Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on matkustaa yksin naisena?

Vierailija
16.06.2024 |

Entä millaisissa maissa ja miten eroaa toisistaan tässä mielessä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen matkustanut suht paljonkin yksin naisena, kun ei ole koskaan ollut ketään jonka kanssa mennä. Olen valinnut niitä turvallisempia kohteita, en lähtisi mihinkään kehitysmaihin, Afrikkaan, Intiaan, arabimaihin (no Dubai menettelisi turvallisuuden puolesta, ei vaan muuten ole kiinnostanut). Olen käynyt Italiassa useamman kerran, Espanjassa, Portugalissa, Irlannissa, Viron Pärnussa, Prahassa, Budapestissä, Kyproksella, Kanarian saarilla parissa paikassa, Sloveniassa ja Kroatiassa. Nuorempana tuli juhlittua ja harrastettua "lomaromanssejakin" matkoilla. Mitään vaaratilanteita ei ole koskaan ollut.

Enää ei vaan jotenkin viisikymppisenä niin kiinnosta yksin matkailu. Kun en enää juhli eikä huvita istua tuntikaupalla terasseilla aurinkoa ottamassa ja kylmää olutta siemailemassa, niin yksin matkailu on alkanut tuntua vähän tylsältä. Varsinkin syömiset, istua yksin siellä ravintolassa, kun joskus tarjoilijatkin varsinkin etelänkohteissa säälii ja

AQivan kuin minun näppäimiltä! Olenkohan kaksoisolentosi :)

Vierailija
42/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäisi yöelämä kokonaan kokematta jos menisin yksin, niin en mene :) En halua olla hotellilla aikaisin nukkumassa jos oon lomalla.

Mulla on just päinvastoin. Hotelliin aikasin nukkumaan, niin jaksaa aamulla taas aikasin herätä liikenteeseen. 

Sama. Joskus käyn illalla ulkona syömässä, en kovin myöhään tosin.  Mut tuntuu et vsrsinkin ukot kattoo arvostelevasti. Ihan kun yksinäinen nainen ei saisi syödä :(

Yöelämä ei jaksa kiinnostaa. Joskus olisi kiva kun olisi joku muuten vaan seurana.

Tuo on inhottavaa tuo yksinäisten naisten kohtelu joissain kohteissa. Se on itse asiassa yksi iso syy, miksi olen suosinut viime aikoina kaupunkilomia rantalomien sijaan - isossa kaupungissa kukaan ei ihmettele y

Eikait ne katseet ole mitään inhottavaa kohtelua? Täällä palstallakin solvataan jatkuvasti miehiä yksinäisiksi inceleiksi. Onko siis vain nainen vahva ja itsenäinen kun on yksin, mutta mies pelkkä luuseri. Ihme sukupuolittunutta keskustelua. Ovatko ulkomaillakin nämä arvostele asti katsojat pelkästään miehiä vai myös naisia. Haluatko kenties käyttää valkoisen naisen taakkaasi ja sivistää lomakohteesi naisia, millä tavalla heidän pitäisi ajatella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten tuo eroaa meistä suomalaisista miehistä? Emme vain ole niin tungettelevis, emmekä yritä jokaista naista, vaan yhtä kerrallaan? Mulla on tavoitteena aina seksi, vaikka päällisin puolin olen kiva ja kiltti. Käytän vain kehittyneempiä metodeja."

En mä ainakaan oleta, että joka kerta jos joku mies tulee mulle juttelemaan, se haluaa seksiä. Suomalaisissa miehissä tosiaan on se ongelma toisinaan, että flirttiä ja muuten vaan juttuseuran hakemista on vaikea erottaa toisistaan. Aseksuaalina en itse halua seksiä lainkaan, joten jos huomaan että lähestymisen tarkoitus on seksuaalinen, torjun. Mutta jos joku vaikka matkalla tulee mulle juttelemaan paikan historiasta tai taidenäyttelyn teoksista, en ala heti olettaa että seksiä se haluaa.

Vierailija
44/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa sen että matkustelu kaventaa maailmankatsomusta. Siksi juuri on niin paljon yksinäisiä, yli 30-vuotiaita naisia, joilla todellisuudentaju on hämärtynyt.

Vierailija
45/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikait ne katseet ole mitään inhottavaa kohtelua? Täällä palstallakin solvataan jatkuvasti miehiä yksinäisiksi inceleiksi. Onko siis vain nainen vahva ja itsenäinen kun on yksin, mutta mies pelkkä luuseri. Ihme sukupuolittunutta keskustelua. Ovatko ulkomaillakin nämä arvostele asti katsojat pelkästään miehiä vai myös naisia. Haluatko kenties käyttää valkoisen naisen taakkaasi ja sivistää lomakohteesi naisia, millä tavalla heidän pitäisi ajatella?"

Noissa etelänkohteissa se on niin päin, että naista joka on yksin säälitään, mutta mies joka on yksin nähdään itsenäisenä seikkailijana tai elämännautiskelijana, ei mitenkään säälittävänä. Kun on sitä vanhoillista ajattelua, että naisen elämän tavoite ja ainoa onni on puoliso ja lapset. 

Ihmiset saa toki ajatella mitä vaan, mutta olisi kohteliasta olla utelematta vierailta ihmisiltä heidän elämästään ja tekemättä numeroa kenenkään yksinäisyydestä. Se voi monelle olla jopa arka paikka, eikä ole mukavaa että joku tarjoilija alkaa sohimaan tähän arkaan paikkaan surkuttelemalla toisen yksinäisyyttä.

Vierailija
46/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäisi yöelämä kokonaan kokematta jos menisin yksin, niin en mene :) En halua olla hotellilla aikaisin nukkumassa jos oon lomalla.

Mulla on just päinvastoin. Hotelliin aikasin nukkumaan, niin jaksaa aamulla taas aikasin herätä liikenteeseen. 

Sama. Joskus käyn illalla ulkona syömässä, en kovin myöhään tosin.  Mut tuntuu et vsrsinkin ukot kattoo arvostelevasti. Ihan kun yksinäinen nainen ei saisi syödä :(

Yöelämä ei jaksa kiinnostaa. Joskus olisi kiva kun olisi joku muuten vaan seurana.

Tuo on inhottavaa tuo yksinäisten naisten kohtelu joissain kohteissa. Se on itse asiassa yksi iso syy, miksi olen suosinut viime aikoina kaupunkilomia rantalomien sijaan - isossa kaupungissa kukaan ei ihmettele y

Mun mielestä toi on herttaista tulla pitämään yksinäiselle seuraa. Mulla kävi ravintolassa Kreikassa niin, että hovimestari piti huolen, että sain syödä rauhassa. Ensin hän jutteli niitä näitä, kun istuin pöytään ja sen jälkeen kaikki miehet ajoi pois häiritsemästä. Itse hän oli naimisissa eikä ollut mitään taka-ajatuksia. Kiva kokemus.

Vierailija
47/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yksin matkustavana aikaisin nukkumassa mutta sitten heräänkin aikaisin nähtävyyksiä katsomaan. Käytän aamulla sen ajan, mistä "jään paitsi" kun en mene yöelämään. Syömässä ja kaupungilla käyn iltasella mutta yökerhot eivät edes erityisemmin kiinnosta. Rakastan yksin matkustamista ja kun tässä varmuus kasvaa niin siirryn Euroopan kaupunkilomista myös kaukokohteisiin. 

Vierailija
48/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä matkusta Intiaan :D

Intiaan ei kannata mennä oli se sukupuoli mies, nainen taikka syöksyvene. Aivan perseestä koko maa! Kävelet 5m, niin aina tulee joku sankari selittämään käsi ojossa nice to meet you, who are you, where are you from. Ja kun näkee ja tietää paikan hygieniatason, niin en todellakaan halua kätellä jotain randomia, sama kun antais koiranpaskan käteen. Kauppaa jotain, pyytää käymään jossain tai pummii rahaa. Pysähdyt kattoo puhelinta tai jotain rakennusta, niin 7 äijää ympärillä ja sit nuo tyypit kävelee parhaimmillaan kilometritolkulla mukana. Kaikki riksat ja mopot tulee kysymään tarviitko kyytiä. Paskasta joka puolella ja ganges haisee ihan hirveelle. Suosittelen max parin päivän välipysähdyksen siellä ja jatkamaan, niin on nähnyt millainen läävä se tuokin maa on. Toisten ei tartte tulla.

Vierailija
49/49 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä onnistuu kun vai muistaa ajaa partansa, laittaa hyvät toppaukset rintsikoihin, käyttää peruukkia ja meikkaa hyvin. Eikä anna kopeloida haaraväliä