Litra mansikoita 7 €
En ostanut. On niin hitsisti myrkkyjäkin niissä.
Kommentit (59)
Joo "kasvinsuojeluaine" aiheuttaa näkyvät mutaatiot kaikkeen minkä geeniperimä poikkeaa mansikasta.
Luomuna saattaisin ostaa jos rahoissani olisin, mutta nyt odottelen tyytyväisenä metsämansikoita.
Olen alkanut ostaa enimmäkseen ulkolaista.
Liian kallista. Ei ole rahaa. Tätä tämä nykyaika sitten on. Hintaahan voisi laskea jottei mansikat menisi harakoille.
Vierailija kirjoitti:
Liian kallista. Ei ole rahaa. Tätä tämä nykyaika sitten on. Hintaahan voisi laskea jottei mansikat menisi harakoille.
Mene itse poimimaan saat halvemmalla. Vai etkö jaksa sitäkään?
Vierailija kirjoitti:
Olutta kai nyt kumminkin pystyt ostamaan?
Itse ostin 10e kilo pakastemansikkaa, smarket. Kyllähän näitäkin syö vaikka tuoreet parempia. Täälläpäin 250g rasia 6e kmarketissa. Ei tusinasta mansikkaa viitti 6e maksella.
Vierailija kirjoitti:
Joo "kasvinsuojeluaine" aiheuttaa näkyvät mutaatiot kaikkeen minkä geeniperimä poikkeaa mansikasta.
Luomuna saattaisin ostaa jos rahoissani olisin, mutta nyt odottelen tyytyväisenä metsämansikoita.
Tämä uuskieli on kyllä hauskaa. 80-luvulla puhuttiin vielä ihan rehellisesti myrkyistä.
Minä ostin pari rasiaa K- kaupasta, 9.50 € kpl Eivät tuoksuneet eivätkä maistuneet mansikalta. Taidan jättää tänä kesänä mansikat ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ostaa enimmäkseen ulkolaista.
Samoin. Pistokokeissa todettiin että ne on paljon puhtaampiakin. Suomen säässä tarvitaan enemmän homemyrkkyjä.
Tuo on tuplahinta! 3,50 litra on kotimaiselle mansikalle maksimihinta.
Sinänsä jännä juttu, kun suomalaiset (nuoret) kesätöinään vielä poimivat mansikoita, ne maksoivat paljon vähemmän. Nyt ulkolaiset hoitavat homman ja mansikat todellakin maksavat "mansikoita".
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Toisaalta kuinka kannattavaa se on kasvattaa mansikkaa (vie aikaa, energiaa, rahaa) ja sitten hinnoitella se niin poskettoman kalliiksi että ne mätänee myyntitiskiin ja joutaa kompostiin eli niistä ei saa edes 2 euroa litralta..
Jos myisi 3 euroa litra niin mansikat menisi kuin kuumille kiville eikä tulisi hävikkiä eikä tarvitsisi myyjällekään maksaa palkkaa kuin muutamasta tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä jännä juttu, kun suomalaiset (nuoret) kesätöinään vielä poimivat mansikoita, ne maksoivat paljon vähemmän. Nyt ulkolaiset hoitavat homman ja mansikat todellakin maksavat "mansikoita".
Mikset menisi itse poimimaan? Saat KILON sillä seitsemällä eurolla.
Köyhille hengittäminenkin tuntuu olevan liian kallista😂
Vierailija kirjoitti:
Mene ite noukkimaan mansikkasi äläkä valita.
Vierailija kirjoitti:
Köyhille hengittäminenkin tuntuu olevan liian kallista😂
Larppaatko sinäkin tänään taas varakasta?
Tästä on nyt muutama vuosi aikaa, kun nämä kilohinnat alkoi olla näin älyttömiä. Siksi tein takapihalle 3 neliön mansikkapenkin, siitä saan kaikki kesän syöntimarjat. En pakasta mansikkaa, koska en pidä siitä lössähtäneestä rakenteesta. Hilloakaan en tykkää tehdä kun siitä tulee liian makeaa. Mutta tuoreena omasta maasta, ai että!
Köyhille kaikki on kallista. Mene töihin!