Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattais vähän ehkä varoa niitä autoja siellä liikenteessä ja _kunnioittaa_ niitä punaisia valoja

Vierailija
08.09.2008 |

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200809088231637_hi.shtml

http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1583583

Ihan älytöntä kuinka ihmiset pomppii ja poukkoilee tuolla liikenteen seassa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin ap:n kehotukseen vielä toisen, joka tulee mieleen likipitäen päivittäin parkkipaikoilla:

älkää kuvitelko, että peruuttavasta autosta on samanlainen näkökenttä kuin eteenpäin ajavasta. Kuski ei voi katsoa kuin yhteen peruutuspeiliin kerrallaan, joten näkökenttä on todella aika kapea. Vaikka kuinka hitaasti peruttaisi, voi takaa suoraan alle kävelevä tulla kolhituksi. "Kyllähän peruuttaja aina väistää ja totta kai se mut näkee" on väärä ajattelutapa...

Hirvittää, kun lastenkin annetaan juoksennella parkkipaikoilla - hukkapätkät VARSINKIN on vaarassa, koska eivät näy parkissa olevien autojen takaa sitäkään vähää mitä aikuiset.

Vierailija
2/8 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, ettei tämä asia joillekin vaan mene perille. Toki autolla on väistämisvelvollisuus, mutta jalankulkijallakin pitäisi joku järki olla mukana. Parkkipaikoilla moni tekee niin, että "pujahtaa äkkiä" ja meinaa jäädä auton alle. Lastenvaunujen kanssa kulkevat ottakaa huomioon ettei niitä vaunuja näe autojen takaa. Itse ehkä näytte, mutta vaunut näkyy vasta, kun ne on työnnetty auton eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jalankulkija on astumassa suojatielle, niin hänelle kuuluu antaa tietä. Miksi tämä ei toimi Suomessa? Jo Ruotsissa on ihan erilainen liikennekulttuuri tässä asiassa.

Ja neljäs: vähentäkää tilannenopeutta huonolla kelillä.

Vierailija
4/8 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse olen todennut, että jos kaistoja on useampia ja minä pysähdyn suojatien eteen, joku typerä mulkvisti sujahtaa kuitenkin vierestä ohi ja jalankulkijaparka on suuressa vaarassa jäädä alle.

Vierailija
5/8 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse olen todennut, että jos kaistoja on useampia ja minä pysähdyn suojatien eteen, joku typerä mulkvisti sujahtaa kuitenkin vierestä ohi ja jalankulkijaparka on suuressa vaarassa jäädä alle.

Ja kerran melkein todistin takaa-ajoa, kun herra citymaasturi ei seurannut liikennettä tällaisessa tilanteessa. Kiitokset sille rouvalle, joka päästi minut suojatien yli, onneksi hänelle ei sattunut mitään.

Vierailija
6/8 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, päälleajo-oikeutta ei ole, mutta kävelijätkin voisivat osaltaan välttää vaaratilanteita noudattamalla yksikertaisia liikennesääntöjä. Autoon ei satu, mutta kävelijällä menee pahimmassa tapauksessa henki.

Vierailija
7/8 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin Oulussa saa todistaa näitä punaisia päin ajamisia. Samaten väärin parkkeeraamista.

Vierailija
8/8 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Lähes päivittäin Oulussa saa todistaa näitä punaisia päin ajamisia. Samaten väärin parkkeeraamista.

Työkaverille oli kerran tullut auto perään kun työkaveri oli jarruttanut punaisiin liikennevaloihin. Siis vieläpä niin että edellä mennyt autokin oli pujahtanut, jos ei ihan punaisilla niin ainakin kauan palaneilla keltaisilla. Peräänajaja oli vaan poliiseille todennut että "hän painoi kaasua kun ajatteli että vielä siitä ehtii"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi