Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinulla on varaa vain julkisen puolen hammashoitoon

Vierailija
16.06.2024 |

Ja saat tekarit, niin joudut olemaan kuukausia ilman hampaita.  Sen sijaan jos sinulla on varaa yksityiseen hoitoon, kmplantteihin, et joudu lainkaan olemaan ilman hampaita. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kaikille laiteta implantteja, mun sairaalalääkäri esim kielsi. Liikaa tulee aukkoja päpäjen päästä elimistöön.

Olen siis ilman ja elän niillä hampailla mitä on. Laitatan ja paikkaan, yksityisellä, sikakalliilla!

Vierailija
2/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin sellaisilla, jotka eivät ole hoitaneet aikaisemminkaan hyvin hampaitaan, olisi suuri vaara epäonnistua implanttien kanssa. Ne vaativat aika säännöllistä hoitoa.

Kyllähän joku 30 000 euroa yhden ihmisen hampaisiin olisi aika iso kustannus yhteiskunnalle.  On vähän eri asia, kun  tehdään vaikka syöpäleikkaus tai vastaavaa, joka on välttämätön.

Koska proteesejakin voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI kaikille laiteta implantteja, mun sairaalalääkäri esim kielsi. Liikaa tulee aukkoja päpäjen päästä elimistöön.

Olen siis ilman ja elän niillä hampailla mitä on. Laitatan ja paikkaan, yksityisellä, sikakalliilla!

Minulla nasta tulehdutti ikenen niin, että tuhosi viereisetkin hampaat ja jouduttiin repimään ne irti. Nyt on proteesi niiden tilalla kun ei kuulemma silta ole mahdollinen. Olisi laittaneet julkisella implantit, koska heidän toiminan  takia minulta nyt puuttuu ne hampaat. Niin, että taas olisi pitänyt kokea se helvetillinen kipu ja tulehdus mikä on jo sulattanut osan kasvojeni luustosta, sekä maksaa siitä 2000e per hammas? Juu ei kiitos. Koitan jostain löytää jossain vaiheessa tahon mikä osaa tehdä sillan.

Vierailija
4/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos otat rahaa säästöistäsi, voit yks kaks ostaa arubanloman, oman sinisen talon ja implantit, vaikka olisitkin tuloton.

Vierailija
5/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kuukausia pitää olla ilman hampaita?

Ei todellakaan ole näin. 

Vierailija
6/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kuukausia pitää olla ilman hampaita?

Ei todellakaan ole näin. 

Kyllä minä olen joutunut olemaan. Oli monta kuukautta, kun kerran viikossa sain ajan hampaiden poistoon. Otettiin 3-4 hammasta pois kerralla. Nyt olen ollut useamman kuukauden ilman hampaita, kun tehdään proteeseja.ap

Vierailija
7/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette jos hampaat on tuossa kunnossa?

Vierailija
8/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla täysin valheellista juttua. 

Vierailija
9/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette jos hampaat on tuossa kunnossa?

Mä olen 50v.ap

Vierailija
10/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Näin on minulla oikeasti.ap

Vierailija
11/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Ammattivalittajahan on AINA ollut myös Ammattivalehtelija. Mutta ei huolta hampaattomuudesta, hän on ihmeparantuja, joka kerran jopa nousi kuolleista.

Vierailija
12/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt vuosia kerran vuodessa hammaslääkärissä ja samaa aion jatkaa. Tulee näin halvemmaksi

Vierailija
13/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Ammattivalittajahan on AINA ollut myös Ammattivalehtelija. Mutta ei huolta hampaattomuudesta, hän on ihmeparantuja, joka kerran jopa nousi kuolleista.

Kun mulla ei tosiaankaan ole hampaita ja tämä prosessi on kestänyt tosi kauan.ap

Vierailija
14/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käynyt vuosia kerran vuodessa hammaslääkärissä ja samaa aion jatkaa. Tulee näin halvemmaksi

Niin kävin minäkin plus suuhygienistillä.ap

Vierailija
15/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa hoitaa hampaani hyvin, siksi ei tekareita tule. Julkisellakin muuten pitää maksaa mahdolliset implantit itse, ainoa ero tuossa julkisen ja yksityisen välillä on se, että yksityisellä pitää sitten maksaa myös hammaslääkärin työstä korvaus.

Aikoinaan opsikelijana hammasläkäri suositteli purentakiskon hankintaa. Niitä sai silloinkin kaupoista tyyliin DIY, 20 euroa muotti ja välineet, mutta päädyin teettämään sitten yths:llä. Siellä otettiin muotit ilmaiseksi yms., mutta itse kiskot ja työt piti maksaa itse. Aika kallis oli, ja koska olin silloin opiskelija, nin hl. vielä varmisti, että tiedostan kuinka kallis se on ja että minulla on varaa se maksaa. Olin jo tuolloin ymmärtänyt puskurirahaston voiman ja sen, että terveyskuluja voi tulla yllättäen yllättävissä paikoissa, joihin yhteiskunnalta ei apua tule. Sieltä sitten saatoin napata rahat kiskoon.   Purentakisko ollut käytössä kohta 15 vuotta ja aina saan kuulla, että tein viisaan päätöksen kun sijoitin siihen rahaa. 

ehkä yksi parhaimmista sijoituspäätöksistäni

Vierailija
16/16 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen on OK.mkäyn aina. Saa vastinetta veroille, edes vähän. Pitää miettiä koko ajan , kun leikataan ja viedään työt, maksatetaan 3000 miljardin junaa, miten voi vastata näihin. Käyttämällä julkisia ymym, jäämällä päivärahalla, olemalla ennen eläkeikää pois töistä. Ihan vaan terveisenä