolin sopivaa löytää.

Jos etsii täydellistä, saakin olla yksin. 

Vierailija
26/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa keskittyisitte pitämään huolta omasta sydämestänne ja katselemaan, olisiko maailmassa kaltaisellenne sopivaa kumppania, ettekä haukkumaan toisia. Saattaisitte yllättyä positiivisesti. Moni etsii ja löytää luopuelämän sitoutuneen suhteen, varmuutta ei ole luvattu yhtään kenellekään. 

Vierailija
27/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä elää yksinkin. eikä tarvi yhtään tyynyyn itkeä, on oma tupa, oma lupa, lapset ystävät, harrastkset, ei tarvi säätää mitään , eikä tehdä kompromisseja

parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

Vierailija
28/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin lennosta uuteen. Edellinen suhde oli muutaman vuoden jo ollut karikolla ja pariin kertaan oltiin meinattu erota. Molemmat oltiin ärtyneitä toistemme seurassa, ja sitten mies sanoi jotain, mistä tajusin ettei seurani tai elämäni häntä kiinnostaneet. Aloin tuolloin miettimään tosissaan eroa. 1,5kk myöhemmin suutelin ystävän kanssa, ja tästä hetki ilmoitin exälle, että haluan erota.

Tässä suhteessa olen edelleen ja huomannut että edellinen suhde ei ikinä ollut terveellä pohjalla, ex toivottavasti tajunnut mikä meni pieleen, jotta joskus voisi luoda onnistuneen suhteen. Välillä tulee huono omatunto, että tein näin ja miten hoidin eron. Exällä ei paljoa lähipiiriä ole ja jätin hänet yksin. Oli ensirakkaus ja 10 vuoteen mahtui paljon hyvääkin, jollain tavalla rakastan häntä varmasti loppuelämäni. 

Vierailija
29/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se kertoo eron helppoudesta että on uuden kanssa nopeasti? Minulle se kertoo ennemminkin siitä että yksin jääminen on lähes sietämätöntä.

TÄSSÄKIN ON JOTAIN PERÄÄ. Mutta ajatelkaa sitä henkilöä joka joutuu joksikin laastariksi kun toiselle kelpaa heti kun edellinen suhde kariutunut jostain syystä ja on sietämätöntä jäädä yksin. Minua hirvittää - ja kuinka voi tehdä kenellekään ihmiselle tollasen jutun. Sen ihmisen tarttee olla joku joka itsekin tuntee 'hyötyvänsä' tilanteesta ihan h-sti... Ihan hirveältä tuntuu kun/jos ajattelen tämmösen suhteen seksielämää... minkähänlaista se mahtaa olla jos miehen päässä vielä pyörii kariutunut edellinen suhde... 'tarjolla' kahta naisen alapäätä ja aika varmana jotain vertailuakin tapahtuu... KERTOKAA MIEHET MITÄ AJATTELETTE TÄSTA... OLISI KIVA KUULLA TEIDÄN MIELIPITEITÄNNE ENNEMMIN KUIN NAISTEN... Totuus o

En oikein ymmärrä että ihmiset joutuu suhteeseen. Eikö se ole ihan vapaaehtoista alkaako suhteeseen vai ei. Se mahdollisuus ihmissuhteissa aina on että molemmat eivät suhtaudu siihen samalla tavalla ja yhtä vakavasti.

Useimmiten ihmisillä on kuitenkin jonkulaista ihmistuntemusta eikä vakavaa pysyvää suhdetta mielivä hakeudu suhteeseen sen henkilön kanssa joka etsii lyhyitä suhteita. Vakka kantensa valitsee ja useinkin ne jotka etsii hetken huumaa hakeutuu kaltaistensa seuraan.

Vierailija
30/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokin vaihdetaan, kun alkaa olla liikaa kilometrejä mittarissa ja kaikenlaista remppaa tiedossa.

Vierailija
31/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut, ei jotkin. 

Vierailija
32/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt leskenä ja hitaasti lämpenevänä varautuneena tyyppinä olen huomannut, että miehet voi piirittää hyvinkin ahkerasti, leikkiä oikeasti kiinnostunutta ja että hidas tutustumisvauhti on ok, mutta salamana kun joku toinen nainen on aktiivisempi ja nopeampi liikkeissään niin hyppäävät siihen. Ja sitten kun tuo juttu kariutuu, yleensä aina, niin ovat taas mouruamassa huomiota ikäänkuin olisin ihan sujut tuon vaihtamisepisodin kanssa ja että voitais jatkaa taas tutustumista :D Ja joo olen täysin kypsä miessukupuoleen ja heidän totaaliseen selkärangattomuuteen. 

Vierailija
33/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin nuorena kumppaneita ja se ei ollut ollenkaan vaikeata. Nyt takana on yli 40 vuotta suhdetta ja parasta aikaa elämässä. Kyllä sen tietää, kun kohtaa sen oikean.

Vierailija
34/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Juuri oli juttu iltiksessä

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/d908cd8d-485d-4f35-b2ec-038fcec63e4e

Miesten ja naisten kokemukset pisimmästä ajasta sinkkuna olivat sen sijaan hyvin yhdenmukaisia. Kysyimme pisimmästä ajasta, minkä he olivat olleet sinkkuina suhteiden välissä, jos heillä oli ollut useampia seurustelusuhteita.

Niillä naisilla ja miehillä, joilla oli ollut useampia seurustelusuhteita, suosituin vastaus oli alle kaksi viikkoa. 17,0 prosentilla naisista ja 20,6 prosentilla miehistä tämä oli pisin aika, jonka he olivat olleet sinkkuina.

Alle kaksi viikkoa pisin aika sinkkuna!!!!

Vierailija
35/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia, ei sitä voi paheksumalla muuttaa. 

Vierailija
36/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt leskenä ja hitaasti lämpenevänä varautuneena tyyppinä olen huomannut, että miehet voi piirittää hyvinkin ahkerasti, leikkiä oikeasti kiinnostunutta ja että hidas tutustumisvauhti on ok, mutta salamana kun joku toinen nainen on aktiivisempi ja nopeampi liikkeissään niin hyppäävät siihen. Ja sitten kun tuo juttu kariutuu, yleensä aina, niin ovat taas mouruamassa huomiota ikäänkuin olisin ihan sujut tuon vaihtamisepisodin kanssa ja että voitais jatkaa taas tutustumista :D Ja joo olen täysin kypsä miessukupuoleen ja heidän totaaliseen selkärangattomuuteen. 

Tämä on niin totta! Miehille helppo seura menee aina edelle, vaikka olisi muuten tuhat kertaa paskempi vaihtoehto.

Vierailija
37/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille = munalle

Vierailija
38/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin pitkästä liitosta. Mies alkoi saman tien hakemaan uutta ja löysikin n.2kk siitä kun muutin pois.

Ajattelen että kyse on enemmänkin siitä, että exä ei kykene olemaan yksin, ei siitä että olisi palavasti rakastunut johonkin toiseen (tai että olisi ollut rakastunut edes minuun). Eli tarve saada seksiä ja jotain outoa lohdutusta on se seuran haun motivaatio, ei mikään muu. Sellaiset ihmiset ajattelevat vain itseään eivätkä kykene käsittelemään omia tunteitaan, samat ongelmat varmasti uudessakin suhteessa. Ei heitä kiinnosta kuka se uusi on kunhan vaan on joku joka osoittaa kiinnostusta.

Vierailija
39/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kertoo eron helppoudesta että on uuden kanssa nopeasti? Minulle se kertoo ennemminkin siitä että yksin jääminen on lähes sietämätöntä.

Ei välttämättä.

Aika monella eroavalla ja pikaisesti seurustelun jonkun toisen kanssa aloittavalla on juuri se joku toinen katsottuna valmiiksi. Tämä on tavattoman yleistä, ajatelkaa siitä sitten, mitä ajattelette. Tätä tekevät julkkikset, tätä tekevät tavalliset ihmiset. 

Ani harvalla "natsaa" juuri jonkun kahden viikon kuluessa heti jonkun uuden kanssa ilman, että jotakin "pohjustusta" on ollut. Toki voi olla myös niin, että jokin vanha juttu jatkuu siitä, mihin se vuonna X sitten jäi; tai sitten uusi puoliso on ehkä jo pidempään odottanut, että se toinen "vapautuu", ja pyytänyt treffeille suunnilleen heti, kun tietää sen toisen ihmisen sinkkuuntuneen.

Monilla on myös laajoja ystävä- ja tuttavapiirejä, ja niissä on myös sinkkuja, joilla voi olla  matala kynnys pyytää parisuhteen päättänyttä tuttavaa treffeille.

Vierailija
40/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pystyy silmät kirkkaana valehtelemaan haluavansa miestä, mutta ilmoittamaan seuraavana päivänä että hänellä on toinen mies tai itse asiassa on ollut koko ajan, Vain sosiopaatilta voi odottaa vastaavaa. Nykyään tilanne on pahentunut ja naiset elää limbo tilassa jossa tämä kierrättäminen on jatkuvaa ja eivät he etsi ketään persoonaa vaan esim onko mies rikas ja/tai merkittävässä asemassa. Nainen on valmis jättämään koska tahansa ja mistä syystä tahansa jos vastaan tulee korkeamman statuksen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä