Kiitti vaan hallitukselle asumistuen leikkauksista. Nyt on muutettu 59m kaksiosta 27m yksiöön...
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kahdella aikuisella ja taaperolla 45m kaksio. Hyvin mahtuu kun karsii turhaa tavaraa. Ja me kumpikin hyväpalkkaisissa töissä, mutta ei haluta maksaa asumisesta kauheasti. Tämä on uudiskohde kaupungin laidalla.
Yksi ihminen mahtuu mainiosti vajaa 30 neliöön!
Älä viitti niputtaa kaikkia ihmisiä samanlaisiksi. Minä en ikinä voisi asua 30 neliössä. Asun yksin 150 neliössä ja maksan kaiken itse, olen aina maksanut. Haluan kodin enkä mitään koloa tai koppia.
Joo,e ipä tää 27 neliön asuminen luksusta ole. Eipä tänne juuri muuta mahdukaan kuin sänky ja hylly. Jääkaappikin on huoneen puolella vielä kaiken lisäksi, heh. Mutta en valita, on silti katto pään päälä ja sähköt päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳
En lopeta oleskelua mutta pienessä koirankopissa vaan mielentervys menee....
Ap
Käy välillä ulkona, siellä on tilaa ja mielikin virkistyy. Yksi ihminen ei tarvitse yli 50 neliötä jos ei ole itse vara maksaa. Parikymmentä neliöö riittää yhdelle ihmiselle
Käyn ulkona melkein joka päivä, lenkillä, kaupassa, ravintolassa, salilla yms yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käy välillä ulkona, siellä on tilaa ja mielikin virkistyy. Yksi ihminen ei tarvitse yli 50 neliötä jos ei ole itse vara maksaa. Parikymmentä neliöö riittää yhdelle ihmiselle
Ei kyllä tarvitse vaikka olisikin varaa itse maksaa.
Pienestäpä se oli kiinni 😂. Eipä tuollaisella mitättömyydellä mitään annettavaa tai arvoa yhteiskunnalle olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kyllä tarvitse vaikka olisikin varaa itse maksaa.
Ei välttämättä tarvitse mutta jos itse maksaa niin olkoon vaikka tuhat neliöö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten liittyy?? Käyn mäkin joka päivä ulkona mutta silti 27 neliön asunto ahdistaa joskus. Sama kuin itse oleskelisit esim jatkuvasti jossian keittiön kokoisessa tilassa. Samat huonekalut on aina lähellä ja järjestystä ei voi mitenkään järkevästi muuttaa koska tilaa ei ole. Vieraat (jos on) istuu sängyllä tai ihan lähellä. Käyn ulkona ja töissä mutta joskus valitettavasti seinät alkaa vaan kaatuilla päälle.
Vierailija kirjoitti:
ole iloinen että saat sentään SIIHEN tukea. Normaali ihmiset asuvat asunnoissa joihin ITSELLÄ on varaa ja tarvetta. Meille riittää 50 m2/henkilö eikä tukia saada yhtään.
Tänään on sunnuntai joten pistähän korkki jo kiinni. Kuntouttava työtoimintasi jatkuu huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene töihin talipallo.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin?
Helpompaa olla työtön. Tyhmä paljon työtä tekee, viisas (eli työtön) pääsee vähemmällä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käyn ulkona melkein joka päivä, lenkillä, kaupassa, ravintolassa, salilla yms yms.
Ap
No ei ihme ettei mikään riitä. Osta hirttoköysi.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdyt työttömäksi yksinhuoltajaksi. Tuilla ei käytönnössä mitään rajaa ja saat jopa asustella stadin keskustassa. Koko keskiluokka vielä itkee kuorossa takanasi lisää tukia.
Jos sitten töitä tekee mieli niin hommaat jonkun sairaan-lähihoitajan duunin kaupungilta ja silloinkin asunto työnantajalta, samoin edut - hulppeammat kuin osaat kuvitella. Ja edelleen, keskiluokka itkee lisää veroja, jotta juuri sinulla olisi asiat paremmin - ei väliä kellään muulla.
Nyt olet erehtynyt pahasti. Summat lukee Kelan sivuilla. Stadin keskustan halvat asunnot menee suhteilla ja onko tuon joku maalainen kirjoittanut? Harva haluaa edes lasten kanssa asua keskustassa vai onko jo joku Jätkäsaari sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ole iloinen että saat sentään SIIHEN tukea. Normaali ihmiset asuvat asunnoissa joihin ITSELLÄ on varaa ja tarvetta. Meille riittää 50 m2/henkilö eikä tukia saada yhtään.
Tänään on sunnuntai joten pistähän korkki jo kiinni. Kuntouttava työtoimintasi jatkuu huomenna.
Joo huomenna raiskataan peräsuoli.
Vierailija kirjoitti:
Voit ostaa tai vuokrata sellaisen asunnon kuin haluat omilla rahoillasi, ei yhteiakunnan.
Ole tyytyväinen, että asuntosi ei ole pelkkä teltta, sekin olisi kädenojennus yhteiskunnalta.
Minä koitan löytää asuntoa johon olisi palkalla varaa. Vaihtoehtoja on yksiöt. En näe syytä käydä töissä kun sellaisessa joudun lasten kanssa asumaan.
Asuntosi pinta-ala on tosi paljon pienempi kuin se entinen. Vaan jos käyt töissä ja sinulla käy ystäviä kylässä, niin sopeudut varmaan. Ehkä vuoden päästä yksiö tuntuu enemmän kodilta.
Minä asun yksin 58 neliön asunnossa enkä aio muuttaa vaikka tiukkaa on. Sinnittelen 2 vuotta kunnes pääsen OVE:lle ja sitä ennen kiristän vaan vyötä. Kuukaudessa on useita päiviä jolloin syön pelkkää nuudelia ja näkkileipää. En ole valmis tinkimään asunnosta. Mielenterveys pienessä kopperossa menee.
Tänä on metkaa. Eräs tyyppi usutettiin tahalleen mun kimppuun huutamaan tuota "mee töihin." Ei tainnut tajuta, että ei tuo haittaa. Sius usuttaa ei tajunnut.
Se oli vain surkuhupaisaa koska...No en jaksa selittää, koska se oli niin typerää. Hehheh. Sääli tietenkin että saatiin manipuloitua häiritsemään. Aina ärsyttää kun heikkoja ja vähön hulluja käytetään hyväksi! Ja viekö pahantekoon muita häiritsemään! Eivät tajua edes itse tuota
Me niille kurittajille näytetään kaapin paikka. Kuten lii Andersonin kohdallakin. Kiva nähdä Riikan ilmeet taas.
Pitäisikö ruveta sovittamaan köyttä kaulalle?