Miten voi yhdyssanat olla niin vaiketa tämän palstan kommentoijille?
Onko koulut jääneet kesken vai mikä se on kun kirjoitetetaan makaroni laatikko, vero palautus, itsepalvelu kassa jne.?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tunnu oikeinkirjoitus ja kielioppi sinullakaan olevan hallinnassa.
Tyyppilliseen suomalaiseen tapaan hyökätään avaajaa vastaan ja sivuutetaan itse ongelma.
Minäkin pidän siitä, kun mxslimit tulevat Suomeen kertomaan suomalaisille mikä Suomessa on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppilliseen suomalaiseen tapaan hyökätään avaajaa vastaan ja sivuutetaan itse ongelma.
Minäkin pidän siitä, kun mxslimit tulevat Suomeen kertomaan suomalaisille mikä Suomessa on pielessä.
Ei vaan kaikista ihmisistä voi oppia. Rajoittuneisuuden osoittaa siitä, että ei osaa erottaa hyviä ja arvostettavia asioita, jotka poikkeavat oman elämän kaltaisuudesta. En tarkoita kaikkia asioita, tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea kirjoitus. Olen aina tehnyt paljon virheitä kirjoittaessa. Kuitenkin sain E:n äikästä ylppäreissä. Punakynä viuhui sielläkin. Eli ilmeisesti asiaa piisaa, vaikka kieliopissa on puutetta.
En huomaa virheitä, ja toisaalta olen hidas kirjoittamaan. Jos rupean tarkastamaan oikeinkirjoitusta, niin menisi ihan liikaa aikaa.
Kirjoitin ala-asteen kolmannesta lähtien koko ainevihon mittaisia tarinoista. Usein opettaja ei jaksanut lukea niitä. Tai paljon virheitä. Inhoan kielioppia. Tylsää jumpata tekstiä.
Minulla on siis jonkinlainen häiriö kielen suhteen. Keksin omia sanoja. Kieli on omaperäistä. Minulla on myös kasvosokeutta. Ehkä samaa häiriötä. Ei voi mitään. Mitenkään tyhmä en ole. Päinvastoin. Myös ilmehdintä on minulla omaperäistä. Esim. sanomani ja kehonkieli voi olla helposti ristiriidassa. Puhun vaikka hautajaisista ja virnistän tahattomasti. Toi
Arvon pösilöpäällä meni nyt parodia ja tragikomiikka tahi travestia sekaisin.
Voi kiitos. Älä ole rajoittunut. Koitin ajata tätä asiaa. Ymmärrä tai ole ymmärtämättä. Hyvää päivää sinulle.
En ottaisi tänää enään yhtäkään asia aihetta jos, olisin aapee
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa täällä on tyhmiä ihmisiä, joilla ei ole koulutusta tai työpaikkaa + mt-ongelmat näiden päälle.
Komppaan. Tää on mt-potilaiden ja työttömien ja katkerien "yyhooitten" oksennuslaari. Oikeinkirjoitus ei ole se tärkein pointti, vaan se helpottava oksennus pytyllä...
Vierailija kirjoitti:
Mennään kovaa vauhtia siihen että kieli ja sen käyttö määrittää ihmisen. Ihmiset parkuvat että ruotsin osaamattomuus sulkee ovia ja urapolkuja mutta eivät silti vaivaudu opettelemaan edes suomea kunnolla. Lopputulos on että suuri osa kansasta ei osaa kumpaakaan virallista kieltä kunnolla. Turha kuvitella ns. pääsevänsä piireihin jos kommunikoi kuin apukoululainen.
PILKKU että-sanan eteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea kirjoitus. Olen aina tehnyt paljon virheitä kirjoittaessa. Kuitenkin sain E:n äikästä ylppäreissä. Punakynä viuhui sielläkin. Eli ilmeisesti asiaa piisaa, vaikka kieliopissa on puutetta.
En huomaa virheitä, ja toisaalta olen hidas kirjoittamaan. Jos rupean tarkastamaan oikeinkirjoitusta, niin menisi ihan liikaa aikaa.
Kirjoitin ala-asteen kolmannesta lähtien koko ainevihon mittaisia tarinoista. Usein opettaja ei jaksanut lukea niitä. Tai paljon virheitä. Inhoan kielioppia. Tylsää jumpata tekstiä.
Minulla on siis jonkinlainen häiriö kielen suhteen. Keksin omia sanoja. Kieli on omaperäistä. Minulla on myös kasvosokeutta. Ehkä samaa häiriötä. Ei voi mitään. Mitenkään tyhmä en ole. Päinvastoin. Myös ilmehdintä on minulla omaperäistä. Esim. sanomani ja kehonkieli voi olla helposti ristiriidassa. Puhun
Ihan tosissaan, olen kuullut monesti, että olen hauska. Vaikka en yritä olla mitenkään hauska. Hauskuus tulee sanojen ja eleiden ristiriidasta. Teen sitä tahattomasti. Ihan suoraa parodiaa.
Onko Nicon trollitehtaasta taas aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on nimenomaan ap:llä, ei kellään muulla. Jos vaatii virheettömyyttä, pitää sitä vaatia myös itseltään. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa täällä on tyhmiä ihmisiä, joilla ei ole koulutusta tai työpaikkaa + mt-ongelmat näiden päälle.
Komppaan. Tää on mt-potilaiden ja työttömien ja katkerien "yyhooitten" oksennuslaari. Oikeinkirjoitus ei ole se tärkein pointti, vaan se helpottava oksennus pytyllä...
Minussa on enemmän rakkautta vihassakin kuin sinussa on koskaan!
Miten ap:lle voi olla ylivoimaisen vaikeaa laatia otsikko hyvällä suomen kielellä?
Vierailija kirjoitti:
#tunnista lyöntivirheet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin puhelin erottaa herkästi sanat ja usein huomaan vasta lähetettyäni, hupsista. Samoin ala rivillä sormi osuu välilyöntiin kun sanassa pitäisi olla N. Edellisessäkin lauseessa kirjoitin alarivin yhteen ja puhelin eroitti heidät.
Et pysty tarkistamaan tekstiä ennenkuin lähetät sen?
Olen eri, mutta usein ei tule tarkistettua, kun ei ole niin väliä menikö se nyt ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minussa on enemmän rakkautta vihassakin kuin sinussa on koskaan!
Ja munaa ja kultaa!
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi tänää enään yhtäkään asia aihetta jos, olisin aapee
Eikä yhtään näkäräistä, jos olisin sinä.
Asia-aihe on yhdyssana ja enää kirjoitetaan näin. Subjektin ja predikaatin väliin ei tule pilkkua. Virke päättyy pisteeseen tai huuto- tai kysymysmerkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko kirjoitetuksi yhtään virkettä ilman pakkomielteitäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh on yleensä täystyöllistetty, mutta työttömät ylilaudan luuserit ja yksinäiset eläkeläiset eivät. Ja siksi alusta on täynnä natsipaskaa, naisvihaa ja sivistymättömyyttä.