Se EI ole olutlava vaan olutlaatikko!
Kommentit (56)
En ole ikinä ymmärtänyt termiä lava salkuista. Lava on se millä ne salkut on tuotu sinne kaupan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Menenpäs ostamaan olutlavan, etkä sinä voi sille mitään ap.
Millä ihmeen perusteella laatikko on lava???
Kaupan henkilöstö saattaapi puhua olutlavasta, kun on tutumpi käsite. Ne kun tulee lavoilla kauppaan. Että koittakaa nyt kestää.
Tulee pikku yllätys jos joku tilaa lavallisen tavaraa, ja pahvilaatikon sijaan tulee FIN-lava.
Koppa on muovilaatikollinen, eikö? Kolot pulloille.
Lavan koosta en tiedä. Kuulostaa että eurolava ja fin-lava (mikä onkaan) ovat lavoja mutta onko muoviin käärittykin. Sixpack on 6 kaljaa.
Olutsalkkua en ollut kuullut mutta hahmotan että suurempi kuin sixpack, suunnilleen salkun kokoinen määrä. Risteilyillä näkee matkailijoilla vetovaunuissa. Olutlaatikkoko on sama.
Olin vähän hä, kun työkaveri sanoi käyneen Haaparannalta lavan jotain energiajuomaa. Se olikin sitten joku 24 tölkkiä.
Youtubessa video kun joku ostaa lavallisen olutta tallinnassa, trukilla suoraan pakun kyytiin.
MOntako laatikkoa sellaisessa on ?
Vierailija kirjoitti:
Menenpäs ostamaan olutlavan, etkä sinä voi sille mitään ap.
kauppias on ainakin tyytyväinen kun saa isot kaupat tehtyä
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt termiä lava salkuista. Lava on se millä ne salkut on tuotu sinne kaupan puolelle.
Lava on yleinen termi. Sinä tarkotit kuormalavaa. Se taas on tuotu jakeluauton lavalla. Yhdyssanoissa liitossana täsmentää merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
OlutVASU!!!
VASU!
tämä voisi olla hyvä nimi sille 18 tölkin muovipakkaukselle. muilla onkin jo nimi ( sixpack, mäyräkoira...)
Vierailija kirjoitti:
lavassa onkin sitten joku 1000kpl pullotölkkiä.
Mikä on pullotölkki ?
Kyllä minä Ruotsista ja Viron super alkosta olen saanut ihan lavoilla juomani autoon tai sen viereen tuotuna. Jos vähemmän ostaa niin tulee sitten rullakossa.
Eikö ihmiset todellakaan enää tiedä mikä on lava? Olutsalkku on täysin eri asia kun "lava". No, samat ihmiset käyttävät lauseita "ketä se oli?"