Kiitti vaan hallitukselle asumistuen leikkauksista. Nyt on muutettu 59m kaksiosta 27m yksiöön...
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään. Ei ole varaa antaa luksusta työttömille. Töistä saa palkkaa ja tulojen mukaan voit päättää missä asut.
Saahan kelastakin palkkaa + muita tukia, ja eikai se nyt niin mene että vaan joillakin on oikeus asua hyvässä ja tilavassa asunnossa.
täh ?.jos tekee töitä ei kuulu kelalle eikä kenellään muullekkaan kuinka tilavassa kämpässä asuu vaikka olis 2000 neliöö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳
Irtisanomissuojaa heikennetään ja työttömät tulevat vakituisten tilalle, kun tulee paikallinen sopiminen ja saa sopia alle tessin.
Vaiktuisia työsuhteitahan ei enää olekaan kuin yksinomaan julkisen sektorin virastoissa, joiden tehtävät olisivat suurelta osin näin tietoverkkojen ja tietokoneiden aikoina autoimatisoitavissa, mutta hoidetaan edelleen jääräpäisesti aivan kuin eläisimme 1800-lukua pakastevirkojen säilyttämiseksi. Eli ihan tervetullut on tuo uudistus siltä osin, että myös julkisen sektorin norsunluutorneihin ja lasipalatseihin tuodaan samoja työmarkkinoiden lainalaisuuksia, jotka ovat vallinneet yksityisellä sektorilla jo useamman vuosikymmenen.
Kun katsoo palkkakuittia, josta hupsahtaa pienten lasten vanhempana melkoinen osa veroihin (olen normipalkkainen)... ja samalla katson kuinka naapurissa sossu hyysää 3 aikuista ihmistä, kun ahdistaa mennä töihin, eikä työnteko ole kivaa, niin kyllä ottaa päähän.
Ole hyvä vain. Meidän jokaisen on osallistuttava talkoisiin tämän maan pelastamiseksi.
Hallitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit muuttanut edullisempaan kaupunkiin.
En muuta todellakaan Helsingistä mihinkään junttilaan eikä siellä edes ole töitä tai kulttuuria
Ap
toivottavast asut seuraavaks ulkona hiton kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit ostaa tai vuokrata sellaisen asunnon kuin haluat omilla rahoillasi, ei yhteiakunnan.
Ole tyytyväinen, että asuntosi ei ole pelkkä teltta, sekin olisi kädenojennus yhteiskunnalta.
Ei ole varaa ostaa omaa asuntoa ja töitä en ole saanut että voisin itse rahoittaa elämiseni...
Ap
Mene Norjaan, siellä on töitä.
norjalaiset ei tollasta patalaiskaa paskaa kato.
Niin me työssä käyvätkin asumme tulojen mukaan. Kyllä, kiitos hallitukselle että järjetön rahan syytäminen kaikille loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo palkkakuittia, josta hupsahtaa pienten lasten vanhempana melkoinen osa veroihin (olen normipalkkainen)... ja samalla katson kuinka naapurissa sossu hyysää 3 aikuista ihmistä, kun ahdistaa mennä töihin, eikä työnteko ole kivaa, niin kyllä ottaa päähän.
ota lopputili.se on helppoo.jos luulet et alkaa hyvin menemään sen jälkeen.
Itsekin asun jossain 25 neliön yksiössä yksinäni ja ihan hyvin pärjään. Ei tarvitse olla isoa asuntoa. Sen voi hankkia sitten, kun on varaa siihen.
Jos pääsisi muuttaisin heti pieneen uuteen yksiöön, ilman luottotietoja en saa. Nyt asuttava vanhassa kalliissa jossa sekopäiset naapurit. Asunnon koolla ei väliä, vaan alue ja naapurit merkkaa enemmän. Päihteetön ei voi asua päihde alueella tai voi jos pakko.
Asuin opintojen jälkeen vuokralla 34 neliön yksiössä. Sitten ostin oman asunnon päästyäni töihin, saunallisen 53 neliön kaksion. En ole tässä isommassa asunnossa yhtään onnellisempi, vaikka oma onkin aina oma!
Öö, niin? Itse olen työssäkäyvä 40-vuotias ja asunut 10 vuotta vuokralla nykyisessä 26-neliöisessä yksiössäni. Sinulle pitäisi siis kaksiossa asuminen maksaa sosiaalituista? Oletko aivan sekaisin?
Mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee älyttömästi neliöitä? 36 mulla ja kaikki tarvittava löytyy jopa sauna.
Vierailija kirjoitti:
Öö, niin? Itse olen työssäkäyvä 40-vuotias ja asunut 10 vuotta vuokralla nykyisessä 26-neliöisessä yksiössäni. Sinulle pitäisi siis kaksiossa asuminen maksaa sosiaalituista? Oletko aivan sekaisin?
On se sekaisin. Eipä silti, vasemmisto on totuttanut ihmiset tähän, niin tätä se sitten on.
Meidän työssäkäyvä perhe muutti 2 vuotta sitten 81 neliöstä -> 55 neliöön. Vuokra ja muut maksut ovat nousseet niin kivaa tahtia, ettei tässä enää säästä juuri mitään. Seuraava askel onkin muuttaa kokonaan pois täältä etelästä, halpenee asuminen kertaheitolla.
En tiedä, löytyykö uutta työpaikkaa, eikä kiinnosta. Valtio voi maksaa viulut, kun ensin pakottaa kansalaiset asumaan epäinhimillisesti, eikä tule vastaan esim. sähkölaskuissa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on asuttu isona perheenä yhdessä hellahuoneessa puutalossa. Joillain oli siinä vielä alivuokralainenkin.
Johan on hvetti, jos ei yhdelle ihmiselle riitä yksiö. Lopeta valittaminen, aina on joku itseäsi kurjemmassa asemassa, sairas tai vammainen, joka ei edes saa apua, vaan on muiden armoilla.
Ja anna mä arvaan, ruokaahan sulla riittää ja mistään ei ole oikeasti pulaa. Varmaan joku lemmikkikin löytyy? Kissa?
Niin ja pyykit pestiin pulsaattorikoneilla, katseltiin mustavalkotv.tä, puhuttiin lankapuhelimella.
Joten, ooppahan ihmisiksi kun kuitenkin hyödyt tämän vuosituhannen teknologiasta.
Jossain muussa on vikaa kuin asunnon koossa. Olen asunut 25 neliön yksiössä ilman tukia eikä ahdistanut yhtään. En tajua, että yhteiskunta on mahdollistanut ihmisille asumisen suurissa asunnoissa, vaikka niihin ei itsellä varaa ole. Paljon on mennyt pieleen edellisten hallitusten aikana.
demareiden älypieru koko as tuki järjestelmä kun järjestivät kommari hakalle rakentamista. nyt kajamolla ja hekalla n,2000 tyhjää vuokra asuntoa???? ja lisää pitäisi rakentaa muiden varoin. ei ole kommari demareilla mitään häpyä.