Sähköautoilijat! Kuinka 'tiukille' uskallatte vetää kilsat ennen kuin käytte lataamassa? Suunnittelen kesäreissua pohjoiseen.
Mulla on näillä kesäkeleillä rangea 300-340km kun akku on täynnä. Miten pitkälle uskallan ajaa ennen kuin lataan? 250 km max?
Miten te suunnittelette lataukset?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
huh onneksi en langennut paristokusetukseen
Fossiilisista liikennepolttoaineista voi tulla jo muutamassa vuodessa erittäin edullisia, ennustaa kansainvälisen energiajärjestön IEA:n tuore raportti.
Syynä on muun muassa liikenteen maailmanlaajuinen massasähköistyminen sekä raakaöljyn pumppauskapasiteetin yhä vain jatkuva kasvu.
Sinulla ei tule ikinä olemaan varaa, joten et pääse lankeamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paristoauton tarkoitus on saada tyhmät ihmiset kuvittelemaan olevansa parempia ihmisiä
Kirjoittaa köyhä peruskoulupudokas rinta rottingilla.
Niin, kun 90 % tuotekehitykseen varatuista resursseista suuntautuu sähköautojen parantamiseen, niin melkoista uskoa vaatiii kuvitella, että tulevaisuus on dieseleissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään syytä vetää kovin tiukille. Ottaa rennosti ja latailee joka kahvitauolla. Ei tartte miettiä asiaa sitten muuten.
Eniten aikaa vie se 80% -> 100% lataus, joten sen voi jättää tekemättä.
Vatsahaava tulee jos pitää tämän tästä kahvia hörppiä. Sähköautoilijat aina kehuu miten on halpa ajaa mutta kun lasketaan nämä kahvit ja kampaviinerit mukaan niin eipä enää olekaan sen halvempaa.
Tämä kommentti voittaa ketjun typerimmän vastauksen palkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään syytä vetää kovin tiukille. Ottaa rennosti ja latailee joka kahvitauolla. Ei tartte miettiä asiaa sitten muuten.
Eniten aikaa vie se 80% -> 100% lataus, joten sen voi jättää tekemättä.
Vatsahaava tulee jos pitää tämän tästä kahvia hörppiä. Sähköautoilijat aina kehuu miten on halpa ajaa mutta kun lasketaan nämä kahvit ja kampaviinerit mukaan niin eipä enää olekaan sen halvempaa.
Tämä kommentti voittaa ketjun typerimmän vastauksen palkinnon.
Ei - vaan hauskimman.
hei kaikki katsokaa minua ostin 100000 euron sähkövispilän
arvostakaa minua
ihailkaa minua
kunnioittakaa minua
Eikö pitemmälle lomareissulle kannattaisi ottaa pieni aggregaatti mukaan? Niitä saa muutamalla satasella ja ei tarvitsisi stressata että jää tienposkeen sähkön loppumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pitemmälle lomareissulle kannattaisi ottaa pieni aggregaatti mukaan? Niitä saa muutamalla satasella ja ei tarvitsisi stressata että jää tienposkeen sähkön loppumisen takia.
HEHEHAHAHOHO eiku miksi yhtään mitään aggregaattia kun tienvarret on nykyisin täynnä latausasemia? Myös Lapissa.
Vierailija kirjoitti:
arvostakaa minua
ihailkaa minua
kunnioittakaa minua
Et ostanut vaan olet epätahtiin rummuttava pelle joka ei koskaan päässyt yli 100t tesloista, vaikka nykyisin sähköautoja saa jo alle 30000llakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
arvostakaa minua
ihailkaa minua
kunnioittakaa minua
Et ostanut vaan olet epätahtiin rummuttava pelle joka ei koskaan päässyt yli 100t tesloista, vaikka nykyisin sähköautoja saa jo alle 30000llakin.
hei kaikki katsokaa minua ostin 30000 euron sähkövispilän
arvostakaa minua
ihailkaa minua
kunnioittakaa minua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEHEHAHAHOHO eiku miksi yhtään mitään aggregaattia kun tienvarret on nykyisin täynnä latausasemia? Myös Lapissa.
Mikäs tässä naurattaa? Latausasema 30km päässä ei auta jos sähkö pääsee loppumaan. Bensaa voi kanisterilla hakea muttei sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tässä naurattaa? Latausasema 30km päässä ei auta jos sähkö pääsee loppumaan. Bensaa voi kanisterilla hakea muttei sähköä.
Kyllä nykyään täytyy jo yrittämällä yrittää mokata jos sähkö loppuu 30km päässä latausasemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nykyään täytyy jo yrittämällä yrittää mokata jos sähkö loppuu 30km päässä latausasemasta.
No, onpas sähköautot kehittyneet luotettaviksi jos ei ole enää mahdollista sähkön loppuminen. Viimeksi kun Lapissa kävin en huomannut tienvarsien olevan täynnä latausasemia, varmaankin nyt viime vuotena sinne rakennettu. Kummasti niitä kuitenkin näkee sähköautoja hinureitten kyydissä silloin tällöin, oisko akut menneet sitten oikoseen.
Meillä loppui akku kaksi kertaa kun yritettiin ajaa lappiin. Olemme nyt tehneet matkaa 5 päivää ja yötä toimivia latureita etsien.
Kuka lähtee jollain sähköautolla ajamaa yli 1000km lappiin siinähän menee viikko.
Vierailija kirjoitti:
huh onneksi en langennut paristokusetukseen
Fossiilisista liikennepolttoaineista voi tulla jo muutamassa vuodessa erittäin edullisia, ennustaa kansainvälisen energiajärjestön IEA:n tuore raportti.
Syynä on muun muassa liikenteen maailmanlaajuinen massasähköistyminen sekä raakaöljyn pumppauskapasiteetin yhä vain jatkuva kasvu.
Ja seuraavana mennään synteettisillä polttoaineilla. Ajetaan edelleen edullisilla toimivilla pm-autoilla, muuttamatta mitään autossa. Raskaat, epäekologiset akku-autot kielletään vuonna 2050. Sähköauto oli jälleen kerran vain epäonnistunut kokeilu. Kuten 100 vuotta sitten. Ihminen ei vaan opi.
Miksi pitäisi? Kaksi appia on. Tietysti se voi sinun älyllesi olla liian haastavaa.