Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hylätty kasvimaa metsässä! Käydään joka syksy lasten lasteni kanssa keräämässä perunat ja porkkanat pois

Vierailija
16.06.2024 |

Löydettiin metsän keskeltä kasvimaa eikä taloja lähettyvillä. Keräämme ne pois syksyn tulle.

Isoäiti54v-

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo, mutta vinkki kaikille. Hylättyllä kasvimaalla ei kasva mitään.

Kyllä meillä ainakin rikkaruohot kasvaa "hylätyllä" kasvimaalla.

Muttei perunaa ja porkkanaa kuten ap väittää. 

Paitsi, minulla kasvoi perunaa kompostikasassa jota kukaan ei hoitanut kun olin viskannut muutaman huonon perunan sinne. Saivat sinne jäädäkin.

Vierailija
22/50 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi naapuri keräämässä "hylätystä" omenapuusta omenia. Puu on meidän tontilla, mutta ei pihassa. Kyllä näitä pässejä on.

Meiltä kävi joku hakemassa kukat kukkapenkistä ikkunan alta. Oli niin tasainen leikkausjälki, että ei voinut olla eläimen tekosia. En tiedä luuliko kukkapenkkiä hylätyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin autiona ollut mökki ja kunnostettiin sitä kesäkäyttöön. Siellä oli joitain marjapensaita ja itsekin istutettiin niitä lisää.

Kerran kun ajettiin keräämään satoa, niin marjapuskassa kökötti emäntä sangon kanssa  poimimassa mustaherukoita. Oli minun poimintajakkaranikin kantanut sinne.

Vähän hölmönä katsottiin sitä poimijaa, ja lopulta hän nousi ja sanoi, että taitavat olla teidän marjoja. Ja lähti pois.

Samanlaisia kokemuksia luumupuun kanssa. Sattuu kasvamaan pihan reunassa. Metsästä tullaa syömään niitä. Eikö hälyt soi, kun puun ympärillä kasvaa hoidettu nurmikko, vaikka rakennuksiin ja pää pihapiiriin onkin matkaa.

Vierailija
24/50 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin autiona ollut mökki ja kunnostettiin sitä kesäkäyttöön. Siellä oli joitain marjapensaita ja itsekin istutettiin niitä lisää.

Kerran kun ajettiin keräämään satoa, niin marjapuskassa kökötti emäntä sangon kanssa  poimimassa mustaherukoita. Oli minun poimintajakkaranikin kantanut sinne.

Vähän hölmönä katsottiin sitä poimijaa, ja lopulta hän nousi ja sanoi, että taitavat olla teidän marjoja. Ja lähti pois.

Samanlaisia kokemuksia luumupuun kanssa. Sattuu kasvamaan pihan reunassa. Metsästä tullaa syömään niitä. Eikö hälyt soi, kun puun ympärillä kasvaa hoidettu nurmikko, vaikka rakennuksiin ja pää pihapiiriin onkin matkaa.

Aina sama vastaus. Luumuu on kuulemma hylätty, vastaan, että en tietääkseni ole hylännyt puutani.

Sama

Vierailija
25/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi naapuri keräämässä "hylätystä" omenapuusta omenia. Puu on meidän tontilla, mutta ei pihassa. Kyllä näitä pässejä on.

Meiltä kävi joku hakemassa kukat kukkapenkistä ikkunan alta. Oli niin tasainen leikkausjälki, että ei voinut olla eläimen tekosia. En tiedä luuliko kukkapenkkiä hylätyksi.

Meillä kasvaa pihalla kukkia jotka ollaan itse kylvetty, kuintenkaan siinä ei ole selkeää kukkapenkkiä, mutta selvästi meidän pihan puolella. Kuulin melua pihalta ja menin katsomaan, kaksi ohi kulkevaa naista oli pysähtynyt tielle ja toinen sanoi, että ihania kukkia täällä kasvaa, eihän me vielä olla kenenkään pihalla ja harppasivat tieltä ojan yli ja tulivat meidän pihaan keräämään niitä. 

Tulin heidän luokse ja sanoin röhöm. Keräätte meidän kukkia, toinen naisista katsoi hölmistyneenä ja sanoi, että kai kukkien kerääminen on jokaisen oikeus, sanoin, että nämä ovat meidän istuttamia niin nainen kysyi, että miksi istutamme yleiselle paikalle kukkia, no kerroin, ettei tämä oikeastaan ole yleinen paikka vaan pihamme alku reuna.

Joillekin kaupungista tuleville on todella vaikea ymmärtää, että maalaistalon piha voi olla pitkä ja laaja eikä tarkoita vain talon ympöristöä.

Kyllä näitä riittää.

Vierailija
26/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rusakko leikkaa tasaisesti.Näyttää kuin saksilla leikatulta.

Vierailija
27/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kasvaa pihalla kukkia jotka ollaan itse kylvetty, kuintenkaan siinä ei ole selkeää kukkapenkkiä, mutta selvästi meidän pihan puolella. Kuulin melua pihalta ja menin katsomaan, kaksi ohi kulkevaa naista oli pysähtynyt tielle ja toinen sanoi, että ihania kukkia täällä kasvaa, eihän me vielä olla kenenkään pihalla ja harppasivat tieltä ojan yli ja tulivat meidän pihaan keräämään niitä. 

Tulin heidän luokse ja sanoin röhöm. Keräätte meidän kukkia, toinen naisista kats

Veikkaan, että monet tekee tuota ihan röyhkeyttään, ei muka tajua.

Vierailija
28/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
29/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljelypalstoiltakin häviää kaikenlaista! =E

Vierailija
30/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noilla metsän keskellä olevilla kasvimailla kasva yleensä "kukkaa"?

Vierailija
31/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelta nykyään puuttuu käytöstavat. Kuljetaan toisten pihapiireissä asenteella että mä meen koska mä voin.

Vain tarpeeks korkea aita estää mitään.

Meiltäkin joku mm. kaivoi perannat kukkapenkistä ja vei mukanaan. 

Vierailija
32/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näkyy riistakamerassa pyöräilijöitä pihassa. Nurmikko on ajettu, pihassa on auto ja traktori, ja silti voi *-oikaista tästä-*?!

Vierailija
33/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä näkyy riistakamerassa pyöräilijöitä pihassa. Nurmikko on ajettu, pihassa on auto ja traktori, ja silti voi *-oikaista tästä-*?!

Joo sama. Meillä on myös kieltokyltti mutta silti meidän pihan poikki voi näiden mielestä oikaista.

Vierailija
34/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jossainhan ne porkkanat ja muut on alunperin kasvanut, eihän niitä muuten olisi olemassa.

Vierailija
35/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte kumpi hymyilee leveämmin riistakamerani kuvassa, ap:n perse vai naama?

Vierailija
36/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi lehmä kun syökin riistapellosta.

Vierailija
37/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koditon nainen ainakin täällä meilläpäin istuttaa perunaa ja juureksia kaupungin maalla. Siinä on joskus ammoin ollut talo josta ei ole kuin kivijalka jäljellä. Sanoo saavansa melkein koko talveksi ruokaa kun säilöö ne vanhaan maakellariin joka siellä vielä on. Toivottavasti ette hänen ruokiaan vie.

Vierailija
38/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen ihmetellyt näitä toisten pihassa pyörijöitä. Meillä kesämökin pihassa tuon tuosta käy ihmisiä ihmettelemässä. Ja joskus ollaan leiriydytty asuntovaunulla omalle maalle niin tullaan koputtelemaan oviin ja käppäilemään siihen ympäristöön ihan kuin eivät oisi ennen asuntovaunua nähneet.

Vierailija
39/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo, mutta vinkki kaikille. Hylättyllä kasvimaalla ei kasva mitään.

Kyllä meillä ainakin rikkaruohot kasvaa "hylätyllä" kasvimaalla.

Muttei perunaa ja porkkanaa kuten ap väittää. 

Paitsi, minulla kasvoi perunaa kompostikasassa jota kukaan ei hoitanut kun olin viskannut muutaman huonon perunan sinne. Saivat sinne jäädäkin.

Niin no... Peruna kyllä voi nousta uudestaan, jos mukuloita ei kerää syksyllä pois. En ole koskaan kokeillut kuinka kauan kestää elinvoimaisena itse lisääntyen. Vuoroviljelen ja joka syksy perunalohkolle jää joku mukula huomaamatta ja ne nousee seuraavana kesänä maasta. Nytkin hernepenkistä nousee muutama perunan verso.

Periaatteessa porkkanakin voisi monivuotistua. Sehän on kaksivuotinen kasvi, joka kukkii ja tekee siemenet toisena vuonna, jos jättää syksyllä nostamatta maasta. Kylväytyessään voisi siis kasvaa aina uudestaan, jos vain rikkaruohoille pärjää. 

Vierailija
40/50 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viinimarjapuskia, karviaisia, omenapuita ja vadelmapensaita, eikä koskaan kukaan ole käynyt hakemassa mitään, vaikka minun puolestani saisi noukkiakin. Miten näitä salanoukkijoita olette saaneet houkuteltua pihapiiriin?