Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitti vaan hallitukselle asumistuen leikkauksista. Nyt on muutettu 59m kaksiosta 27m yksiöön...

Vierailija
16.06.2024 |

Elämäni on pilalla.

Kommentit (257)

Vierailija
61/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edistystä. Olet keksinyt uuden jatkumon sadullesi. Tätä sitten toistelet pari kk.

Ei ole mitään satua vaan ihan oikeaa elämää...

Ap

Vierailija
62/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdyt työttömäksi yksinhuoltajaksi. Tuilla ei käytönnössä mitään rajaa ja saat jopa asustella stadin keskustassa. Koko keskiluokka vielä itkee kuorossa takanasi lisää tukia.

Jos sitten töitä tekee mieli niin hommaat jonkun sairaan-lähihoitajan duunin kaupungilta ja silloinkin asunto työnantajalta, samoin edut - hulppeammat kuin osaat kuvitella. Ja edelleen, keskiluokka itkee lisää veroja, jotta juuri sinulla olisi asiat paremmin - ei väliä kellään muulla.

Pitäisi varmaan ensin opiskella pari vuotta lähäriksi? Noita duuneja ei oteta, vaan niihin vaaditaan myös pätevyys. Jos ap olisi jo, ei olisikaan työtön, koska hoitsuille riittää hommia. Ja jos ei omalla kotipaikkakunnalla, niin ihan varmasti jossain päin Suomea. Onkohan tällä luuserilla edes koulutusta vastaavaa ammattia?

Lukio on käyty ja ammattikouluun olen hakenut yli 20 kertaa mutta en yksinkertaisesti ole päässyt kouluun.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on asuttu isona perheenä yhdessä hellahuoneessa puutalossa. Joillain oli siinä vielä alivuokralainenkin. 

Johan on hvetti, jos ei yhdelle ihmiselle riitä yksiö. Lopeta valittaminen, aina on joku itseäsi kurjemmassa asemassa, sairas tai vammainen, joka ei edes saa apua, vaan on muiden armoilla.

Ja anna mä arvaan, ruokaahan sulla riittää ja mistään ei ole oikeasti pulaa. Varmaan joku lemmikkikin löytyy? Kissa?

Niin ja miksi minua kiinnostaisi miten jotkut muut on elänyt? Elän omaa elämää.

Ap

Siitä jäi kuule ap yksi sana välistä pois. Elät muiden kustantamaa elämää ja se on häpeällistä.

Vierailija
64/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

71m2 ja vuokra 400. En tule ikinä menemään töihin vaan nautin elämästäni täysin siemauksin nauttien omasta ajastani.

Tollasesta pöhlööntyy pikkuhiljaa, tulee dementiaa ennen aikojaan. 

Vierailija
65/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun itse joudut työttömäksi niin takaan että jopa heti olet myös käsiojossa tukeja hakemassa että et kuole nälkään ja viluun.kannattaisi harkita mitä kirjoittaa .koskaan ei tiedä tulevaisuuttansa .sadat tuhannet ovat kokeneet saman ja sitten ihmetellään ,kun ne tuet ei olekaan niin suuret mitä eri keskustelupalstoilla on väitetty.

Vierailija
66/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳

En lopeta oleskelua mutta pienessä koirankopissa vaan mielentervys menee....

Ap

Kyllä saat halpoja neliöitä kun vaan suostut muuttamaan kauemmas totutusta.

Vierailija
67/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳

En lopeta oleskelua mutta pienessä koirankopissa vaan mielentervys menee....

Ap

Käy ulkona välillä. Työnteko on se joka kannattaa jos mielii asua väljemmin.

Vierailija
68/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on asuttu isona perheenä yhdessä hellahuoneessa puutalossa. Joillain oli siinä vielä alivuokralainenkin. 

Johan on hvetti, jos ei yhdelle ihmiselle riitä yksiö. Lopeta valittaminen, aina on joku itseäsi kurjemmassa asemassa, sairas tai vammainen, joka ei edes saa apua, vaan on muiden armoilla.

Ja anna mä arvaan, ruokaahan sulla riittää ja mistään ei ole oikeasti pulaa. Varmaan joku lemmikkikin löytyy? Kissa?

.. Juuri näin! Suomalaiset asumaan koirankoppeihin että säästyy enemmän rahaa laittaa esim ulkomaan hyväntekeväisyyteen tai kehitysapuun!

Suomalaisia sinkkuja asuu iso osa jo yksiöissä. Miksi ap:n pitäisi saada yksinään asua isossa kaksiossa ilmaiseksi?

Itsekin asuin aikoinaan vuokrayksiössä ja töissä kävin. Mielenterveys aina kunnossa, ei valitusta ja vikinää. Nyt omistan ison rivarikämpän miehen kanssa, mitään asumistukia ei saada. Kaikki maksetaan itse. Velaton kämppä. 

Vuokramarkkinoilla on jopa 10 neliön asuntoja, joissa makuuparvi, ja hyvin kelpaavat. 

Vierailija
69/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään tykkää tästä hallituksesta ja tästä politiikasta, enkä hyväksy leikkauksia, mutta elämäsi ei ole pilalla. Ole vihainen, koska se on täysin oikeutettua, ja ala poliittisesti aktiiviseksi eri järjestöjen kautta jne., mutta älä anna tämän katkeroittaa itseäsi. Tilanne ei ole ikuinen. Tämä hallitus ei ole vallassa enää pitkään ja ihmiset heräilee tähän touhuun, mitä enemmän kaikilta viedään oikeudet ja hyvinvointi. Et ole yksin, älä jää yksin.

Mitä oikein kirjoitat? Hallituksen vaihto ei vaikuta mitään tilanteeseen. Koko Euroopassa on meneillään samaa eikä sitä mikään hallitus miksikään muuta. Rahaa on käytetty liikaa. Tilanne ei varmaan ole ikuinen muttei se paremmaksi muutu, vielä enemmän tullaan kiristämään vyötä ja ihmisten tarttis se ihan itse ymmärtää, että kulutusjuhlille stop. 

Vierailija
70/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on täysin sama provo kuin Ylilaudalla sanasta sanaan ja mammat tietysti lankeavat. Nyt pääsee vihaamaan köyhiä ihan luvalla ja leikkimään samalla hyvää ihmistä. Mikä mahdollisuus!

Käsitättehän muuten, että monet leikkausten kohteeksi joutuneista on töissä käyviä ihmisiä, jotka eivät pärjää ilman tukia? Käsitättehän, että saatatte itse kuulua kyseiseen ryhmään joku päivä? No niin, ette tietenkään. Se on ajatuksena liian pelottava ja veisi pohjan halveksunnalta ja vihalta.

Vierailija
71/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tehtävä on kurittaa kansalaisia kuin piiskuri, viimeiseen hengenvetoon saakka. Mitäs eivät hanki eliitille rahaa hurvitteluun. 

Vierailija
72/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provo yliksellä.

Vierailija
73/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän työtön tarvi kuin jääkaapin täynnä kaljaa ja tölkkimeren välissä reitti wc:hen ja patjalle.

Miksi työtön pilaisi elämänsä tuollaisella? Ennemmin asiat menee noin oravanpyöräporukalla, joka ei työpäivän jälkeen jaksa mitään.

Vierailija
74/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halpa paikkakunnan yleistasoon nähden, mutta silti kallis. 

Ja oleskeluyhteiskuntaa tulee aina olemaan halusipa sitä joku tai ei. 

Vierailija
75/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on täysin sama provo kuin Ylilaudalla sanasta sanaan ja mammat tietysti lankeavat. Nyt pääsee vihaamaan köyhiä ihan luvalla ja leikkimään samalla hyvää ihmistä. Mikä mahdollisuus!

Käsitättehän muuten, että monet leikkausten kohteeksi joutuneista on töissä käyviä ihmisiä, jotka eivät pärjää ilman tukia? Käsitättehän, että saatatte itse kuulua kyseiseen ryhmään joku päivä? No niin, ette tietenkään. Se on ajatuksena liian pelottava ja veisi pohjan halveksunnalta ja vihalta.

Ei ole köyhien vihaamisesta kyse, vaan tämän provon mulkusta joka kehuskelee ja valittaa, ettei voi millään yhteiskunnan varoin asua ilmaiseksi yksiössä.

Vierailija
76/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama provo yliksellä.

Ei ole mikään provo vaan minun elämää...

Ap

Vierailija
77/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap asiat edelleen liian hyvin, kun viitsit itkeä siitä että sulla on katto pään päällä. Asuisitko mieluummin kadulla? Niitäkin ihmisiä nimittäin Suomessa on! Sinä saat asua 27neliön yksiössä yhteiskunnan piikkiin, ja kehtaat vielä valittaa! 

Vierailija
78/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama provo yliksellä.

Ei ole mikään provo vaan minun elämää...

Ap

Tykkäätkö postaa saman aloituksen samaan aikaan laudalle ja tänne? Kenties jonnekin muuallekin?

Vierailija
79/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toiselle työ äläkä vain hoe että mene töihin

Vierailija
80/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun itse joudut työttömäksi niin takaan että jopa heti olet myös käsiojossa tukeja hakemassa että et kuole nälkään ja viluun.kannattaisi harkita mitä kirjoittaa .koskaan ei tiedä tulevaisuuttansa .sadat tuhannet ovat kokeneet saman ja sitten ihmetellään ,kun ne tuet ei olekaan niin suuret mitä eri keskustelupalstoilla on väitetty.

Uskaltaako sanoa. Tiedän yhden joka jäi työttömäksi, eikä yllättynyt tukien summasta suuntaan tai toiseen. Mutta hän tiesikin miten ne on, eikä ole ikinä suhtautunut urbaanilegendoihin muuten kun ehkä totta, ehkä ei. Eniten yllättyy ne, jotka eivät ole ottaneet selvää asioista.