Mies oli sanonut kaverilleen että olen alkoholisti
Olen todella pöyristynyt tästä asiasta ja mieheni sanomisista. En tiedä, oliko tämä miehen puolelta joku kosto siitä, että meillä on viime aikoina ollut parisuhteessa hieman kireyttä, vai onko hän tosiaan aidosti tuota mieltä. En siis todellakaan ole mikään alkoholisti, ja käyn ma-pe töissä joka päivä. Viikonloppuisin juon viiniä pari pulloa ja viikolla otan 1-2 lasillista päivässä, mutta siinä tosiaan kaikki. En harrasta mitään örvellystä, etten olisi työkuntoinen tms. Nämä miehen valheet loukkaavat todella.
Voisitteko itse antaa miehelle tuollaiset puheet anteeksi, sillä tuntuu että maineeni on jopa iäksi tahrattu?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä tarvitset alkoholia noin paljon ja ilmeisesti ihan päivittäin?
Joillekin se voi olla esim. masennuslääke, lohtua tuomaan tai keino, että kestäisi paremmin elämää. Syitä on monia. Sitä ei tarvitse olla mitään syytäkään, kunhan maistuu vain.
Alkoholi aiheuttaa masennusta. Tosi hyvä masennuslääke...
Johan mä otin jo kantaa tähän!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin se voi olla esim. masennuslääke, lohtua tuomaan tai keino, että kestäisi paremmin elämää. Syitä on monia. Sitä ei tarvitse olla mitään syytäkään, kunhan maistuu vain.
Alkoholi aiheuttaa masennusta, joten siinä mielessä aika huono lääke.
Joo tiedän, tiedän, ja se lisää ahdistuneisuuttakin. Se on väliaikainen keino helpottaa oloaan. Kierre on valmis, tämä esim. huumausaineissakin.
Mutta kyllä mä koen, että moni suomalainen juo ennemmin, ku käyttää masennuslääkkeitä.
Se on viisautta.
Tämä aloitus on selvä provo. Typerä sellainen. Älkää vastatko/reagoiko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rentouttaa työpäivän jälkeen, mutta en siis todellakaan vedä mitään konttauskännejä! Normaalisti menen töihin seuraavana päivänä.
Ap
Vain alkoholisti ei osaa rentoutua ilman alkoholia. Sä et vielä tiedä ettet sä oo se joka määrää, se on se kuningas alkoholi ku sua määrää.
Mutta mitä väliä, juo lisää.
Missä kohtaa ap sanoi että alkoholi on ainoa rentoutuskeino?
1-2 lasia viiniä illassa riittää siihen että mitään muuta ei siihen mahdu. Tuski
Nautinnon maksimointi, ultimaattinen relaksaatio?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä mä koen, että moni suomalainen juo ennemmin, ku käyttää masennuslääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja siksi on entistä masentuneempi, ahdistuneempi ja sairaampi.
Näinhän se juuri onkin. Erityisesti lääkevastaisilla, mutta ei se ongelmallinen alkoholinkäyttö ole ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rentouttaa työpäivän jälkeen, mutta en siis todellakaan vedä mitään konttauskännejä! Normaalisti menen töihin seuraavana päivänä.
Ap
Autolla en aina voi aamuisin ajaa niin silloin menen julkisilla.
Ap
Trolli on.
Oletko kenties asunut englanissa tai ranskassa, he juovat tyypillisesti noin.
Vierailija kirjoitti:
Etsi fiksumpi mies niin ei tarvi juoda.
"Se rentouttaa työpäivän jälkeen, mutta en siis todellakaan vedä mitään konttauskännejä! Normaalisti menen töihin seuraavana päivänä. Ap"
Kyllä nyt taitaa olla syy ihan ap:een oma. Alkoholisti on erinomainen perustelemaan omaa käyttöään ja loukkaantumaan siitä, jos joku epäilee sen olevan jotenkin ongelma.
Kyllä minä ehdottaisin ap:een miehelle fiksumpaa naista, jos ap ei ymmärrä hakea apua päihdeongelmaansa. Riippuvuus on sairaus eikä puolison tarvitse sairastua mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi aiheuttaa masennusta, joten siinä mielessä aika huono lääke.
Joo tiedän, tiedän, ja se lisää ahdistuneisuuttakin. Se on väliaikainen keino helpottaa oloaan. Kierre on valmis, tämä esim. huumausaineissakin.
Se on v
Tyhmyyttä juoda pahaan oloon päivittäin varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on selvä provo. Typerä sellainen. Älkää vastatko/reagoiko.
Ei vaikuta provolta. Mikä on ongelmasi?
Jos minulla olisi noin spurgu akka, niin en kyllä katselisi päivääkään.
Itse juon suunnilleen saman verran kuin ap. Olen työssä käyvä nainen. Olen myös alkoholisti, luulisin.
Luepa sellainen kirja kuin Vapaa Viinistä. Löydät kirjan sisällöstä tietoa hyvin jo netistä tuolla nimellä. Omaa juomista kannattaa miettiä silloin kun joku läheinen siitä sanoo, itse sitä ei huomaa koska siitä on tullut tapa. Määrät kun nousevat kuin varkain ja sitä kannattaa seurata. Alkoholi ei rentouta, se vain turruttaa aistit. Minäkin rentouduin ja torjuin iltojen tylsyyttä vuosikausia viinillä kunnes lopetin koska se alkoi olla tylsää se jokailtainen juominen, inhosin itseäni ja aamulla ahdisti. Nyt juominen ei kiinnosta ja voin paremmin.
Mä join ennen raskautta. Kun raskaana oli pakko lopettaa (vahinko ja iloinen sellainen) juominen ja tupakanpoltto kesti kuukausia saada aivokemioihin tasapaino. Nykyään ei tee enää mieli juoda kun tiedän, että sitten on taas ikuisuuden aivokemiat taas sekaisin. Mutta jos viinaan on himo kuten mulla niin se on varmaan loputon taistelu silti sitä himoa vastaan...
Minä ja mieheni juodaan molemmat päivittäin. Käymme töissä, mutta olemme alkoholisteja. Haluan lopettaa juomisen. En usko, että mieheni pystyy tai edes haluaa lopettaa. Saa nähdä miten käy. En halua erota.
Osta miehellesi omat juomat niin ei tarvitse kateellisena uikuttaa
T: Urpo