Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä joskus hävettänyt tai nolottanut oma "huono" työ?

Vierailija
16.06.2024 |

En siis ajattele muiden töistä tai ammatteista mitään, mutta itseäni on hävettänyt olla esim. siivoaja ja nykyisessä työssä hävettää myös vähän, koska se on "alempana" kuin edellinen työni. Miten voisin olla häpeämättä???  Ihan normaaleista matalapalkka-alan töistä kyse, mut silti itseni kohdalla hävettää.  

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi kuvitella vessan, jossa ei ole saippuaa, käsi -tai vessapaperia. Lamppu on rikki, lukko ja istuin samoin, pytty ja lavuaari tukossa tai vedenkulku estynyt. Pinnat saastaisia.

Lattia likainen ja roskat pursuavat yli.

Siivooja huolehtii näistä kaikista suoraan tai välillisesti.

Vessa löytyy joka talosta ja kaikki käyttävät sitä. Jos sen huolto ei toimi, niin ei mikään muukaan. 

Siivoojan työtä ei arvosteta, koska kukaan ei huomaa kun sen tekee hyvib, huomataan vasta kun sen jättää tekemättä. Joku vuosi sitten oli siivoojat useamman viikon lakossa, kirjaston vessa oli niin saastainen ettei sitä voinut käyttää. 

Ei, vaan siivoojan työtä ei arvosteta siksi, että suurimpaan osaan perustoimistosiivouksesta kykenee jokainen, jolla on neljä tervettä raajaa. Toki jotkut harvat kohteet, kuten leikkaussalit yms. ovat poikkeuksia, mutta ei niidenkään siivoaminen mitään ydinfysiikkaa ole. Siivooja on siis helposti korvattavissa oleva resurssi.

Vierailija
102/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö hävetti ja nykyään hävettää olla lähihoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/121 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei todellakaan! Mullahan on maailman paras työ! 🤩😍 

Mitä muuten teet talvisin, jos saa kysyä?

Oon päiväkodin täti 😄 

Vierailija
104/121 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja enkä koe ammattiylpeyttä. Oma työ on alkanut tuntua kuluttavalta ja turhalta, ja keskustelupalstoilla meitä nimitellään vaikka miksi. Työn likaisuus tuntuu inhottavan monia, mutta sekö oikeuttaa kokonaisen ammattiryhmän halveksunnan? 

Uskokaa tai älkää, likaan ja eritteisiin kyllä tottuu jossain määrin. Vaikeinta tässä työssä on se jatkuva fyysinen ja henkinen väkivalta, jota päivittäin koemme. Sekä se, miten meille koko ajan viestitetään eri tahoilta, ettemme ole oikein mitään. 

Vierailija
105/121 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ikinä ole hävennyt työpaikkaani.

Harjoittelijana Elannon maitokaupassa, harjoittelijana kameraliikkeessä ja jatkossa aina eri alojen konttoreissa, erilaisissa hommissa.

Eläkkeelle jäin eläkevakuutusyhtiöstä.

Vierailija
106/121 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyö hävetti ja nykyään hävettää olla lähihoitaja.

Ei mitään hävetävää kummassakaan. Hienoa, että olet tehnyt työtä etkä loisinut.

Vierailija
107/121 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa kun otin osakseni niin törkeää palautetta joka ei edes minulle kuulunut kun olin vain kassa. Oli siinä hyvätkin puolensa kun itselle kohdistuneet palautteet olivat ihan kivoja mutta orjahommaa jossa maailman huonoin työergonomia. Kun lopetin niin loppui krampit ja selkävaivat. Hyllytys oli myös täyttä helvettiä kun jouduin nostella lajittelukärrylle liian painavia pesuainelaatikoita niin että selkä oikein naksahti.

Vierailija
108/121 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävetti olla siivoojana diplomi-insinöörin tutkinnon suorittaneena. En pidä siivoojan työtä nolona, mutta oli niin epäonnistunut olo kun kaikki päivittelivät miten DI ei saa oman alan töitä. 

Vierailija
109/121 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana jossain määrin koin, vaikka arvostin työtäni ja yritin olla kokematta alemmuutta. Jatkoin amk-tutkintoon ja nykyään arvostan perustason puurtajia vielä enemmän. Edellyttäen, että ovat ammattitaitoisia.

Paperinpyörittäjät ja käsien heiluttelijat siisteissä sisätöissä eivät herätä kunnioitustani. Heitä on varmasti enemmän niissä "paremmissa" ammateissa.

Vierailija
110/121 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani puhelinmyyjä, valehtelin kaikille että teen toimisto hommia ja vaihdoin puheenaihetta ennen kun alkoivat kyselemään tarkemmin, millaista työtä teen toimistolla. Minua hävetti jopa soitella ihmisille mutta en uskaltanut purkaa työsuhdetta ettei työkkäri anna karenssia. 

Vierailija
111/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentoija olen ja kyllä on hävettänyt useasti. Ammatin arvostus on puhelinmyyjän tasolla. Opiskelin sitä mikä kiinnosti ja ajauduin tähän ammattiin.

Vierailija
112/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työskentelen laitoshuoltajana, työhöni liittyy kyllä paljon muutakin kuin siivousta, hoidan esim.yhteydenpidon yhteyshenkilöihin, teen tilauksia, laatukierroksia jne. En ole kyllä ikinä hävennyt työtäni, en näe siihen mitään syytä.

En ole huomannut oikeastaan keltään halveksuntaa siivoojia kohtaan. Kai tässä on onni käynyt, kun olen saanut työskennellä kohteissa, jossa meitä on arvostettu. Moni ns.ylempiarvoinen ammatinedustaja on alkanut juttelemaan, kyselevät työstä ja kertoilevat omastaan. Myös paljon juttelevat henk.kohtaisista asioistaan ja kyselevät, mitä mieltä olen mistäkin asiasta. Itselläni on kyllä suhteellisen paljon yleissivistystä ja olen aina lukenut paljon kaikenlaista, että pystyn melkein aiheesta kuin aiheesta puhumaan. Sen lisäksi huumorintajua löytyy,  joten moni uskaltautuu heittämään välillä vähän härskiäkin juttua.

Kun itse arvostaa omaa työtään, se näkyy kyllä muillekin ja he kohtelevat sitten sen mukaisesti.

Vierailija
113/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen itse arvostaa työtään, niin se huokuu ulospäin ja vaikuttaa myös siihen miten muut tuon henkilön tekemää työtä arvostavat, ja vaikuttaapa se siten myös koko ammatin arvostukseen.  

Pätee täysin esim. mainittuun siivojan työhön.  

Vierailija
114/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yhden kerran, sain ammattikoulun jälkeen vakituisen työn, joten en jatkanut suoraan amk:iin, vaan vasta seuraavana vuonna ja monimuotototeutukseen, ihan eri alalle kuin se oma duunariala, jottei tarvinnut luopua työstä. Siellä sitten sellaisia 40-50-vuotiaita, jotkut jo pitkälle edenneitä johtajia, joiden piti vain työnantajan mieliksi hakea muodolliset paperit koulusta. Tutustumispäivänä hävetti kyllä kertoa että on duunari, kun tiimikaverina oli yhden ison suomalaisen firman liiketoimintajohtaja. 

Vierailija
115/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen itse arvostaa työtään, niin se huokuu ulospäin ja vaikuttaa myös siihen miten muut tuon henkilön tekemää työtä arvostavat, ja vaikuttaapa se siten myös koko ammatin arvostukseen. 

En allekirjoita. Arvostuksen puute voi näkyä vertaisten kesken. Esimerkkinä insinöörit. Joitakin tehtäviä yleisesti arvostetaan ja joitakin ei.

Vierailija
116/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te siivoojat, hyllyttäjät, kassat, lähihoitajat ja muut niin tärkeät työntekijät. Ilman teitä meidän toimistotilat olisi paskaisia, kaupassa käynti ei onnistuisi, iäkkäät sukulaisemme eivät pärjäisi. Edellämainitut vain pieniä otoksia siitä mikä tekee teistä enemmän tarpeellisia kuin vaikkapa isolla egolla varustettu urheilujohtaja tai mainosalan konsultti.

Suuri kiitos teille,minä arvostan isosti! Te olette juuri niitä muttereita joita ilman koko iso koneisto kyykkäisi. Älkää siis häpeilkö työtänne.

Vierailija
117/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koko ajan hävettää. Olen sairaanhoitaja enkä halua tehdä tätä työtä. Pois on tosi vaikea päästä ja lainatkin pitää jollain maksaa. En koe olevani sairaanhoitaja identiteetiltäni, teen vaan tätä työtä. Haaveilen akateemisuudesta.

Vierailija
118/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä hävettää, olen kiinteistönhoitaja ja kyseisen tutkinnon suorittaneena kuullutkin usein "ai tarvitseeko tuohonkin muka jonkun tutkinnon". Loppujen lopuksi sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä mitä muut asiasta ajattelevat.

Ihmiset osaavat olla  ilkeitä. Se kertoo heidän omasta pahasta olosta. Mitään työtä ei pidä hävetä. Ilman muiden työpanosta asiat ei toimi. 

Sivusta Siivooja, joka on ylpeä työn jäljestään.

Vierailija
119/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
120/121 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se on hävettänyt, koko iän jukoliste. Nyt onneksi eläkkeellä (työkyvytön). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi