Kuinka pitkä matka sulla on lähimpään apteekkiin?
Jos otetaan kävellen edestakainen matka. Tosin heikkona tai kipeänä ei kovin pitkälle pääse. Sää vaikuttaa myös ja aukioloajat.
Kommentit (45)
N. 8 km. Reseptilääkkeitä on kotona aina 3 kk varasto. Reseptivapaat lääkkeet saan lähikaupasta.
Edes-takaisin joku 2-2,5 km. Enkä kyllä sairaana kävelisi, menisin ratikalla. Pyrin pitämään lääkkeistä aina kattavan kotivaran.
Vierailija kirjoitti:
Edestakaisin alle kilometri. Jos asuisin syrjäseudulla, minulla olisi hyvä varasto lääkkeitä kotona ja rahaa sen verran, että voisin vaikka taksilla käydä hakemassa, jos ei läheisiä olisi. 24/7 aukioleva apteekki on parin kilometrin päässä. Jos ei olisi, niin terveyskeskuksesta saa lääkkeitä.
Nykyään ei saa kerralla ostettua kuin tietyn määrän. Osalla ei rahaa ostaa kerralla paljoa, varsinkin jos on usea tuote, joita pitää uusia vaivaan. Ja lisäksi voi joutua ostamaan parista eri apteekista, jos aikoo saman valmisteen varalle.
Noin 350 m suuntaansa. Heillä on myös kotiinkuljetus saman päivän iltana jos joku lääke pitääkin tilata lääketukusta.
9km, eikä ole auki iltaisin, lauantaisin vain vähän aikaa, sunnuntaisin ei ollenkaan. Seuraavaan apteekkiin vajaa 100km.
Vierailija kirjoitti:
9km, eikä ole auki iltaisin, lauantaisin vain vähän aikaa, sunnuntaisin ei ollenkaan. Seuraavaan apteekkiin vajaa 100km.
Sori, edestakaisin siis 18km ja seuraavaan ehkä se 180km.
Edestakaisin 15 km. Eipä sitä sairaana käppästä.
Monissa apteekeissa on mahdollisuus kotiinkuljetukseen. Kannattaa kysyä!
Noin 2,5 km edestakaisin. Heikossa kunnossa hyppäisin varmaan bussiin, pysäkit on melkein vieressä, jos kukaan muu ei niitä minun puolestani voisi hakea. Tai sitten voisin tilata kotiinkuljetuksella. Niitä saa samana päivänä useammastakin apteekista.
Mihin tätä minun tietoa tarvitset. Kirjaatko ylös... Miksi Suomessa on niiin paljon tyhmiä ihmisiä vielä tänä päivänä.?????
Kaksi korttelia, en oo mitannut metrejä
Päivällä 21 km, yöllä päivystävään 43 km. En kävele, mutta nuo matkat olisi vielä hiukan pidemmät lyhyintä mahdollista kävelyreittiä pitkin, koska moottoritiellä ei saa kävellä. Kotoa löytyy kaikki yleiset käsikaupparohdot ja sidostarpeet, jotta ei turhaan tarvitse lähteä apteekkiin ajelemaan.
6 km edestakaisin.